Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkija: Lapsen tulisi saada valita itse hoitajansa päiväkodissa!

Vierailija
16.10.2011 |

Ja vastaavasti hoitajan tulisi sitoutua hoitamaan samaa lasta aina viisivuotiaaksi asti.

Eikö tässä ole vaara, että lapsi kiintyy enemmän kanssaan aikaansa viettävään hoitajaan kuin äitiinsä?

http://www.hs.fi/kotimaa/Tutkija+Pienet+lapset+vaarassa+vahingoittua+p%…

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kivat hoitajat hoitaa paljon lapsia ja ikävät pyörittelee peukaloita

Vierailija
2/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on, että lapsella on joku turvallinen kiintymyssuhde, myös päivähoitopäivän aikana., Jos äiti on töissä koko päivän, parempi on, että lapsella on turvallinen olo hoitopaikassa kuin se, että lapsi on turvaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että oppilaiden pitää saada valita opensa ja alaisten esimiehensä.

Vierailija
4/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että meidän päiväkodissa katsotaan ensiksi keneen hoitajaan lapsi eniten ottaa kontaktia hoidon alussa ja sen mukaan hänestä tulee ns.lapsen omahoitaja.

Minusta ihan hyvä idea ja toimiva. Tietysti lapsen pitää oppia tulemaan toimeen myös muiden hoitajien kanssa ym.

Nyt on kyse kuitenkin lapsista, jotka vasta aloittavat taipalettaan. Turha tähän nyt sotkea mitään esimies/opettaja valintoja!

Vierailija
5/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että oppilaiden pitää saada valita opensa ja alaisten esimiehensä.

eli katsotaan, kenen kanssa tulee parhaiten juttuun ja siihen tiimiin sitten saa jäädä. Työteho paranee, kun aikaa ei mene oman porukan moittimiseen. Niin ja akateemisia asiantuntijoita ollaan koko osasto.

Vierailija
6/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa ihan fiksulta, että se, johon lapsen on helpointa muodostaa kiintymyssuhde ja johon turvautua, olisi lapsen omahoitaja. Edellyttäen, että hoitajille/opettajalle jakaantuu lapset kokonaisuudessaan tasaisesti. Tämä olisi lapsen paras ja etu.

Vierailija
7/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa lapsista valitsee kuitenkin oman äitinsä hoitajaksi mikäli lapsi saa todellakin päättää itse. Kuinkahan moni äiti haluaa sitoutua hoitamaan omaa lastaan 5 vuotiaaksi onkin sitten eri asia. Homma nyt vaan ei käytännössä toimi.

Äidit eivät halua, jaksa tai pysty. Työnsä puolesta hoitavat jäävät äitiys, sairaus ja muille lomille...Ajatuksena kuitenkin kaunis

Vierailija
8/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa lapsista valitsee kuitenkin oman äitinsä hoitajaksi mikäli lapsi saa todellakin päättää itse. Kuinkahan moni äiti haluaa sitoutua hoitamaan omaa lastaan 5 vuotiaaksi onkin sitten eri asia. Homma nyt vaan ei käytännössä toimi. Äidit eivät halua, jaksa tai pysty. Työnsä puolesta hoitavat jäävät äitiys, sairaus ja muille lomille...Ajatuksena kuitenkin kaunis

Vierailija
9/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapsilla 2kk kesälomaa ja talven mittaan ainakin 1kk lomaa. Ollaan kotona viimeistään neljältä, joten todellakin ehditään olla lasten kanssa enemmän kuin "pari tuntia illassa". Lisäksi on viikonloput ja muut satunnaiset vapaapäivät, joita pidetään aina kun työtilanne sallii.

Tästä seuraa se, että lapset ovat vuodessa enemmän päiviä kokonaan kotona ja niin päivinä kun ne ovat hoidossa, ehtivät olla paljon myös kotona. Ihan absurdi ajatuskin, että hoitotädit voisivat olla läheisempiä kuin omat vanhemmat.

Vierailija
10/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääosa hereilläoloajasta viettyy päiväkodissa, sillä osa lapsista tekee tarhassa 10 tuntista työpäivää, mukaanlukien vanhemman/vanhempien lomat yms.

Myös osa näistä ihan pienimmistä.

Vierailija
11/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääosa hereilläoloajasta viettyy päiväkodissa, sillä osa lapsista tekee tarhassa 10 tuntista työpäivää, mukaanlukien vanhemman/vanhempien lomat yms.

Myös osa näistä ihan pienimmistä.

Käsittääkseni nämä ovat kuitenkin marginaalinen porukka. Toki näitäkin on ja se on suuri sääli. Mutta ainakin meidän päiväkodissa alle 3-vuotiaiden puoli pihasta alkaa aika hyvin tyhjentyä jo kolmen pintaan iltapäivällä, isompienkin tyhjenee pitkälti jo neljän maissa. Kyllä suurin osa vanhemmista edelleenkin yrittää olla lasten kanssa aina kuin mahdollista. Sitten on osa, jotka eivät millään pysty lyhentämään lasten hoitopäiviä eikä sille voi mitään. Sitten on hyvin pieni joukko niitä, jotka tyyliin lomallakin laittaa lapset hoitoon.

Vierailija
12/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija: Lapsen tulisi saada valita itse hoitajansa päiväkodissa!

Vierailija - 16.10.11 02:57 (ID 13583270)

Ja vastaavasti hoitajan tulisi sitoutua hoitamaan samaa lasta aina viisivuotiaaksi asti. Eikö tässä ole vaara, että lapsi kiintyy enemmän kanssaan aikaansa viettävään hoitajaan kuin äitiinsä?

vellit sekaisin!

Vierailija
13/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on tärkeä ihminen, mutta itse pidän sitä tärkeänä, että lapsella on MONTA turvallista aikuista läheistä ihmistä elämässä, johon voi turvautua. Mä en koe äitinä uhkaavaksi sitä, että lapseni pitäisi myös muista ihmisistä ja kokisi heidät tärkeäksi.

Mua ärsyttää tällainen, että ainoastaan äiti voisi olla tärkeä ihminen lapsen elämässä ja ainut tuki ja turva, joka edes saisi olla.

Kyllä vaan isäkin on tärkeä ihminen muista läheisistä puhumattakaan.

Pah tällaiset tutkijat, jotka pitävät ainoastaan äidin vaikutusta tärkeänä lapsen elämään!

Vierailija
14/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se aina ole äiti. Voi olla, että äitiä ei ollenkaan tai hän ei jostain syystä voi lastaan hoitaa. Silloin joku muu on se lähiaikuinen. Se on totta, että pitäisi olla joku johon kiintyä. Siksi pienet huostaanotetut vauvat pitäisi saada äkkiä perheisiin kasvamaan. Lastenkoti ei ole heille oikea paikka.

Vierailija
15/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tosikaan... mistä noita "tutkijoita" löytyykin? Kuka helvetti sitoutuu mihinkään 5v putkeen?! Että sitten ei ruveta lisääntymään tänä aikana, kun nyt oot sitoutunut tähän pikku-nicoon... Ja mutenkin, edessä se uusiin ihmisiin tutustuminen on kuitenkin. Itse oon aloittanut päivähoidon 3kk ikäisenä, kuten varmaan suurin osa 70-luvulla syntyneistä, eikä meistä kestään mitään kouluampujaa tulut. Enemmän toi kuula tuntuu olvan jumissa näillä kouluikään kotona pidetyillä ja taaperoimetetyillä 80- ja 90 -luvulla syntyneillä.

Vierailija
16/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä kuin tuo tutkija.

Kysehän oli lapsen terveestä kehityksestä.

Vierailija
17/17 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tosikaan... mistä noita "tutkijoita" löytyykin? Kuka helvetti sitoutuu mihinkään 5v putkeen?! Että sitten ei ruveta lisääntymään tänä aikana, kun nyt oot sitoutunut tähän pikku-nicoon... Ja mutenkin, edessä se uusiin ihmisiin tutustuminen on kuitenkin. Itse oon aloittanut päivähoidon 3kk ikäisenä, kuten varmaan suurin osa 70-luvulla syntyneistä, eikä meistä kestään mitään kouluampujaa tulut. Enemmän toi kuula tuntuu olvan jumissa näillä kouluikään kotona pidetyillä ja taaperoimetetyillä 80- ja 90 -luvulla syntyneillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan