Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä välipalaksi lapselle joka ei tykkää

Vierailija
18.10.2011 |

jugurtista, viilistä, rahkasta, hedelmistä, kasviksista, puuroista. Joka päivä ei voi antaa leipää. Kyse siis hoitolapsesta. Muut lapset syö kaikkea. Mä en enää keksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania?

Vierailija
2/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysliä. Kuivattuja hedelmiä. Palan nakkia tai pari lihapullaa (vaikka "cocktail-tikkuihin" laitettuna viinirypäleen tms. kanssa).

Ja sitten toisaalta... Mitä jos joinakin päivinä olisi vain niin, että lapsi ei syö välipalaa koska ei tykkää tarjottavista vaihtoehdoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä en suostu ostamaan. Munakasta vois kokeilla. Lisää kiitos! :)

Vierailija
4/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vispipuuroa tai suklaapuuroa? Entä menisikö hedelmäsalaatti? Meidän lapsen päiväkodissa on joskus välipalana myös lihapiirakkaa.

Vierailija
5/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy sanoa että joskus on ihan hyvä vaan laittaa niitä juttuja pöytään, joista ei tykätä, ja sanoa että tässä on tän päivän vaihtoehdot, ota tai jätä. Yhden välipalan missaaminen ei ole kuolemaksi.

Vierailija
6/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi vaikka tarjota lounasta jos sitä jäi?

Vierailija
7/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo ihan pulassa. Melkein joka päivä on niin ettei syö välipalalla mitään. En myöskään mielellään lähde siihen että hän saa eri välipalaa kuin muut kun ei ole mitään todellista syytä. Lisäksi en halua opettaa tätä tapaa omilleni, jotka ovat myös kotona. 2v. on jo alkanut matkimaan "mä en tykkää" marinaa...

Vierailija
8/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lapsella välipala-aikaan nälkä? Jaksaako se leikkiä ja ulkoilla ilman välipalaa? Oman lapseni jättäisin karusti ilman, jos ei kelpaa (muutamaa vaihtoehtoa tarjoisin, mutta en koko maailmaa...).

Mä olen jo ihan pulassa. Melkein joka päivä on niin ettei syö välipalalla mitään. En myöskään mielellään lähde siihen että hän saa eri välipalaa kuin muut kun ei ole mitään todellista syytä. Lisäksi en halua opettaa tätä tapaa omilleni, jotka ovat myös kotona. 2v. on jo alkanut matkimaan "mä en tykkää" marinaa...

Vierailija
9/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinat, kuivatut hedelmät, pähkinät (jos ei allergiaa)

Vierailija
10/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lapsella ole jokin allergia? Ellei ole ja on vaan nirso, niin anna olla syömättä. Juokoon vaikka vaan lasin maitoa, kaakaota tai mehua.

Vierailija
11/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö aika hyvin. Ehkä sillä ei vaan ole sit nälkä. Tuntuu että on jo päättänyt pöytään tullessa ettei tykkää. Lapsi siis 4v. Kotonakin on vaikeaa syömisen kanssa. Vanhempia ei haittaa vaikka ei syö välipalaa, mutta musta tuntuu hurjalta kun on kuitenkin hoidossa viiteen asti. Muutamia ideoita sain tästä eli kiitos! :)

Vierailija
12/12 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksat, niin laita muutama vaihtoehto tarjolle, joista lapset saavat valita. Ne jotka eivät syö mitään tarjolla olevaa, niin eivät syö mitään, juotavaa kuitenkin kaikille.

Syökö lapsi itse tehtyjä piirakoita/piiraita, niitä voi helposti tehdä terveellisempinä versioita ja pakastaa vaikka osan.

Meillä kelpaa nämä 2v lapsellekin kinkkupiirakka, fetapiirakka ym. piirakat, smoothiet ja pirtelöt (auttaa jos saa itse valita aineet niihin), voileipäkeksit, pasteijat (itse tehtyjä tai pirkan muna-riisipasteijoita), hedelmät valmiina paloina, kuivatut hedelmät. Pulla ja vanukkaat yllättäen myös, mutta en mielelläni anna päivittäin.