Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vain 2 kertaa elämässäni en ole saanut hakemaani työtä

Vierailija
13.09.2011 |

18veenä hain nahkiaisia paistamaan ja ne sanoi, että saat parempaakin kesätyötä.

Toisella kertaa 15 vuotta myöhemmin en saanut työtä, kun firma ei sit palkannutkaan ketään, mutta olisin ollut ekana valittava.

Ilmeisesti älytön tsäkä ollut.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kesätöihin hautausmaalle ruohoa leikkaamaan, enkä hakulomaketta täyttäessä muistanut, mikä seurakuntani nimi oli. En saanut paikkaa.

Sen jälkeen on aina jokainen työpaikka natsannut pelkällä puhelinsoitolla tai jopa vain sähköpostilla. Yhdessäkään työhaastattelussa en ole ikinä käynyt, nyt olen ollut työelämässä jo 12v, ollut 8 eri työpaikkaa. Mun alalla on hyvä työllisyystilanne :)

Vierailija
2/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen hakemani työpaikan. Olen työskennellyt 15-vuotiaasta asti useassa eri työpaikassa, jos ei kesätöitä ja osa-aikaistöitä oteta huomioon, niin olen saanut neljä hakemaani vakituista työpaikkaa. SUPERsäkä siis :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen hakemani työpaikan. Olen työskennellyt 15-vuotiaasta asti useassa eri työpaikassa, jos ei kesätöitä ja osa-aikaistöitä oteta huomioon, niin olen saanut neljä hakemaani vakituista työpaikkaa. SUPERsäkä siis :-)

Vierailija
4/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisista paikoista on kovempi kilpailu ja tasokkaammat hakijat kuin toisissa.

Jos aina tai lähes aina on saanut haluamansa työn niin se on tietysti mukavaa, mutta vähän herää epäilys, että hakeeko liian helppoja paikkoja. Mutta niin ei siis ole välttämättä.

Vierailija
5/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taisin olla se kolmas kommentoija.

Olen itsekin ajatellut asian näin, että varmaankin olen hakenut paikkoja johon olen "tiennyt" pääseväni. Tosin, viimeksikin hakijoita oli paljon, kävin läpi 5h psykologiset testit ja finalistit haastateltiin ulkomailla, että kait siinä nyt sentään vähän joutui tsemppaamaan ;-)

Vierailija
6/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikkiin joihin olen haastatteluun päässyt, olen päässyt töihinkin.

Vierailija
7/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vähempiarvoiset tyydymme teidän jämiin, joita te ette huoli...

Vierailija
8/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt leikistä suutu. ;-) Käsittääkseni kaikki tässä vilpittömästi iloitsivat hyvästä TUURISTAAN. Ehkä joku jolla on huonompi itsetunto voi ottaa se sitten tuolla tavoin.

Vierailija
9/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ne "kyllä sitä työtä saa kun vaan tarpeeksi yrittää hakea"-tyypit. Joo, en todellakaan ole saanut kaikkia työpaikkoja mihin olen hakenut. En meinaa saada työpaikkaa ollenkaan.

Varsinkin kun olen vaihtamassa alaa, asiakaspalvelua tosin edelleen, mutta ravintolahommista myyntiin. Ei natsaa, ei, kun ei ole alan koulutusta tai tarpeeksi myymälä kokemusta..

pläh. Taidan vain hakea jonnekin kouluun. Täälläpäin vielä kun sitä työpaikkaa ei saa, ellei ole suhteita sinne firman sisälle.

Vierailija
10/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppien mukaan palsta on täynnä paskahommissa rypeviä paskapalkalla kituuttavia mammoja, joten onko nyt ihmekään kun jonkun kirjekurssin käytyään pääsee heti johonkin moppaushommiin/lähäriduuniin

Vierailija
11/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt leikistä suutu. ;-) Käsittääkseni kaikki tässä vilpittömästi iloitsivat hyvästä TUURISTAAN. Ehkä joku jolla on huonompi itsetunto voi ottaa se sitten tuolla tavoin.

No, mutta koska kehuskelette itseänne AV-palstalla niin totuus on kuitenkin toinen ja juttunne ovat keksittyjä...

Vierailija
12/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta koska kehuskelette itseänne AV-palstalla niin totuus on kuitenkin toinen ja juttunne ovat keksittyjä...

H-U-O-H. Että pitikin kuvitellakaan, että tällä palstalla voisi kukaan keskustella yhtään mistään hyväntahtoisesti. Aina löytyy joku pienisieluinen nillittäjä joka näkee kaikessa vain pahaa ja itseensä kohdistuvaa pilkkaa.

No, en ehkäpä joku vetää tästä sitten johtopäätöksen, että miksi ne positiiviset ihmiset ovat tosiaan saaneet ne hakemansa paikat.

Itsetutkiskelun paikka kenties?

Vierailija
13/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vähempiarvoiset tyydymme teidän jämiin, joita te ette huoli... No, mutta koska kehuskelette itseänne AV-palstalla niin totuus on kuitenkin toinen ja juttunne ovat keksittyjä...

H-U-O-H. Että pitikin kuvitellakaan, että tällä palstalla voisi kukaan keskustella yhtään mistään hyväntahtoisesti. Aina löytyy joku pienisieluinen nillittäjä joka näkee kaikessa vain pahaa ja itseensä kohdistuvaa pilkkaa. No, en ehkäpä joku vetää tästä sitten johtopäätöksen, että miksi ne positiiviset ihmiset ovat tosiaan saaneet ne hakemansa paikat. Itsetutkiskelun paikka kenties?

olette valinneet kaikista nettisivuista AV:n itsekehuskeluillenne ?

Lue uudestaan omasi ja kavereittesi keskinäiset kehuskelut ja mieti yritittekö te todellakin keskustella asiallisesti ? Miten itseään kehumalla voi rakentaa minkäänlaista asiallista keskustelua edes AV:lla.

Vierailija
14/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kans oon saanut kaikki työt mitä olen hakenut. Ja olen ollut työelämässä nyt 14 vuotta ja työskennellyt 6 eri paikassa.

However, olen myös ollut työttömänä joitain pätkiä, kun en ole löytänyt sellaista työpaikkaa, jota tahtoisin hakea. Eli helppohan sitä on tilastojaan vertailla, jos ei ole ollut intoa tai pakottavaa tarvetta lähettää hakemustaan 16 paikkaan kerrallaan ja toivoa, että edes yksi tärppäisi.

Lisäksi silloin kun olen työtä hakenut, se on yleensä ollut niin "kuin minulle tehty", että työnantaja on huomannut saman. Samoin myös on aika helppoa olla supermotivoitunut ja vakuuttaa työnantaja taidoistaan, kun hakee vain niitä juuri täsmälleen omaa koulutusta vastaavia paikkoja, joista on jo kattava kokemuskin JA jotka vaikuttavat hyvin kiinnostavilta juuri itseään ajatellen.

Vaikeampi sitten taikoa sitä kiinnostusta vaikkapa kassatyöhön, johon hakee sata muutakin ihmistä ja kaikki samalta viivalta, kun erityistä ammattikoulutusta ei ole tai vaadita.

Eli en pidä minkäänlaisena meriittinä moista.

Vierailija
15/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joka kerta, kun haastattelijana on ollut mies, olen saanut paikan.

(Enkä tosiaan ole mikään pökerryttävä kaunotar.)

Vierailija
16/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaahan tuo olla sattumakin, tyyliin "aina kun olen ajanut autoa punaiset sukat jalassa, olen saanut ylinopeussakon". Eli onko näillä kahdella havainnolla mitään yhteyttä? Voi toki olla!

Mutta niin alkuperäiseen aiheeseen: Voisihan sitä esim. olla ylpeä, että on voittanut kaikki eläessään pelaamansa Afrikan tähti -pelit. Mutta sitten vaan on valinnut pelikaverit niin, että tietää voittavansa... Hieno homma tietysti jos saa ihan minkä vaan työn, mutta ehkäpä sitä on sitten kuitenkin tullut suosittua sellaisia paikkoja, joista voi olla aika varma saavansa työn.

Vierailija
17/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaahan tuo olla sattumakin, tyyliin "aina kun olen ajanut autoa punaiset sukat jalassa, olen saanut ylinopeussakon". Eli onko näillä kahdella havainnolla mitään yhteyttä? Voi toki olla!

Joo, varmaan onkin :). Tai sitten mulle on muodostunut sellainen käsitys, että saan paikan, kun haastattelija on mies, ja sitten olen itsevarmemman ja pätevämmän oloinen.

Vierailija
18/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin alkuperäiseen aiheeseen: Voisihan sitä esim. olla ylpeä, että on voittanut kaikki eläessään pelaamansa Afrikan tähti -pelit. Mutta sitten vaan on valinnut pelikaverit niin, että tietää voittavansa... Hieno homma tietysti jos saa ihan minkä vaan työn, mutta ehkäpä sitä on sitten kuitenkin tullut suosittua sellaisia paikkoja, joista voi olla aika varma saavansa työn.

Minä ainakin ALUNPERINKIN ITSE SANOIN, että olen varmaankin hakenut vain paikkoja jotka olen tiennyt saavani = liian helppoja. Voi jeesus tuon yhden negatiivisen vänkääjän kanssa.

Kukaan ei saa täällä päivitellä yhtään mitään... "Oi, että voitin lotossa 20euroa" olisi tuon vänkärin mielestä h**vetinmoista kehuskelua ja "No joo joo, olet kyllä varmaan vuosien varrella laittanut lottoon ainakin 100euroa, että mitäs siinä kehuskelet ja tulet tänne kavereittesi kanssa lesoilemaan. Sen sijaan, että NORMAALIN ihmisen mieleen tulisi ensimmäisenä ajatus, että "hei jee, mitäs meinaat tehdä hurjalla voitollasi= :-)".

Mut joo, ei TÄÄLLÄ.

Vierailija
19/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tulee ystäväni mieleen, sai ekan työpaikkansa heti, tokan heti väsäten sinne ppäin olevan cvn ja hakemuksen. kolmas tuli samaan aikaan ku toka (käy kahdes eri paiaks samaan aikaa osa-aikasena) ku sitä tarjottiin hälle.

hän on sellanen 20v nuori YO välivuodel.

Toinen YO kaveri sitte ei oo koskaan ees hakenu töitä vaan päässy sinne suhteilla.

Sit taas minä. Opiskellu amikses ja lukios, laajalti työkokemusta (mm. mainosten jako, työssäopit päiväkodeis, vanhainkodis ja vammaisten toimintakeskuksessa sekä tän hetkinen työ eli kaupan kassa).

Kassatyön sain keväällä tehtyyni tammi-huhtikuuvälin aikana n. 45 eri työhakemusta.

Kolmeen työhaastatteluun pääsin ja se kolmas toi onnen - eli nykysen työn keikkalaisena kassalla.

Kyllä, välil sitä tuntuu et jotkut vaan pääsee helpolla. Ja ite joutunu todella tekee työtä saadakseen edes tän paikan...

Vaan no, elämä on.

Vierailija
20/25 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut joo, ei TÄÄLLÄ.

ihan eri tyyppi ja en kirjoittanut tekstiäni mitenkään negaatiot mielessäni, vaan ihan vaan pohdiskeluna. Siis samalla mietin tuota omaa onnistumistani (paria viestiä aiemmin), että onkohan tullut haettua helppoja paikkoja... Mielestäni yritin jopa olla samaa mieltä kanssasi, sillä huomasin kyllä, että olit itsekin ottanut tämän aspektin huomioon.

Mutta kilahda toki mulle, jos se sun oloa helpottaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän