Tässä neuvo joka TODELLA helpotti elämää vauvan kanssa!
Kylmällä kelillä en käyttänyt vauvalla haalaria ollenkaan!
Turvakaukaloon laitoin fleece-peiton tai villasaalin pohjalle ja sit vauva siihen ja semmoinen paketti peitosta että vyöt sai kiinni. Ei pukemista lähtiessä eikä saapuessa. Jos peiton laittoi tarpeeksi ylös, niin ei tarvinnut edes hattua, kun peitto jäi hupuksi. Oli tosi helppo vaan nosta vauva siihen ja lähteä! Samaa käytin rattaissakin kun lapsi sai jo istua.
Vauva tykkäsi; oli lämmintä ja turvallisen tuntuista. Ja MINÄ tykkäsin, oli helppoa. Villashaali oli lämpimämpi kuin mikään haalari, kun piti lähteä 30 asteen pakkasilla pihalle.
Kommentit (3)
systeemi. Mä aikoinani leikkasin makuupussiin viillot jotta sai vyöt siitä läpi.
Niitä myydään nykyään kaupoisakin ihan siihen tarkotyukseen olevia lämpöpusseja.
systeemi. Mä aikoinani leikkasin makuupussiin viillot jotta sai vyöt siitä läpi.
Niitä myydään nykyään kaupoisakin ihan siihen tarkotyukseen olevia lämpöpusseja.
Mulla oli refluksivauva, joka oksensi koko ajan, siksi käytin noita fleecehuopia, joita sai muutamalla eurolla ja sit sai aina viskata joko pyykkikoneeseen tai heittää roskiin ja nykästä hyllystä uuden :)
ap
Mä oon käyttänyt usein pelkkää maxi-cosin kaukaloon sopivaa makuupussia. Kaulaliina ja pipo päähän, siinä se. Pakkasilla villapukua alle jne.