Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, miten pääsen eroon tästä nettishoppailusta?!!

Vierailija
20.10.2011 |

Mulla on varmaan joku riippuvuus tähän.. Tilasin alku kuusta kodin ykkösestä kaikenlaista TURHAA. Ei oikeastaan ole edes tarpeellista, sitten tilasin vaatteita kahdesta eri paikasta, eilen tilasin netanttilasta, tänään jotexilta?! Olen kohta varmaan ihan korvia myöten veloissa. Kaiken kukkuraksi nämä pitää salata aina mieheltä.. Joskus vaatepaketti tulee postilaatikosta jos on ohuempi ja jos miehellä ollut silloin vapaa päivä kun tiedän paketin tulevan(itse olen siis 8kk ikäisen tytön kanssa kotosalla)niin olen pysytellyt perheen kesken ulkona siihen asti kun posti tulee ja sitten menen käymään "vessassa" ja piilotan paketin kaappiin ja avaan myöhemmin kun mies ei ole kotona. Joudun valehtelemaan, kun mies kyselee uusista jutuista, että olen ostanut jo aikaisemmin, kirppikseltä, kaverilta, sain lahjaksi ynm. Mies ihmettelee jatkuvasti miten minulla ei ole koskaan rahaa kun käydään kaupassa vaan hän joutuu aina maksamaan.

Ja tätä on jatkunut varmaan jo vuoden verran.

Vaatteet jos ei ole hyviä en edes palauta niitä vaan heitän kaapin perukoille tai annan ystävälle.

Saan vaan jonkinlaista nautintoa aina kaikesta uudesta. Huhhuh, olipas ihana purkaa tää tänne, kun kenellekkään en ole tästä puhunut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän samanlaista käytöstä. Se johtuu siitä, että ihminen haluaa hakea sillä shppailulla hyvää oloa ja täyttää jotain tyhjiötä elämässään. Itse olen ollut ahdistunut ja olen huomannut shoppailun helpottavan sitä oloa hetkellisesti. Lopulta se vain pahentaa ongelmaa, sillä ainainen rahanpuute ei ole hyväksi.

Vierailija
2/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautan lähes kaiken =)

Kohta mulle ei varmaan enää lähetetä mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän samanlaista käytöstä. Se johtuu siitä, että ihminen haluaa hakea sillä shppailulla hyvää oloa ja täyttää jotain tyhjiötä elämässään. Itse olen ollut ahdistunut ja olen huomannut shoppailun helpottavan sitä oloa hetkellisesti. Lopulta se vain pahentaa ongelmaa, sillä ainainen rahanpuute ei ole hyväksi.

Voi kun tästä pääsisi eroon. Ja shoppailen siis kaupoissakin ihan kivasti :P

Vierailija
4/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et kykene, niin shoppaile sitten edes halvemmalla esim. huuto.netissä tai kirpputoreilla.

Vierailija
5/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi pystyin tekemään stopin. Nykyään saatan mennä nettikauppaan, ja ostella (laittaa ostokoriin) kaikenlaista. Kun pääse kassa-vaiheeseen, perun koko jutun. Huokaisen ja ajattelin, että tulipahan taas säästettyä.

Vierailija
6/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onneks palautan kans melkein kaiken eli jos 5 pakettia tilaan ehkä kahdessa on jotain minkä pidän. Rupee palauttamaan jos tulee nettishoppailu hurmiossa tilattua :) tulee ainakin halvemmaksi vaikka aikaa kuluukin.

Vierailija
7/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki ammattiapua jos menee vielä pahemmaksi ja velkaannut!

Vierailija
8/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän korvata pahaa oloani mukavilla asioilla.

Olen itse yrittänyt sopeuttaa käytöstäni hieman. Ensinnäkin suuntaan halvempiin ostospaikkoihin, ja tuotteita selatessani laitan ensimmäisenä niiden hinnalle ylärajan, jotten edes näe mitään kalliimpaa.

Toiseksi suunnittelen etukäteen budjetin, jota en saa ylittää missään tapauksessa. Sitten hakkaan tavaroita ostoskoriin ja lopuksi alan karsia niistä, kunnes olen budjetin rajoissa. Yleensä tuohon menee niin kauan, että lopulta tulee sellainen olo, että enhän oikeastaan tarvitse mitään.

Ja kolmanneksi harrastan myös vähän karkkipäiväsysteemiä, en esim. huonon päivän jälkeen säntää vaan ostamaan jotain, vaan selailen ja päätän, että jos asia tuntuu tärkeältä vielä viikon päästä, niin sitten voin harkita uudestaan.

Eli käytännössä kun venyttää ostopäätöksen tekemistä viikon tai pitemmältikin, niin pystyy helpommin kieltäytymään, kun ei ole sitä heräteostomahdollisuutta.

Ala myös palauttaa tilaamiasi tuotteita, jos et niitä oikeasti tarvitse, etkä tiedä, että tulet käyttämään niitä jatkuvasti ja säännöllisesti.

Vierailija
9/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joulu ei todellakaan paranna tilannetta. Kuukauden sisään olen tehnyt jo kuusi eri tilausta. Ihan älyttömästi "halpaa" tavaraa, jota ei oikeasti tarvita. Joulubudjetti tehtiin, mutta se on jo ylittynyt.

Vierailija
10/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi säästämisestä, mieti miten voit säästää parhaiten, mitä kaikkea ei tarvitse ostaa ja mitä tavaroitanne voisit myydä vaikka huutonetissä. Säästämisestäkin voi innostua:)

Vierailija
11/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen tarkkaan ja vertailen hintoja. Ostan esim ravintolisiä, luomutuotteita,vaatteita,elektroniikkaa ym. En käy kaupoissa juuri ollenkaan. Mielestäni rahaa säästyy tässä touhussa.Luulen että ostaisit sitten kaupasta turhuuksia jos nettiä ei olisi.

Vierailija
12/12 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuto.netissä ja kirppareilla. Ostin lähinnä itselleni vaatteita. minulla tuohon vimmaan liittyi se että sain nautintoa jos ostokset olivat edullisia joten mihinkään vararikkoon en joutunut enkä voinut ostaa velaksi. Tunnistan selvästi että tuo liittyi pahaan olooni.

Ostan edelleen netistä mutta tarpeellista, esim Elloksen alesta merkkivaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi