Hitsi mikä kielitaito meidän uudella pressalla
Mahtavaa kuunnella kun Stubb puhuu sujuvaa ranskaa tuosta vaan. Saatiin fiksu, edustava, rento ja kansaa yhdistävä presidentti. En aluksi ollut ihan varma, menikö valinta oikeaan. Äänestin ekalla kierroksella yhtä, joka ei päässyt jatkoon, mutta nyt olen ihan tyytyväinen.
Kommentit (79)
Todella vakuuttavaa, puhuu viisaitakin vielä.
Ei siinä paljon kielitaito auta, kun sisältö oli heti perään tuollaista höttöä. Ryhtyi puhumaan, että nyt pitäisi fokus laittaa avaruusydinaseisiin. Olin tipahtaa sohvalta nauraessani.
No minä kans just kuuntelin hänen kielitaitoaan. Ranskankielisessä maassa kun olen asunut niin ihastelin hänen ranskankielen aksenttiaan vaikka hän itse epäilikin osaamistaan. Nyt on presidentti jolla on todella hyvä kielitaito.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä paljon kielitaito auta, kun sisältö oli heti perään tuollaista höttöä. Ryhtyi puhumaan, että nyt pitäisi fokus laittaa avaruusydinaseisiin. Olin tipahtaa sohvalta nauraessani.
HS 3 pv sitten:
"Kansainvälinen media kertoi kuitenkin pian uhan liittyvän uuteen, erittäin salaiseksi luokiteltuun tiedustelutietoon, jonka mukaan Venäjä suunnittelisi ydinaseiden sijoittamista avaruuteen. Mediatietojen mukaan kyseessä eivät ole aseet, joita olisi tarkoitus käyttää Maassa olevia kohteita vastaan, vaan pyrkimys tuhota aseilla satelliitteja."
Tämä on oikeasti iso huoli. Valitettavasti.
Suomen kansa äänesti jälleen kerran viisaasti, hyvä me!!!
Kyllä voidaan olla ylpeitä hänestä, tuollaista kielitaitoa ei missään eduskunnan kielikursseilla veronmaksajien piikkiin hankita!
Sulava ja kansainvälinen, ei jää seinäruusuksi. Hyvä me!
Kielitaito on hyvä, mutta ulkopoliittisessa työssä silti toisarvoinen asia. Tärkeissä neuvotteluissa yleensä aina tulkit mukana. EU:n huippukokouksista en ole varma.
Monet maailman johtajista eivät omaa hyvää kielitaitoa todellakaan.
Useimmiten on järjestetty niin, että valtion ulkoministerinä on henkilö jolla on normaalia parempi kielitaito.
Esim. Kiinan Xi ei puhu itse muuta kuin kiinaa.
On edustava ja erinomainen kielitaito, sisällöstä en ole ihan varma.
Hyvin suoriutui ensimmäisestä tulikokeesta, vaikkei vielä ole virassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin suoriutui ensimmäisestä tulikokeesta, vaikkei vielä ole virassakaan.
Olisiko pitänyt edes olla paikalla kun ei edes ole vielä virassa?
Puhuu sujuvasti ilman papereita. Tama nahtiin NATO keskustelujen aikaan kun hanta haastattelivat USAlaiset ja UKlaiset TV-ohjelmat. Oli ilo kuunnella. (olen ulkosuomalainen).
Stubbin ranska on vähän sellaista ralliranskaa. Puhetta kyllä pulppuaa, mutta pidemmän päälle on raskasta. Kuuntelin yhden puheen, joka selvästi oli mietitty. Siinä tuli aika helppoja virheitä maskuliini/feminiini, jotka opettelemalla saisi korjattua. Muutamissa tärkeissä sanoissa, kuten "pääministeri" lausuminen menee toistuvasti pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Seuraisit sinäkin uutisia niin ei tarvitsisi hölmöyttään nauraa.
Tai mikäs siinä, varmaan sulla on hauskempaa kun olet pihalla maailmanmenosta.
Puhui hyvin ja kehui Halla-ahon kampanjaa
Niinpä, hän pystyy puhumaan harkitsemattomasti useammalla kielellä. Huraa huraa 🙄 möläyttelyjen mestari.
Vierailija kirjoitti:
Stubbin ranska on vähän sellaista ralliranskaa. Puhetta kyllä pulppuaa, mutta pidemmän päälle on raskasta. Kuuntelin yhden puheen, joka selvästi oli mietitty. Siinä tuli aika helppoja virheitä maskuliini/feminiini, jotka opettelemalla saisi korjattua. Muutamissa tärkeissä sanoissa, kuten "pääministeri" lausuminen menee toistuvasti pieleen.
Mainitse yksikin Suomen päämies, joka ikinä on osannut mitään kieliä edes välttävästi? Jos Stubbilla on jo kolme vahvaa kieltä, niin ehkä vähän voi antaa siimaa, jos ranskassa tulee helppoja virheitä? Kuuntelepa Olli Rehnin ranskaa, se oli aitoa rallikieltä!
Stubb on uuden ajan presidentti, ei tartte nolostella hänen puolestaan missään tilanteessa. Erinomainen roolimalli puolisoineen meille kaikille.
Samaa juuri ihastelin.
Toivottavasti myös sisältö on harkittua!