Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö joku kynäotteesta? Tuleeko haittaa jossain vaiheessa kun ekaluokkalainen

Vierailija
19.10.2011 |

oppinut väärän kynäotteen (keskisormi kynän päällä)?

On jo vuosia piirtänyt ja ainakin vuoden kirjoittanut tuolla otteella. Pystyisiköhän tuosta kuinka helposti vaihtamaan oikeaan otteeseen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin eskarissa jo sanottiin, että ennen kouluunmenoa pitäkää huoli, että lapsella oikea kynäote ja työasento. Kun tekee jotain kirjallista hommaa niin pöydällä, selkä suorana ja kynä oikein kädessä. Iso vaikutus käsialakirjoituksen laatuun ja numeroiden selvyyteen jne

Vierailija
2/8 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin eskarissa jo sanottiin, että ennen kouluunmenoa pitäkää huoli, että lapsella oikea kynäote ja työasento. Kun tekee jotain kirjallista hommaa niin pöydällä, selkä suorana ja kynä oikein kädessä. Iso vaikutus käsialakirjoituksen laatuun ja numeroiden selvyyteen jne

kaveria, jotka pitää kynää ap:n kuvailemalla tavalla. Molemmat oon tuntenut ala-asteelta ja molemmilla on hyvä käsiala, oli jo silloin. Sanoisin, että rasittaa kättä enemmän ja suurin haitta on siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa tai koulussa asiaan ei ole puututtu. Olen ajatellut että ehkä se ei sitten ole niin suuri juttu, kun nyt ei kuitenkaan mistään nyrkkiotteesta kyse.

ap

Vierailija
4/8 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäpaloja, jotka laitetaan kynään. Kolmion muotoisen kynät myös hyviä.

Vierailija
5/8 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin just, et mullakin on sit ihan väärä ote ollut aina (oon nyt 25v), pidän keskisormea kynän päällä ja käsiala on todella hyvä! Yritin äsken erilailla kirjoittaa niin paljon huonommaksi muuttui käsiala heti, mutta ehkä niinkin oppisi kirjoittamaan hyvin, en vaan jaksa vaivautua kun tää nykyinen kirjoitusote on ihan hyvä! Eli en usko että mitään haittaa tulee olemaan!

Vierailija
6/8 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynäote on syytä korjata, jos nykyinen kynäotteen takia lapsen käsi väsyy tai kipeytyy nopeammin. Tai jos ote on niin hatara, että sen vuoksi kirjoitus epäselvää. Muutoin ei tarvitse välittää.

Olin juuri koulutuksessa, jossa neuropsykologian erikoispsykologi sanoi, ettei hän ole vielä tähän päivään mennessä oppinut "oikeaa" kynäotetta ja hyvin on elämässään pärjännyt.

Vierailija
7/8 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väärälläkin" kynäotteella pärjää elämässä ihan hyvin. Miehelläni on erittäin selvä käsiala, vaikka ei perinteinen kynäote olekaan. Ja ihan on akateemiseksi onnistunut itsensä kouluttamaan. Esikoisella on sama kynäote kuin isällään, eikä sitä väkisin pyritä muuttamaan. Välillä muistutan oikeasta otteesta, mutta jos lopullisesti omaksuu "väärän" tavan, niin annan olla ja samaa sanottiin koulussakin.

Vierailija
8/8 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella kaunis käsiala eikä käsi väsy. On myös erittäin taitava piirtäjä. En minä nyt väkisin alkaisi kynäotetta muuttamaan.