Kaks työhaastattelukutsua. Jos tulee valituksi 1:een,
voiko pyytää miettimisaikaa siihen asti että selviää, että mitä toisesta paikasta sanotaan?
Kun oikeastaan se jälkimmäinen ois mielenkiintoisempi paikka.
Toinen haastattelu huomenna, toinen ensi viikon ma.
Kommentit (6)
Ei varmaan kannata mainita, etten välttämättä ota tätä vastaan, vaikka tulisinkin valituksi ;D
Kiitti,
t.ap
Ei varmaan kannata mainita, etten välttämättä ota tätä vastaan, vaikka tulisinkin valituksi ;D
Kiitti,
t.ap
työhaastattelussa minulta on kysytty parikin kertaa, että onko minulla menossa myös muita haastatteluita / olenko hakenut myös muualle. Minä en tosin ollut tuolloin vielä ehtinyt hakea muualle ja taisin sen sanoakin ja molempiin paikkoihin tulin valituksi. Luulen, että pitävät kovempaa kiirettä päätöksen kanssa, jos huomaavat, että haluavat juuri sinut ja asialla on kiire. Tosin en ole mikään rekrytoinnista vastaava eli ihan varmasti en asiasta osaa sanoa, mikä tässä on takana.
että en ole hakenut muita paikkoja koska haluan tämän.
ilman, että se automaattisesti heikentää mahdollisuuksia tulla valituksi. Esim. jos on työtön, on vain positiivista osoittaa aktiivisuutensa ja kertoa olevansa tosissaan hyvän työpaikan etsimisessä, mihin luonnollisesti kuuluu useaan paikkaan hakeminen. Myös tieto siitä, että on päässyt loppusuoralle toisessakin paikassa, voi hyvinkin parantaa mahdollisuuksia myös tämän paikan saamiseen.
Eri asia sitten on, miten kertoo arvottavansa juuri tämän kyseisen paikan. Vaikka se ei olisi itselle se ykköspaikka, ei sitä tietenkään pidä millään tavalla tuoda ilmi haastattelijalle. Fiksua on kertoa vakuuttavasti, että tämä on juuri se paikka, minkä mieluiten haluaisin, missä viihtyisin pitkään ja pärjäisin loistavasti!
jos tulet valituksi, on aina koeaika, jolloin voi lähteä samantien. Ja tuskin ehdit edes aloittaa ennen kuin tieto toisesta työpaikasta on saapunut.