Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitto, kun pitää aina varata etelänreissut puoli vuotta

Vierailija
17.10.2011 |

etukäteen lomien takia, niin ei ikinä saa halvalla mitään tarjousmatkoja.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatkos vähän perusteluita asialle...

Vierailija
2/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat parhaaseen tarjolla olevaan hotelliin ja juuri määrättyyn paikkaan, niin pakko se on olla ajoissa liikkeellä. Varsinkin jos perhe on iso ja esim. tarvitset ison huoneiston.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat parhaaseen tarjolla olevaan hotelliin ja juuri määrättyyn paikkaan, niin pakko se on olla ajoissa liikkeellä. Varsinkin jos perhe on iso ja esim. tarvitset ison huoneiston.

me otetaan riski miehen kanssa ja varataan matka viikkoa ennen lähtöä. Oltiin viime kesänä 2vko turkissa huoneistohotelissa ja hinta oli 780€ 2aikuista ja 2lasta

Vierailija
4/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevan hiihtolomamatkan varasimme viime maaliskuussa.

Vierailija
5/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika "käsi" ja mielikuvitukseton, jos ei muka ole kuin tasan yksi kohde ja hotelli maailmassa, jonne voi mennä.

Ole omatoiminen, se kannattaa. Eli lentoja saa oikein hyvin vielä joitain viikkojakin aikaisemmin, ja hotelleja löytyy aina, kun varaa suoraan.

Itse olen kahden koululaisien äiti ja työssä, jossa lomat vahvistetaan vasta n. 1-2 kk aikaisemmin, ja aina on löytynyt hienoja kohteita ja huoneistoja.

Vierailija
6/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin lomat on ja sitten viikko ennen lomaa ruvetaan katsomaan vasta matkoja. Sit ostetaan ne netin kautta 1-2 päivää aiemmin.

Vierailija
7/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä on erilaisia. Jotkut eivät vaan halua lähteä maailman toiselle puolelle omin eväin vaan turvautuvat mielummin tunnettuun matkanjärjestäjään ja matkustavat huolettomasti ns. "seuramatkalla". Esim. kielitaito ei kaikilla riitä.

Vierailija
8/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketti/seuramatkoja saa ihan samallalailla. Ei niitä tartte varata puoltavuotta etukäteen. Kun tietää milloin loma on, niin viikkoa aiemmin rupeaa katsomaan niitä matkoja netistä.

Vierailija
9/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tosiaan jättäisi siihen.

Vierailija
10/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka on varattu monta kuukautta sitten ja just katsoin niin emme saisi enää kyseistä hotellia tai huonekokoa.

Vierailija
11/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä on erilaisia. Jotkut eivät vaan halua lähteä maailman toiselle puolelle omin eväin vaan turvautuvat mielummin tunnettuun matkanjärjestäjään ja matkustavat huolettomasti ns. "seuramatkalla". Esim. kielitaito ei kaikilla riitä.

ette voi yleistää omia kokemuksianne. Aika monen muun EI ole PAKKO varata lomiaan puolta vuotta aiemmin...

Ja hei: mitä ihmeen kielitaitoa muka jonkun ebookersin käytössä tarvitaan? No ei yhtikäs mitään.

Vierailija
12/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi pitä varata 6kk etukäteen?

Koska myöhemmin ei saa tiettyyn paikkaan vai miksi? Jos hinnan perässä olet, niin silloinhan nimenomaan kannattaisi ostaa se viimeisin äkkilähtö. Vai tarkoitatko ettei teillä ole joustoa lomissa, jotta voisit kytätä äkkilähtöjä?

Vierailija
13/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki menekään kuten suunniteltiin tai tulee jotain ongelmia loman aikana. Silloin on mukavaa kun voi turvata oppaaseen.

Vierailija
14/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat myyntiin eli melkein vuotta aiemmin. Mulle vaan on tärkeää mihin kohteeseen menen ja missä hotellissa asun. Joku vaatimattomampi voikin varmaan varata matkan viikkoakin ennen lähtöpäivää, mutta minä en.

Vierailija
15/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki menekään kuten suunniteltiin tai tulee jotain ongelmia loman aikana. Silloin on mukavaa kun voi turvata oppaaseen.

englantia kuusi vuotta koulussa, enemmistö enemmänkin. Kyllä sillä pärjää, varsinkin jos joutuu jonkun respan kanssa asioimaan... Kyse on rohkeudesta, ei siitä, että ei ole MAHDOLLISTA EIKÄ VOI.

Pakko siis palata alkuperäiseen väitteeseeni: jos ei ole ihan KÄSI, ei ole pakko varata lomaa puolta vuotta aiemmin.

Vierailija
16/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkan hinta saattaa nousta lähtöpäivän lähestyessä, olen huomannut kun olen kytännyt matkoja. Koskee varsinkin suosittuja loma-aikoja.

Vierailija
17/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat myyntiin eli melkein vuotta aiemmin. Mulle vaan on tärkeää mihin kohteeseen menen ja missä hotellissa asun. Joku vaatimattomampi voikin varmaan varata matkan viikkoakin ennen lähtöpäivää, mutta minä en.

Ei ole pakko hirttäytyä yhteen ainoaan vaihtoehtoon. Maailmassa riittää kohteita ja hotelleja, paljon hienompiakin kuin ne, missä sinä olet lomaillut... ;-)))

Vierailija
18/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vaan hemmetin tumpelo.

Vierailija
19/25 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kohteella. Joku taso hotellilla kuitenkin tulee olla. Itse katson pari päivää ennen lomaa matkoja ja mennään sinne minne arpaonni suosii. Tässä omia kokemuksiani:

Joulukuu 2010 Varattu edellisenä päivänä.

- Kohde Egypti, Sharm El Sheikh. 4* hotelli, matkaan kuului lennot, ruoka lennoilla, kuljetus hotellille ja takaisin, oppaan palvelut 24/7. Aamiainen joka aamu.

Hinta: 239€/hlö (AlmaTour)

Toukokuu 2011 Varattu illalla ja lähtö oli aamulla.

- Kohde Kypros, Pafos. 3* huoneistohotelli, matkaan kuului lennot, ruoka lennolla, kuljetus hotellille ja takaisin, oppaan palvlut 24/7.

Hinta: 150€/hlö (AlmaTour)

Lokakuu 2011 varattu 7 päivää ennen matkaa.

- Kohde Kreeta, Platanias. 4* huoneistohotelli, matkaan kuului lennot ja oppaan palvelut 24/7. Lentokenttäkuljetus maksoi 24€/lisää.

Hinta: 289€/hlö (Tjäreborg)

Vierailija
20/25 |
11.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkan hinta saattaa nousta lähtöpäivän lähestyessä, olen huomannut kun olen kytännyt matkoja. Koskee varsinkin suosittuja loma-aikoja.

Tässä tammikuun alun matkoja, siis äkkilähtäjä.

Finnmatkojen sivuille menin ja katsoin " tarjoukset" Kanarialle. Olipa tarjouksia kun yhdelle viikko 700-900e

Ei taideta kuitenkaan nyt lähteä kanarialle vaan toiseen paikkaan.