Uusperheen vanhempien töistä poissaolot
Kun on uusperhe, (eli meidän tapauksessa minun lapset ja uusi puoliso) ja lapsi sairastuu niin aina minä olen pois töistä kun puoliso kokee ettei se ole hänen velvollisuus kun lapset eivät ole hänen.
Onko kellään vastaavaa tilannetta tai onko ketään joilla se puoliso jää kotiin vaikkei olekaan lasten isä?
Lasten oma isä käy töissä kaukana joten ei pysty keskellä viikkoa lähteä hakemaan lapsia itselleen että minä voin mennä töihin. Joten kun lapset sairastuu niin olen itse pois töistä. Olisi kiva jos välillä puoliso voisi jäädä kotiin mutta kun ei hän halua niin en rupea asiasta tappelemaan. Töissä kyllä tiedetään meidän tilanne ja se ymmärretään. Mutta itseä hävettää olla pois kun tuntuu että töissä ajatellaan että taasko se on pois.
Kommentit (2)
eihän se ole töissä edes sallittu syy poissaoloon, koska lapset ei ole omia.
[/quote]
Kyllä se on ihan sallittua, jos asutaan samassa taloudessa. Eihän tuolla periaatteella esim. sijaislasta voisi kukaan jäädä hoitamaan. Oma mieheni on kyllä jäänyt hoitamaan lasta joka ei ole biologisesti hänen. Eikös se pitäisi olla selvä, että jos haluat miehen/naisen jolla on lapsia edellisestä liitosta niin silloin on otettava koko paketti.
Olemaan poissa töistä jos miehen lapset kipeinä.
Tottakai vahdin niitä vapaa-ajalla, mutta eihän se ole töissä edes sallittu syy poissaoloon, koska lapset ei ole omia.