Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä kaunis, hoikka työssäkäyvä äiti, jonka koti on kaunis ja siisti - MITEN SÄ TEET SEN???

Vierailija
15.10.2011 |

T. ylipainoinen hermoraunio, joka kahlaa roinavuorten keskellä tukka pystyssä :(((

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33v. yh ja erikoislääkäri. Koti on aika iso ja uusi, joten jokaisella tavaralla on oma paikkansa. Siivooja käy kerran viikossa ja kuuraa vessat ym. ja tekee isoimmat hommat. Itse imuroin lisäksi kerran pari viikossa. Iltaisin kun 4v. menee nukkumaan järjestän tavarat pakollisen.

Viikoloppuna toki ulkoillaan paljon ja kun poikani osaa jo pyöräillä niin tulee fillarilla mun juoksulenkille mukaan. Sen lisäksi käyn salilla kerran viikossa ja naapurin lukiolaistyttö on tässä silloin. Saan ylitöistä ja päivystyksista vapaata, jonka pidän n. kerran kuussa ja silloin käyn kampaajalla ja kasvohoidoissa ja shoppailemassa eli se on mun hemmottelupäivä.

Viikoloppuisin suunnittelen viikon ruuat melko pitkälle ja valmistan osan niistä. Vältän eineksiä. Meille ei osteta mitään herkkuja paitsi lauantaisin kun on pojan karkkipäivä.

Kun lapsi on isällään joja toinen viikonloppu niin deittailen, tapaan ystäviä ja urheilen.

Vastaako tämä kysymykseesi? Ehkä oleellisinta kuitenkin on, että nautin elämästäni.

Vierailija
2/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itselles rikas mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljettelen kaiken paikoilleen joka ilta ja kerran viikossa uhraan sen kolme tuntia perusteellisempaan kuuraukseen. Pyrimme pitämään tavarat minimissä ja kaikelle on oma paikkansa joten siivoaminen ei vaadi mahdottomia. Mies tekee meillä paljon, mikä toki ehdoton edellytys sille, että asiat hoituu.

Hoikka olen ollut aina, liikun paljon, lasten kanssa lenkkiä tai salille tai sitten juoksen heidän mentyä nukkumaan. Herkkupäivä kerran viikossa, mulla on aika tiukka itsekuri. Kaunis en ole mutta hyvän kampaajan, laadukkaiden ihonhoitotuotteiden ja kosmetiikan sekä urheilemalla saamani kropan ansiosta hyvännäköinen noin kokonaisuutena:-)

Vierailija
4/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessä on kaksi aikuista niin eikai voi sanoa että MINÄ teen sen, vaan että ME tehdään se. Ihan kuin siivoaminen kuuluisi äidille pelkästään! Outo kysymys sikäli.

Vierailija
5/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä stressaantuneempi on, sitä enemmän purkaa energiaansa kodin järjestelyyn. Lisäksi ylimääräinen tavara ahdistaa ja olen minimoinut tavaramäärän kodissamme.

Mies tekee kotitöitä vapaapäivinään ja meillä on rutiinit, joiden mukaan koti pysyy kuosissaan. Omaa vapaa-aikaa ei kyllä ole, mutta ehkä vielä joskus. 5-6 tunnin yöunilla mennään arjet ja viikonloppuna 7-8 tuntia + minipäikkärit (15min. torkahdus).

t. 3 lasta ja töissä

Vierailija
6/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on pokkaa luistaa äitin vastuusta ja tumpata lapsensa milloin kenenkin hoitoon - tai sitten sen isän.

Mulla ei ole pokkaa olla ensin pitkät päivät työssä ja sitten ne muutama illan tuntikin käyttää muhun itseeni, kuten monella tutullani, jotka ovat laihoja, kauniita ura äitejä, ja jotka kulkee saleilla, jumpissa, lenkillä, hierojalla, kampaajalla, soppailemassa kaverin kanssa, tyttöjen illoissa kavereiden kanssa, bilettämässä kavereiden kanssa, kahvilassa kaverin kanssa jne.

Olen tehnyt lapset, jotta ne itse hoitaisin ja heidän kanssa olisin. EN siksi, että ne hoidattaisin muilla sillä välin kun itse keskityn itseeni.

Ja tukka ei ole pystyssä, ylipainoa ei ole. Mutta koti ei ole aina parhaassa mahdollisessa siivossa, kun en sitä kertakaikkiaan jaksa siivota.

Mutta aika aikaansa kutakin. Lapset kasvaa, ja pian mulla ei muuta olekkaan, kuin aikaa keskittyä itseeni ja kodin hoitoon.

Vierailija
7/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on pokkaa luistaa äitin vastuusta ja tumpata lapsensa milloin kenenkin hoitoon - tai sitten sen isän.

Mulla ei ole pokkaa olla ensin pitkät päivät työssä ja sitten ne muutama illan tuntikin käyttää muhun itseeni, kuten monella tutullani, jotka ovat laihoja, kauniita ura äitejä, ja jotka kulkee saleilla, jumpissa, lenkillä, hierojalla, kampaajalla, soppailemassa kaverin kanssa, tyttöjen illoissa kavereiden kanssa, bilettämässä kavereiden kanssa, kahvilassa kaverin kanssa jne.

Olen tehnyt lapset, jotta ne itse hoitaisin ja heidän kanssa olisin. EN siksi, että ne hoidattaisin muilla sillä välin kun itse keskityn itseeni.

Ja tukka ei ole pystyssä, ylipainoa ei ole. Mutta koti ei ole aina parhaassa mahdollisessa siivossa, kun en sitä kertakaikkiaan jaksa siivota.

Mutta aika aikaansa kutakin. Lapset kasvaa, ja pian mulla ei muuta olekkaan, kuin aikaa keskittyä itseeni ja kodin hoitoon.

miksi olet noin katkera toisille ja varma, että lapset on hoidossa kun äiti tekee? Itse käyn lenkillä juoksemassa lasten kanssa, toinen rattaissa ja toinen pyöräilee. Kotona voi hyvin jumpata lasten kanssa yhdessä tai silloin kun lapset askartelevat, leikkivät, katsovat pikkukakkosta jne. Siivoan lasten kanssa. Siivota ei edes tarvitse kovin pitkiä aikoja kerrallaan kun vain tekee sen säännöllisesti ja pitää tavarat paikoillaan.

On ihan asennekysemys meneekö töiden jälkeen sohvalle makaamaan vai lasten kanssa ulkoilemaan. Ihan taatusti kaikilla on aikaa pitää asiat jonkinlaisessa kuosissa. Selityksiähän voi aina keksiä.

En todellakaan usko että kukaan äiti vain touhuaa lasten kanssa koko ajan niin, ettei itse tee mitään. En usko että se edes niille lapsille on hyväksi.

Vierailija
8/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa ei ole, mulle jää käteen alle 50 euroa kuussa kun olen maksanut kaikki laskut.

Nytkin varta vasten laitoin muutamia juttuja huutikseen, jotta voin maksaa kerho- ja koulukuvat.

Tämän takia olen hoikka.

Kaunis koti johtuu paljon ihmisistä ympärillä.

Ex on töissä firmassa, jotka laittavat piuhoja puhelimiin, atk-hommaa, mutta tosi usein käy niin että asiakas muuttaa ja vanhassa on paljon huonekaluja. Ex sitten roudaa ne mulle, mä laitan huutikseen ja saan rahaa. Välillä tulee oikeesti löytöjä, esim olohuoneessa on upea 8 hengen valkoinen nahkasohva. Työpaikalla antoi kahvipaketin vielä mukaan kun ex sanoi tietävänsä paikan tälle. Ei kierrätyskeskuksetkaan sitä huolineet.

Mun serkku on loistava sisustaja. Käy meillä usein ja antaa vinkkejä. Mä vaan toteutan, kun ex kantaa huonekaluja ja serkku neuvoo miten teen.

Koti pysyy siistinä sen takia koska meillä ei ole mitään ylimääräistä. Käyn kodin läpi ja ylimääräiset eteenpäin. Paljon säilytystilaa.

Hyvin organisoitu siivous ja lapset auttavat vähän, mutta tekevät osuutensa.

Musta nyt tärkeintä on että pääset tavarakaaoksesta eteenpäin. Ei kaikkea tarvitse säilyttää vuosikausia.

Vierailija
9/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ekalla on lapset aina olleet piiiitkiä päiviä hoidossa ja nyt koululaiset piiitkät iltapäivät yksinään. Äiti urheilee työpäivän päälle. Kotona käy siivooja.

2) toisella molemmat isovanhemmat asuu vieressä. Mummot siivoaa, pesee ikkunat, hoitaa kasvimaat yms. sekä kaupungissa että mökillä. Vaarit rakentaa piharakennukset ja kuskaa lapset harrastuksissa. Ja tietty hoitavat aina kun pyydetään. Siivooja kerran viikossa.

3) kolmannella on oma firma, josta kovasti kouhkaa. Lähemmässä keskustelussa kävi ilmi, että esimerkiksi viime kesänä oli töitä tasan viikko, muu aika lomaa. Mies opettaja, jolla 6-tuntiset päivät ja 4 kuukautta lomaa vuodessa. Meidän lapsi hälytettiin paikalle jooga-tunnin ajaksi tai kun äiti ulkoilutti koiriaan. Yksi 10-vuotias lapsi.

Vierailija
10/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ekalla on lapset aina olleet piiiitkiä päiviä hoidossa ja nyt koululaiset piiitkät iltapäivät yksinään. Äiti urheilee työpäivän päälle. Kotona käy siivooja.

2) toisella molemmat isovanhemmat asuu vieressä. Mummot siivoaa, pesee ikkunat, hoitaa kasvimaat yms. sekä kaupungissa että mökillä. Vaarit rakentaa piharakennukset ja kuskaa lapset harrastuksissa. Ja tietty hoitavat aina kun pyydetään. Siivooja kerran viikossa.

3) kolmannella on oma firma, josta kovasti kouhkaa. Lähemmässä keskustelussa kävi ilmi, että esimerkiksi viime kesänä oli töitä tasan viikko, muu aika lomaa. Mies opettaja, jolla 6-tuntiset päivät ja 4 kuukautta lomaa vuodessa. Meidän lapsi hälytettiin paikalle jooga-tunnin ajaksi tai kun äiti ulkoilutti koiriaan. Yksi 10-vuotias lapsi.

Vierailija
11/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ystäväni urheilee paljon (juoksua, kävelyä, pyöräilyä, talvisin hiihtoa). Usein lasten kanssa, mutta välillä myös yksin tai miehensä kanssa. Perheen ruokavalio on terveelinen ja kevyt, ei kuitenkaan fanaattinen.

-Kodin siivouksen hoitaa siivooja pari kertaa viikossa. Sisustussuunnittelija taas päivittää kodin yleisilmettä pintarempalla ja tekstiilien uusimisella muutaman kerran vuodessa. Ihanan pihan on suunnitellut ammattilainen, joka pitää sen myös kunnossa - nurmikon leikkuuta myöten.

-Ystävälläni on aikaa myös omaan sosiaaliseen elämään. Hän matkustelee miehensä ja/tai kavereidensa kanssa jonkin verran, enimmäkseen kuitenkin perheenä.

-Ystäväni tekee itselleen mieluisaa ja koulutustaan vastaavaa ihan ok palkattua työtä.

-Hän käy myös säännöllisesti kampaajalla ja kosmetologilla. Hän on luonnostaan paksuhiuksinen, hänellä on kauniit kasvonpiirteet ja kaunis vartalo.

-Inhottavaa, mutta hän on myös todella suloinen, aito ja empaattinen ihminen. Olisin varmaan hänelle todella kateellinen, jos hän ei olisi niin aseistariisuvan ihana...

Vierailija
12/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinit ovat minulle tärkeitä. Aamulla aamurutiinit nopeasti ja lapset tarhaan. Päivä töissä ja sitten jotain syötävää nopeasti. Sitten on aikaa istahtaa ja rentoutua. Iltalenkki ja nukkumaan. Koti siivotaan perjantaina, mutta sotkea tai kasata tavaraa ei saa. Kaikki on oltava paikoillaan illalla.

En käy missään erityisissä hoidoissa. Kampaajalla käyn kerran puolessa vuodessa. Annan hiusten kasvaa ja värjään juurikasvun kerran parissa viikossa. Aamulla meikkaan rutiinilla. En syö ylettömästi vaan kolme kertaa vuorokaudessa.

Vierailija
13/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten on näköjään mahdoton uskoa että ilman isovanhempia tai muuta houtoapua, siivoojaa ja lasten laiminlyömistä on mahdollista täyttää ap:n kriteerit.. Mutta jotkut vaan saa enemmän aikaan! Minä liikun ja siivoan kun lapset nukkuu eli klo 20-23, joku toinen ehkä makaa tämän ajan telkkarin ääressä. Kyse on valinnoista!

Vierailija
14/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen jo ymmärtänyt, että itse en jaksa kaikkea, eikä ole tarkoituskaan. haluan nauttia vapaa-ajastani ja perheestä, ja laitan ne todella umpiluterilaisen puurtamisen ja laiskuuden vihaamisen edelle. meillä ei ole niin kuin mun äidillä oli, ja lisäksi kaikki kärsimystä vaan.

eli asenteella ja olemalla terveellä tavalla itsekäs. kun voin hyvin, niin muutkin voi.

Vierailija
15/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en jaksa enää riekkua ylhäällä kello yhteentoista.

Ja kun toisella lapsella on astma ja paljon sairauspäiviä, teen todella usein sitten illat rästitöitä.

Työni on myös hyvin stressaavaa. Jos tekee sellaista tyhjän vintin työtä, toki paukkuja riittää vapaa-aikaan enemmän.

Vierailija
16/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. ylipainoinen hermoraunio, joka kahlaa roinavuorten keskellä tukka pystyssä :(((

Palstan mukaan olen mielisairas neurootikko, joka ei osaa nauttia elämästä. Palstan mukaan sinä osaat nauttia elämästä kun et stressaa, joten nauti siitä, ettet ole tällainen takakireä neurootikko. :)

Totta puhuen, urheilen ja siivoan joka päivä jotakin. Epäsiisteys stressaa siivoomista enemmän, joten siivoan. Kai se on luonteesta ja tottumisesta kysymys, minulle muunlainen elämä olisi vaikeaa.

Vierailija
17/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun salaisuuteni on ainakin se, että en stressaa. En stressaa ulkonäköä (toki minulla on hyvät geenitkin). Enkä mitään syömisiä. Syön mitä haluan, mutta kaikkea kohtuudella. En stressaa kodin siivousta, siivoan kun siltä tuntuu ja ainakin nyt se riittää puhtaaseen ja nättiin kotiin. Arvostan meidän kotia tosi paljon ja haluan ,että täällä meidän "pesässä" on nättiä ja kotoisaa. Jatkan vielä uuteen postiin kun en muista mitä kysyit :)

Vierailija
18/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole apuja. Ihan itse hoidamme kotimme ja lapsemme. Mutta avainsana on varmasti myös se, että mies tekee aika paljon. Hoitaa lapsia ja siivoaa kotia.

Jaksan kun pitää ja toisaalta rakastan sellaista selviämistä ja sitä, että vaikka minulla on 3 lasta, niin selviän näin hyvin. En kuitenkaan suorita vaan ihan aidosti nautin haasteista. On ihanaa hoitaa kavereidenkin lapsia ja katsoa kuinka monen lapsen kanssa pystyy kaiken pitämään hanskassa :)

Mutta se, että on oikeasti onnellinen ja kaikki ei ole vaan esittämistä, niin se vaatii sen, että elää kuitenkin pohimmiltaan rennosti. En osaa stressata mitään pyykkejä tai laitanko meikkiä kun menen töihin. Elän tunteella. Ja olen kaunis, hoikka, asun kauniisti sisustetussa talossa, mikä on siisti ja minulla on mitä parhain mies ja lapset.

Vierailija
19/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta liikunnasta, olen aina liikkunut paljon, mutta työn jälkeen en raaski lasten kanssa yhteisestä ajasta lähteä urheilemaan. siis urheilemme paljon yhdessä. Käyn lenkillä lasten kanssa (kaksi tuplarattaisiin ja yksi pyöräilee). Uimassa lasten kanssa ja jumppailen illalla kun lapset ovat menneet nukkumaan. Sillä tavoin saan liikuntaakin jota rakastan.

Vierailija
20/99 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa tavarat paikoilleen, heh. Eli näin viikonloppuna heti herättyäni petaan vuoteet ja siistin huoneet kuntoon muutenkin, aamupalan jälkeen putsaan keittiön ja laitan heti tiskit ym. Kuljettelen leluja pitkin päivää paikoilleen, ärsyttää jos ne lojuvat milloin missäkin. Ei meille välttämättä tule vieraita mutta silti haluan että on siistiä. Tyttäreni tykkää kans että on siistiä, joskus esim. olkkarissa laittelee kirjoja ja dvd-leffoja nätisti paikoilleen, vaikka on vasta 4 v. Mutta siis en nalkuta ketään siistimään, esim. mies saa olla tavis-sottapytty. Ja pienimmäinen sotkee toki.

Meillä siivotaan vaan kerran viikossa perusteellisesti mutta päivittäin esim. pyyhin tahroja huonekaluista ja keittiöstä useaan kertaan. Pyykkihommia teen ihan joka päivä. Ihan hyvin ehtii tämän kaiken, koska en esim. katso telkkaria juuri yhtään ja olen touhukas luonne. Ehdin silti hyvin käydä töissä arkisin, harrastaa ja lapsikin harrastaa 2 krt/vko. No problem.