Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille, jotka ette vie lapsia hoitoon, kun olette itse sairaita

Vierailija
20.10.2011 |

Kuinka pienestä kivusta, särystä tai nuhasta jäätte pois työstä? Miten organisoitte päivän, jotta saatte levätä ja parantua? Miten lapset viihtyvät vai tuijottavatko vain koko ajan dvd:tä? Uskotteko, että lasten on parempi olla kotona sairaan äidin kanssa kuin päiväkodissa?

Kysyn vilpittömästi, en ivatakseni.

Jäin itse kotiin tänään, ja mies vei lapset päiväkotiin. Aamulla kuumetta oli 39.3 ja järkyttävä migreeni, nenä vuosi koko ajan ja yö meni valvoessa, kun piti niistää vuori nenäliinoja sängyn viereen. Käytännössä melkein itkin aamun, kun mies puki lapsia ja pitivät meteliä. Nyt nukuttuani hyvin melkein kolme tuntia ja otettuani kaksi buranaa, kuumetta on enää 38.4. Ei tulisi mieleenikään alkaa tehdä itselleni lounasta. Aamiaiseksi keitin juuri kupin kahvia, olo alkaa olla siedettävä ja könyän nenäliinapaketin kanssa kohta sohvalle, kun tämä näyttö on liian kirkas ja silmiä alkaa särkeä. Jouduin kuitenkin laittamaan töihin pari viestiä, siksi siis olen koneella, ja tämä kysymys putkahti mieleeni. En mitenkään pystyisi/jaksaisi huolehtimaan lapsista tai jos jotenkin tähän yliluonnollisia voimia vaativaan tehtävään pystyisin, en ainakaan saisi levättyä ja parannuttua. En jaksa tehdä ruokaa, en keksiä leikkejä, en pysty kestämään meteliä enkä kirkasta valoa.

Miten siis selviätte ja vieläpä parannutte? Vai jäättekö pienemmistä nuhista sairaslomalle ja hoidatte siinä sivussa lapset, ja tosinuhissa mies sitten hoitaa? En vain käsitä, miten selviäisin tässä kunnossa koko päivän lasten kanssa, kun kaapeissakaan ei ole ruokaa ja kaupassa pitäisi käydä. Ei edes ole leipää, jota syöttää lapsille. Enkä tiedä, onko niiden lasten parempi tuijottaa dvd:tä ja katsella sängyssä potevaa äitiä kuin olla päiväkodissa, jossa nyt on ainakin jotain ohjelmaa.

Meidän energiset 3- ja 5-vuotiaat eivät todellakaan tyytyisi tv:n tuijotteluun. Isompi kyllä mielellään, mutta pienempi ei jaksa edes katsoa tv:tä vaan todennäköisesti tekisi jotain kiellettyä... Ei voisi antaa piirustusvälineitä, kun voisi ryhtyä piirtelemään seiniin, keittiössä ei voi antaa olla yksin, kun räpläisi hellan nuppeja, hakisi tuolin ja etsisi sakset, veitset jne. enkä voisi kai huoneeseenkaan lukita.

Ihailen kovasti teitä superäitejä, jotka sairastuneinakin jaksatte ne lapsenne hoitaa paremmin kuin päiväkoti ja vieläpä parannutte kaupan päälle nopeasti. Minä olin hoitovapaani aikana koko ajan sairas ja kovassa kuumeessa ja lopulta lääkäriltä tuli käsky, että on laitettava lapset miehelle, jotta saan pari päivää levättyä. VAsta sitten parannuin. Mies tosin joutui ottamaan kaksi lomapäivää ja vielä viikonlopun hoitamaan, ennen kuin tämä mamma tuli kuntoon ja kuume laski.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ainakin täällä. Jos toinen, puoliso taikka yh on kipeänä niin lasta ei saa viedä hoitopaikkaan. Se oliskin luksusta jos vois noin tehdä! Että sais rauhassa sairastaa kotona ja lapset olis hoidossa.

Vierailija
22/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitolasten varahoito oli toisella perhepäivähoitajalla. Kynnys jäädä sairauslomalle oli todella korkea koska tiesi sen kuormittavan toista hoitajaa liikaa.

Kuume oli harvoin syy, että olin sairauslomalla.

Useinkin oli niin, että hoitolapset tartuttivat omat vanhempansa ja minut.

Lapset tuotiin hoitoon ja vanhemmat menivät kotiin sairastamaan. Minä olin samassa taudissa mutta hoidin ne lapset. Kummasta paranin taudista samassa ajassa kun ne vanhemmat, vaikka en levännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännön syistä. Jos olen sairaana niin minun pitää hakea sairaana polkupyörällä lapsi hoidosta niin mieluusti jätän sen kotiin. Isä yleensä vie hoitoon mutta ei kerkeä koskaan kotiin niin että hakisi lapsen hoidosta. Harvoin olen ollut sairaana mutta jos olen ollut niin me luemme kirjoja, katsellemme elokuvia ja leikimme niin että pystyn olemaan pitkällään.

Vierailija
24/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin raadot, ja lapsi oli kotona. Oli vain jaksettava, koska molemmat olivat niin heikossa hapessa, ettei lasta olisi kerta kaikkiaan jaksanut lähteä viemään päiväkotiin. Onneksi kotona oli ruokaa valmiina.

Samoin pidin lapsen kotona nielurisaleikkaukseni jälkeen. Mistään pikkuflunssista en ole kotiin jäänyt. Nykyisin tosin sekin onnistuisi, koska minulla on kotikoneelta etäyhteys työkoneeseen.

Vierailija
25/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten voi viedä lasta hoitoon. Jos voin viedä lapsen hoitoon, voin käydä samalla tekemässä työpäivänkin. Lapsi tuskin traumatisoituu, jos kerran vuodessa katsoo nonstopina muumeja äidin oksennellessa. T. yh

Vierailija
26/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halki Helsingin, enkä todellakaan vie sitä päikkylasta, jos olen kotona.

Ja kuule, minä teen vielä ne työnikin, koska olen freelancekääntäjä, eikä minun töissäni tunneta sairauspäiviä.

Olen tehnyt töitä mm. sikainfluenssassa ja murtuneella selällä.

Elämä on.

Vierailija
27/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuule, minä teen vielä ne työnikin, koska olen freelancekääntäjä, eikä minun töissäni tunneta sairauspäiviä.

että friikkupalstamamat tienaavat vähintään kymppitonnin kuussa ja voivat hyvällä omallatunnolla pitää sekä sairaslomaa että muitakin lomia milloin tahansa, koska asiakkaat ovat heihin niin tyytyväisiä että työtkin pannaan siksi aikaa odottamaan?

Terveisin entinen friikkukääntäjä :)

Vierailija
28/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän normaalit lomat - mutta silloin ei kyllä aina onnistu, että töitä perutaan tai niissä myöhästyy sairastelun takia.

Vierailija
29/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin käyty kaupassa eikä syöty eikä menty töihin eikä hoitoon vaan oksennettiin kylpyhuoneen lattialla koko perhe yhden vuorokauden. Tajuan tämän. Ja tajuan sen, että jos lapsen vieminen päivähoitoon aiheuttaisi isoja ponnistuksia, on kätevämpää jäädä kotiin.

Mutta sitä en käsitä, miten jotkut väittävät, että sen lapsen olisi parempi olla kotona ja että kaikkien sairaslomalla olijoiden pitäisi ne lapset pitää kotona. Miten ihmeessä siinä oikeasti parantuu? Itselläni kun on kokemus aivan päinvastaisesta eli en parantunut, kun hoidin lapsia koko ajan samalla. Enkä tarkoita pikkunuhaa tai lievää kuumetta vaan tautia, jossa on ihan voimat poissa ja vain makaa suurimman osan aikaa päivästä.

Ap

Vierailija
30/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, no minä kyllä tienaan erittäin hyvin

Vierailija
31/31 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo köyhän kääntäjän myytti voi päteä kirjallisuuden kääntäjiin, mutta ei kaikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan