Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Ranskan alppeja ja skimbakohteita tuntevia?

Vierailija
16.10.2011 |

Mikä kohde olisi hyvä lasten kanssa matkustettaessa? Tarpeeksi korkealla, jotta olisi varmasti lunta, ja mielellään rinteet ns kävelyetäisyydellä?

Entä mihin kohteeseen olisi hyvä ajella autolla, esim Frankfurtista?

Kiitollisena otetaan kaikki vinkit vastaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geneve ja Lyon olisi lähempänä. Itse en ole käynyt kuin Crans-Montana ( noin tunnin ajomatka Genevestä); siellä oli monipuolisia rinteitä. Chamonix lienee myös lumivarma ja monipuolinen kohde

Vierailija
2/5 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chamonix (monta "keskusta"), Avoriaz, Les Contamines, Meribel nyt muutamia mainitakseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta riittää, isot rinnealueet mutta ainakin ensiksi mainittu on aika ikävä kerrostalokylä - ei siis kodikasta alppitunnelmaa.

Vierailija
4/5 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

portes du Soleil:ssa 650klm rinnetta, Avoriaz autoton kaupunki, lasten rinteet lähtee siitä.

Onhan muuten Chamonixin vieressä vaikka mitä. Ja Sveitsin puolella. itse tykkäsin lasten kanssa Veysonnazista (kuuluu 4Vallees-alueeseen, eli voit laskea tästä Verbieriin, on vaan edullisempi kohde), no Verbier on aina hieno (ja kallis), Villars on loistava lasten kanssa, Leysan-Les Mosses on edukkaampia ei niin paljon rinteitä, mutta lasten kanssa hyviä...

Vierailija
5/5 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsin puolta suosittelisin - lennot Geneveen ja siitä kätevästi joko Vaudin tai Vallisin kohteisiin. Esim. Morgins on osa Porte de soleita ja itse Morgins:ssa on kivat helpot rinteet. Villars on kiva, samoin Verbieristä kuten myös grans montanasta. Saas Fee on ihana, tosin rinneprofiilit ylhäällä eivät ehkä ihan pienimmille soveliaita.

Ranskan puolella esim. Val d´isere on kiva myös lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi