Mielipiteitä, ajatuksia tästä pohjapiirustuksesta?
Kommentit (53)
harvinaisen järkevä pohjaratkaisu.
Toki voi saivarrella makuuhuoneiden kokoa ja kauppakassien vientiä yläkertaan, mutta jos tämä on teidän perheen tarpeisiin ja tonttiin soviteltu, niin pitäisin oikein onnistuneena lopputuloksena.
Yhtään varsinaista virhettä en löytänyt -ja ette usko, kuinka paljon arkkitehdit suunnittelevat väärin aukeavia ovia jne.- vaan rakenteellisesti varsin selkeä ja yksinkertainen. Hyvät säilytystilat ja oikein kohdistetut neliöt. Erilliset wc:t ovat näitä neliöitä vieviä maku-asioita.
Tuon pystyy toteuttamaan kohtuuhinnalla, jos ei halua upottaa materiaaleihin maltaita. Perustukset tietenkin ovat rinnetontilla tasamaata kalliimmat, mutta sen ne maksaisivat kaliimmallekin talolle.
jotenkin niin, että vessa jäisi suojaisaan nurkkaan. Jopa erilliseksi, johon ehkä ovi myös khh:sta. Tai ehkä osin portaiden alle? Samalla käynti saunatiloihin vähemmän mutkikkaaksi (eikä vessan läpi!) Hyvää minusta on samassa oleva talli ja sieltä suora käynti taloon. Pelkkää auto säilyttämistä varten sitä ei tarvita, mutta jos harrastetaan nikkarointia tai koneiden remontointia, se on loistava. Samoin pidän terasseista. Onhan tulossa tarpeeksi iso tila, johon saa ruokapäydän katon alle? Alakerran käytävä n vähän tylsä, mutta jos huoneita on oltava tuon verran, niin sitten on. Vai saisiko yhden huoneen alakerran varaston paikalle ja sitten lasten aulan/olotilan jatkumaan ulko-oven vieressä olevan huoneen paikalle?
mutta itse nimenomaan halutaa että wc on ilman ovea pesuhuoneessa. Ollaan sit vissiin juntteja kun pissitään saunomisen aikana =) Tuota varastohuonetta ei oikein viitsi ottaa makkarikäyttöön ainakaan vakituiseen kun siihen ei saa sumpimallakaan normaalia ikkunaa.
Terassille mahtuu ruokapöytä ja parveke itseasiassa laajenee vielä enemmän olkkarin ikkunoiden alle.
että sauna on niin suuri, että sinne mahtuu vaikka koko perhe kerralla, mutta pesuhuoneessa ei ole tilaa edes pyyhekoukuille koko perheelle.
että miten niin? Ihan oikeasti, en itse näe että ph olisi pieni vaan ennemminkin ISO. Miten isoja teidän pesuhuoneet sitten ovat? ap
Joten minä joudun vain arvioimaan niitä. Ja silmämääräisesti arvioituna se pesuhuone näyttää paljon pienemmältä kuin sauna, ja tuossa on mun mielestä epäsuhta, sillä yleensähän pesuhuoneet on saunaa suurempia, sillä pesuhuoneessa on enemmän toimintaa, saunassa ei tarvi mahtua kuin kököttämään paikoillaan.
Sitä et ole vielä kommentoinut.
saunan ikkuna on just siinä mihin terassi loppuu. Jos sitä mietit. Eli saunan autotallin puolimmaisessa reunassa.
Paljonko tällaisen rakentaminen maksaa, on aika iso? Alakerrassa kivasti huoneita, khh:sta/pukuhuoneesta olis kyllä hyvä olla uloskäynti.
Noi 9 neliön kopit on tosi ankeita käytössä, niihin saa hädin tuskin mahtumaan sängyn ja kirjoituspöydän. Sisustusta kannattaa muutenkin miettiä valmiiksi ja tehdä piirrokset huonekalujen sijoittelusta mittakaavaan.
Miten sinne alakertaan mahtuu lasten oleskelutila, jossa oikeasti mahtuisi oleskelemaan?
Yläkerrasta poistaisin takan vieressä olevan kaapistorivin niin tulisi lisää avaruutta. Jos tilanjakajaa haluaa juuri tuohon kohtaan, niin laittaisin mielummin irtokalusteilla, esim. joku senkki.
Alakerran tuulikaappi pois, noin pieni tuulikaappi on tosi hankala käytössä, etenkin kun tuulikaapin ovi ja vessan ovi ottavat auetessaan kiinni toisiinsa.
Pesuhuoneesta käynti kodinhoitohuoneeseen ei ole mielestäni hyvä ratkaisu, onko kiva saunoa kun joutuu kulkemaan pyykkivuorten lomitse? Vaihtaisin saunan ja KHH:n paikkoja keskenään ja KHH:een kulku nykyisen tuulikaapin kohdalta. Näin saunasta pääsisi fiksummin vilvoittelemaan esim. sinne lasten olohuoneeseen. vessan sijoittaisin toisin, enkä läpikulkutilaksi.
Yläkerrasta poistaisin takan vieressä olevan kaapistorivin niin tulisi lisää avaruutta.
Alakerran tuulikaappi pois, noin pieni tuulikaappi on tosi hankala käytössä, etenkin kun tuulikaapin ovi ja vessan ovi ottavat auetessaan kiinni toisiinsa.
Kaapisto tarvitaan, sen paikka voisi tosin vielä miettiä. Yäkerta tulee kuitenkin korkeaa tilaa eli tuo seinämä on tasan kaapiston korkuinen ja loppu on auki ylös (yli 3m).
Ei se ole tuulikaappi alakerrassa vaan lain vaatima osastointi palo-ovineen kun tuolla on autotalli ja tekninen tila. Eli se on pakollinen.
onko siis pakko olla kaksi ovea? Tulee nimittäin olemaan todella epäkäytännöllinen. Mulla oli edellisessä asunnossa ton tyyppinen sisääntulo ja se oli hankala.
onko siis pakko olla kaksi ovea? Tulee nimittäin olemaan todella epäkäytännöllinen. Mulla oli edellisessä asunnossa ton tyyppinen sisääntulo ja se oli hankala.
Pääsisäänkäynti on kuitenkin tuo toinen alakerran ovi.
minun lapsuudenkotini on rinteessä siten, että alakertaan tullaan sisään. Meidän perheestä kukaan ei oo pitänyt hankalana viedä kauppakasseja yläkertaan. Sen sijaan joku ehdotti alakertaan takkahuonetta. No, siellä mun lapsuudenkodissa on sellainen alakerrassa, mutta ei sitä oo ikinä käytetty. Siis takassa poltetaan tulia kyllä, ja on hyvä, että takka on alhaalla, koska se lämmittää alakertaa, mutta lämmin ilma nousee myös yläkertaa lämmittämään. Ja on kätevää, et asuinhuoneet on yläkerrassa, ei tuu hiekkaa sinne niin paljon. Mutta takkahuone on muuten aika turha. Sitten se pointti, että yläkerrassa ois vanhemmiten hakalaa. Eikö oo aika kallista ja turhaa asua vanhana noin isossa talossa? Joo, munkin vanhemmat tekee niin, mutta ei siinäkään oo minusta järkeä.
jotenkin niin, että vessa jäisi suojaisaan nurkkaan. Jopa erilliseksi, johon ehkä ovi myös khh:sta. Tai ehkä osin portaiden alle? Samalla käynti saunatiloihin vähemmän mutkikkaaksi (eikä vessan läpi!)
Hyvää minusta on samassa oleva talli ja sieltä suora käynti taloon. Pelkkää auto säilyttämistä varten sitä ei tarvita, mutta jos harrastetaan nikkarointia tai koneiden remontointia, se on loistava.
Samoin pidän terasseista. Onhan tulossa tarpeeksi iso tila, johon saa ruokapäydän katon alle?
Alakerran käytävä n vähän tylsä, mutta jos huoneita on oltava tuon verran, niin sitten on. Vai saisiko yhden huoneen alakerran varaston paikalle ja sitten lasten aulan/olotilan jatkumaan ulko-oven vieressä olevan huoneen paikalle?