Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mun pitäisi reagoida, kun töissä

Vierailija
16.10.2011 |

mun vastuulla olevia hommia alkaakin yhtäkkiä tehdä joku muu? Tuntuu myös, että multa pimitetään asioita kun tällaistakaan ei voida sanoa, toinen vaan tarttuu toimeeni.

Reilumpaa olisi että esimies pyytäisi juttusille ja sanoisi jotain, että "Kun nyt näyttää siltä ettet kerkeä tätä tehdä, tuo Pekka voisi hoitaa homman, sopiiko?" eikä niin että Pekka rupeaa omin päin ihan mun silmien alla tekemään sitä mun työtä.

Reagoinko väärin kun tuo tuntuu varpaille hyppimiseltä? Ja kyseessä oleva työ ei ollut tärkeysjärjestyksessä kovinkaan korkealla, tästä nyt vaan tuli vähän kärpäsestä härkänen...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhtyä tuumasta toimeen. Sitä en tiedä miten Pekalle selvisi etten ole ehtinyt tehdä sitä omaa hommaani. Tulee mieleen että onko selkäni takana naputettu "ei ole totakaan tehnyt plaa plaa" johon Pekka sitten vastannut että hän voi tehdä.

En kyllä tiedä missä välissä Pekkakaan tuon homman tekisi, yhtä kiireinen kuin minäkin.

ap

Vierailija
2/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pomosi näki että olet kiireinen niin halusivat vain auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kuitenkaan ole "sinun töitä", vaan sen työpaikan töitä, eikös. Meillä usein jaetaan töitä, jos jollain on kiire ja jollain hiljaista, töitä haetaan toisten pöydiltä. Eikä tuo kyllä haittaa, helpottaa vaan omaa kiirettäkin...

Vierailija
4/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekalta jää omat työt tekemättä jos tekee mun hommia, vai kotonaankohan se aikoi niitä tehdä..? Minä en suostu koti- tai ylitöihin. Pomolla taas on tapana tehdä kaikkea kotonakin, ja antaa kyllä ymmärtää että meidän työntekijöidenkin pitäisi. Ei ole sanonut suoraan kuitenkaan. ap

Vierailija
5/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kuitenkaan ole "sinun töitä", vaan sen työpaikan töitä, eikös. Meillä usein jaetaan töitä, jos jollain on kiire ja jollain hiljaista, töitä haetaan toisten pöydiltä. Eikä tuo kyllä haittaa, helpottaa vaan omaa kiirettäkin...

Ja nyt se homma tehdään siis ilman niitä tietoja joita koulutuksesta sain. Vai pitäisikö mun antaa ne tiedot Pekalle? Mitä ihmettä minä siellä koulutuksessa sitten tein? ap

Vierailija
6/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mulle kerrota kaikkia sellaisia työpaikan asioita joita mun kuuluisi tietää. ap

Vierailija
7/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka, että kiittellet kovasti esimiestäsi saamastasi lisäavusta, kun olet tosi kiireinen ja vaivihkaa vinkkaat Pekan taidoista suoriutua tehtävästä. Kysyt esimieheltäsi vaikka, että perehdytänkö nyt samalla vai korjaanko sitten vasta työt jälkikäteen oikeiksi? Kummin haluaa? Ja hymyilet päälle. :)

Tosin minä ihan itse olisin vain tyytyväinen ja kostaisin seuraavalla kerralla vasta Pekalle, että kun teit vastaavan homman viimeksi, niin tässä olisi uusi vastaava keissi ja veisin aina ne jatkossakin Pekalle.

Vierailija
8/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka, että kiittellet kovasti esimiestäsi saamastasi lisäavusta, kun olet tosi kiireinen ja vaivihkaa vinkkaat Pekan taidoista suoriutua tehtävästä. Kysyt esimieheltäsi vaikka, että perehdytänkö nyt samalla vai korjaanko sitten vasta työt jälkikäteen oikeiksi? Kummin haluaa? Ja hymyilet päälle. :)

Tosin minä ihan itse olisin vain tyytyväinen ja kostaisin seuraavalla kerralla vasta Pekalle, että kun teit vastaavan homman viimeksi, niin tässä olisi uusi vastaava keissi ja veisin aina ne jatkossakin Pekalle.

että antaisin sitten koko vastuualueen Pekalle. Harmittaa että tuo koulutuksen antikin meni ihan sivu suun nyt tässä. Pitäkööt tunkkinsa ;) ap

Vierailija
9/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa työpaikassa usein törmää tähän ongelmaan, että kaikki mahdolliset tiedot pidetään itsellä, jotta oltaisiin korvaamattomia. Eikö työpaikalla pitäisi puhaltaa samaan hiileen ja jakaa tietoja?

Ja nyt se homma tehdään siis ilman niitä tietoja joita koulutuksesta sain. Vai pitäisikö mun antaa ne tiedot Pekalle? Mitä ihmettä minä siellä koulutuksessa sitten tein? ap

Vierailija
10/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa työpaikassa usein törmää tähän ongelmaan, että kaikki mahdolliset tiedot pidetään itsellä, jotta oltaisiin korvaamattomia. Eikö työpaikalla pitäisi puhaltaa samaan hiileen ja jakaa tietoja?

Ihan kuin minä olisin tässä vaan joku piika joka juoksee tuollaisissa ja tekee muuten kaikki paskahommat ja sitten muut tekevät ne paremmat hommat. ap

Vierailija
11/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekalta jää omat työt tekemättä jos tekee mun hommia, vai kotonaankohan se aikoi niitä tehdä..? Minä en suostu koti- tai ylitöihin. Pomolla taas on tapana tehdä kaikkea kotonakin, ja antaa kyllä ymmärtää että meidän työntekijöidenkin pitäisi. Ei ole sanonut suoraan kuitenkaan. ap

Olettavat, että sinunkin pitäisi ottaa töitä kotiin. Itseppähän nyt sitten päätät, että otatko vai et. mut aika selkee viestihän toi on.

Vierailija
12/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alainen ei ota onkeensa. Tuo työ pitäisi tehdä heti. "Joo, joo, tiedä. Teen heti kun ehdin". Jos tämä jatkuu eikä työntekijä saa aikaiseksi sirrän työn toiselle koska se on tärkeä ja kiireellinen.

Minusta sinun tulisi nyt olla todella tarkka siitä mitä esimiehesi sanoo. Jos työt alkavat kadota voi potkut olla lähellä. Ainakin yrityksissä on näin. Jos olet yhteiskunnan hommissa niin sitten en tiedä miten siellä tehdään.

Vierailija
13/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alainen ei ota onkeensa. Tuo työ pitäisi tehdä heti. "Joo, joo, tiedä. Teen heti kun ehdin". Jos tämä jatkuu eikä työntekijä saa aikaiseksi sirrän työn toiselle koska se on tärkeä ja kiireellinen.

Minusta sinun tulisi nyt olla todella tarkka siitä mitä esimiehesi sanoo. Jos työt alkavat kadota voi potkut olla lähellä. Ainakin yrityksissä on näin. Jos olet yhteiskunnan hommissa niin sitten en tiedä miten siellä tehdään.

olenkin alkamassa etsimään uutta työtä. ap

Vierailija
14/14 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin juttelisin siis Pekalle. Kysyisin suoraan, että miksi alkaa tehdä noita hommia, joita varten minä olin koulutuksessa. Sitten kysyisin, onko esimies määrännyt ne siis hänelle. Sitten kun tietäisin tilanteen (esim. esimies määrännyt työt Pekalle), kävisin esimiehen juttusilla ja esittäisin toivomuksen, että asioista keskuteltaisiin avoimesti eikä selän takana.

Jos olet potkut saamassa, niin ei kai suorasta puheesta voi enää olla haittaakaan.

En tajua, miten monen mielestä on ok, että esimies ei sano mitään suoraan vaan vain siirtelee työtehtäviä muilta kysymättä toisille. Outoa työpaikkakulttuuria. Kai nyt sen verran selkärankaa pitäisi löytyä esimieheltäkin, että uskaltaa tuoda tyytymättömyytensä suoraan esiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi