Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useimmat vl:t haluaa suuren perheen

Vierailija
19.10.2011 |

Mielestäni vanhoillislestadiolaiset ovat erinomaisia ihmisiä ja vastuullisia isiä ja äitejä. Moni heistä myös ihan omasta halustaan haluaa suuren perheen. Useimmat valitsisi sen vaikka ei olisikaan vl.

Tiedän tämän koska naapurissa asuu vl perhe. Lapset ovat rauhallisia, iloisia ja luovia sekä hyvin auttavaisia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uskovaisilla ei ole suuri perhe siksi että rakastettaisiin lapsia ja itse todella haluttaisiin se suuri perhe.

Vaan että se on uskon merkki että niitä lapsia on paljon.

Voi lapsia, ajattelin kun luin tuon...

Vierailija
2/8 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä, jossa minun lisäksi 5 lasta. Itse olen nähnyt ne positiiviset ja negatiivisen puolet ja itsekkin haluan suurperheen. Nyt itsellä 4 lasta ja pelkään pahaa, että ikä tulee vastaa. Joskus joku on todennut, että "tuota se teettää, kun ei käytä ehkäisyä" ja ei ole sitten uskonut, että haaveena on iso perhe. Luulevat varmaankin, että en käytä uskoni tähden ehkäisyä ja väkipakosta teen lisää lapsia. Näin ei kuitenkaan ole.

t. vl äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko laittaa tänne lähteen!

Kuulostaa sen verran pahalta että...

Vierailija
4/8 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He haluavat suuren perheen, koska paljon lapsia takaa taivaaseen pääsyn. He eivät halua juuri sitä lasta, joka tulee ja heille ei lapsi ole yksilöllinen ihminen vaan lippu taivaaseen ja niitä pitää saada paljon.

Eli lapsimäärä on vain itsekäs keino taata oma elämä kuoleman jälkeen. Aivan sama, mitä niille lapsille tapahtuu.

Mielestäni vanhoillislestadiolaiset ovat erinomaisia ihmisiä ja vastuullisia isiä ja äitejä. Moni heistä myös ihan omasta halustaan haluaa suuren perheen. Useimmat valitsisi sen vaikka ei olisikaan vl. Tiedän tämän koska naapurissa asuu vl perhe. Lapset ovat rauhallisia, iloisia ja luovia sekä hyvin auttavaisia.

Vierailija
5/8 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden perheen kaunis julkisivu ei kerro mitään. He kertovat sinulle tasan sen, mitä heidän kuuluu kertoa.

Vierailija
6/8 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni heistä myös ihan omasta halustaan haluaa suuren perheen. Useimmat valitsisi sen vaikka ei olisikaan vl.

Tämä ei pidä paikkaansa. Monetkaan lestadioaliset eivät itse ahluaisi niin plajoa lapsia kuin usko pakottaa tekemään. Kyse ei heilä ole siitä että olisivat erityisen lapsirakkaita. He opettavat että lasten teko ja ehkäisemättömyys ovat merkkejä oikeasta uskosta. Lapsia täytyy tehdä vaikka ei itse haluaisikaan, jos aikoo käydä uskovaiseta ja päästä taivaaseen.

Vierailija
7/8 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo nelosen vastaus.

Vierailija
8/8 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni heistä myös ihan omasta halustaan haluaa suuren perheen. Useimmat valitsisi sen vaikka ei olisikaan vl.

Jos kerran ei-lestadiolaisetkin ihmiset haluavat suuren perheen?? ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä