Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette lasten VALJAISTA?

Vierailija
18.10.2011 |

Naureskelen yhdelle kirppispalstan ilmoitukselle ja yhden eukon kommentointia (tuon mielestä valjaat on apinoille ja koirille eikä lapsille, mutta kuitenkin syöttötuolin ja rattaiden valjaat on ok).

Eli mitä mieltä itse olet valjaista? Onko valjaat sun mielestä vaan elukoiden taluttamiseen vai ei?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja utelias 1-2-vuotiaana että oli pakko laittaa valjaat huvipuistossa ja Korkeasaaressa oman turvallisuutensa takia. Olisi muuten mennyt vaikka jääkarhujen kanssa leikkimään.Ei halunnut olla sylissä, ei rattaissa vaan oli niin intoa täynnä retkestä että halusi kävellä ja säntäili sinne-tänne. Nämä kaksi kertaa käytin niitä valjaita mutta sitten tuli järkeä jo sen verran päähän että ei seuraavana kesänä tarvinnut.

Kotona ja kaupassa yms paikoissa ei tarvinnut mitään erityistä systeemiä kehittää.

Vierailija
42/51 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarvinnut valjaita, koska olen riskipaikoissa pitänyt lapset rattaissa. Mutta ilman rattaita liikkuessa voisin hyvinkin laittaa lapsen valjaisiin esimerkiksi messuilla ja muilla tapahtumilla, joissa jo parin ihmisen päähän pyrähdys mahdollistaa katoamisen.

Olen huomannut valjaat vain kerran, ennen omien lasten saamista kun menin laivalla Helsingistä Tallinnaan. Terminaalissa hymyilytti ehkä parivuotias kikkarapää tyttö joka pomppi ja sättäsi innoissaan valjaat päällä ja valjaiden säteellä äidistä. Pienen hetken kummeksuin valjaita ja sitten totesin mielessäni, ettei ratkaisu oikeastaan eroa rattaisiin sitomisesta, mutta mahdollistaa lapselle liikkumisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä käytössä olivat satunnaisesti ihmisvilinässä ja aikoina kun poika sinkoli sinne tänne eikä vielä ymmärtänyt mitä oli tekemässä.

olivat kätevät ja lapsi säilyi ehjänä.

Vierailija
44/51 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valjaita ei kovin usein nae kaupungillakaan. Varmaan juuri siksi etta niiden kayttoa Suomessa kummeksutaan.

Mielestani ovat kuitenkin fiksu ratkaisu, koska taaperot ovat nopeita liikkeissaan ja lapsen turvallisuuden vuoksi valjaat saattaavat olla tarpeelliset.

Tutun taapero kuoli juostuaan auton alle. Valjaat olisivat saattaneet pelastaa hengen.

Lisaksi esim. nain lahelta piti tilanteen, jossa aiti sai viime hetkessa kopattua muksusta kiinnin ennenkuin juoksi auton alle. Ei lapset valttamatta tajua vaaraa ennenkuin on liian myohaista.

Ulkomailla liikkuessa olen nahnyt esim. suurkaupungin metroissa, ostoskeskuksissa lapsia valjaissa. Seka vanhemmat etta lapset nayttavat nauttivan vapaudesta, kun lapsi saa turvallisesti harjoitella kavelya ja vanhemmat voivat jutella tms ilman, etta pitaa vahdata koko ajan lasta.

Vierailija
45/51 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on ääripäästä toiseen mielipiteitä.

Vierailija
46/51 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei julkaissutkaan koko viestiäni jossa kerroin itse aikovani myös ostaa viidennelle lapselleni. (?)

Vierailija
47/51 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli valjaat joilla kiinnitin lapsen rattaisiin kun pyrki seisomaan ja putoamisvaara ilmeinen. Kahdella lapsella käyttänyt valjaita.

Ikäeroa 1 v 7 kk ja ei ollut sisarusrattaita. Vanhempi käveli vaunuista kiinnipitäen. Jos lähdettiin vilkkaasti liikennöityyn kaupunkikeskustaan saatoin laittaa kävelevän valjaisiin.

Ainakin mun lapset on hengissä. Uskon että monien pienten lasten henki olisi säästynyt jos valjaita käytettäisiin leikki-ikäisillä.

Kun lapsi ymmärtää ja tottelee niin valjaat käy tarpeettomiksi.

Muutaman pahan vaaratilanteen olen nähnyt joissa lapsi on ollut vähällä joutua auton alle.

Vierailija
48/51 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät arkikäytössä (esimerkiksi puistossa tai kaupassa) ja tulee jotenkin sellanen fiilis että vanhemmat ei oo oikeen tehtävänsä tasalla. Kyllä se lapsi nimittäin saadaan tai ainakin pitäis saada pysymään turvassa ilman valjaitakin. Sen sijaan jossain lentokentällä tms. erittäin fiksut. Etenkin jos on useampi lapsi tai se 3v. on erittäin menevä ja vilkas.

Vierailija
49/51 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli valjaat syöttötuolissa todella tarpeeseen. Ei se oikeasti tarvitse kuin sen pari sekuntia kun käännyn ottamaan rätin, jolla siivoaisin kaatuneen maidon - ja lapsi on jo seisaallaan. Tämä yhdistettynä laattalattiaan niin en halunnut ottaa riskejä.

Vierailija
50/51 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aika älyttömät. Ehkä jotenkuten ymmärtäisin isossa sisarusmäärässä tai jos lapsella esim. näkövammaa.

Yleensä ko. kapistusten käyttäjät ovat olleet hermorauniovanhempia, joiden lapset ei vaikuttaneet poikkeavan vilkkaille tms. Hullua nähdä myös juuri ja juuri kävelevällä 1-vuotiaalla,joka hädin tuskin eteenpäin pääsee. Vanhempien saamattomuutta

Vierailija
51/51 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rattaissa valjaat mutta muuten ei ollut tarvetta.

Kaverin vilkas lapsi putosi rattaista naamalleen ja jälki ei ollut kovin kaunista katseltavaa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme