Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä menee kuussa rahaa?

Vierailija
18.10.2011 |

Muutan just omilleni. Lapset on fiftyfifty mulla ja isällään. Ja käteen jää 2500 e kk, mikä on paljon, tiedän. Pakollisia menoja

950 e asumiseen

100 e lasten harrastukset

70 e vakuutuksiin

150 e dieseliin

20 e lehtiin

20 e nettiin

400 e ruokaan.

Jäljelle jää 790 e. Ja silti mua jännittää ihan hirveesti,riittääkö rahat mihinkään. Lapsille pitää ostaa vaatteita tietysti. Anteeksi jos vaikutan hölmöltä, mut tilanne on uusi.

Paljonko teillämenee kaikkeen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole koskaan vielä kuussa käynyt!

Vierailija
2/15 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voisit laittaa tuon summan säästötilille, koska olet laskenut polttoaineet ja ruuatkin jo siitä pois. Mulla jää palkasta tuon verran josta pitää maksaa vielä bensat ja ruuat. Ja hienosti pärjätään, ulkona käyn syömässä lähes joka ilta, kun on oma vapaa viikko. Myös baareissa käyn parina vloppuna kuukaudessa. Matkarahastoon säästän tuosta summasta myös 100-150€/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimitoimeentuloksi asumiskulujen jälkeen on katsottu 420 euroa/yksinhuolta ja lasten noin 220-290 euroa/lapsi riippuen lasten määrästä ja iästä.

Eli vähintään se olisi jäätävä, tai olet palkkasi lisäksi oikeutettu toimeentulotukeen.

Vierailija
4/15 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksuista en tiedä, kun ovat 50/50 eli ehkei niitä tule?

Vierailija
5/15 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluttaa mihinkään sitä. Mutta en oo koskaan asunut itekseni,mulla on aina ollut tosi tosi hyvätuloinen mies, joka on maksanut kaikki mun laskut. Mulle ei oo oikein selvää, miten osaan elää. Ja tiedän kyllä olevani hyvätuloinen.

Vierailija
6/15 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin ajatuksen tasolla lapsilisistä puolet tuohon mun käteen jäävään tuloon. Elareita ei, ku lapset on isällä kirjoilla. Ja hän on se parempituloinen.

Vierailija
7/15 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra tuosta on noin 700 euroa ja lopulla sitten eletään päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa (pakollisia menoja mm. julkisen liikenteen lippu, päivähoitomaksu, vakuutus, sähkö)

Vierailija
8/15 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistinen kaava, joka on toiminut monessa elämäntilanteessa:

asuminen + 500 e per aikuinen + 400 e per lapsi + 400 e per auto

Jos laskis siis, että sulla menis 1000 asumiseen, itseesi 500 ja lapseen 400 ja autoon 400, niin menisi siis 2300 ja näin ollen olisi ihan ok. Jos on toinen lapsi, niin menee paljon tiukemmalle. Jos lapsia on kolme, niin yhtälö menee jo tosi tiukaksi, jos laskee autostakin kaikki kulut eikä pelkkiä menolitkuja.

Vierailija
9/15 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa 6 henkeä. Rahaa käytössä kuukaudessa n.2750€, lapset teini-ikäisiä.

Meille jää rahaa säästöön muutama satanen kuukaudessa. Asumiskulut vähemmän kuin sinulla.

Shoppailemme kyllä erittäin paljon kirppiksillä ja alennusmyynneissä, ostamme edullista ruokaa, emme matkustele ulkomailla.

Mutta on tietenkin vakuutuksia, 6 kännykkää, netti, sähkö, vesi, jätehuolto, tv-lupa, kiinteistövero ym menopuolella aina.

Vierailija
10/15 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen harrastus 220 euroa

vakuutukset 100

bensa 200

ruokaan 300

Vierailija
11/15 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun auto on uus ja velaton, joten siihen ei toivottavasti mee muuta kuin vakuutusmaksut ja dieselit. Lapsia on kaks, ja puolet kuusta isällään. Mut jännää on. Aika kasvaa aikuiseksi ilmeisesti munkin.

Mutta tosi hyvä kaava kyllä.

Vierailija
12/15 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liian paljon.

Vierailija
13/15 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmansa itse kullakin.

Vierailija
14/15 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmansa itse kullakin.

Vierailija
15/15 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosta ei varmaan tule alkuunsa muuta kuin arvonalenemaa juurikaan, mutta sitä tulee sitäkin enemmän, mitä uudempi ja hienompi auto on. Et välttämättä aja samalla autolla 2020, joten joskus pitää vielä ostaa uusikin auto ja silloin tuolla arvonalenemalla on väliä.

Jo välittömistä autokuluista mielestäni mainitsemiesi lisäksi puuttuu ajoneuvovero, huollot, katsastukset, pesut, parkkimaksut ja renkaiden uusiminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi