MIKÄ on perheparkkien funktio? Siis keille ne on tarkoitettu ja miksi?
Vaikka jokainen kauppa nykyään tällaisia vääntää parkkitiloihinsa,ei yksikään taho määrittele että KENELLE ne oikeasti on tarkoitettu ja MIKSI?
Eläkeläisille voisi olla myös omat parkkitilat,heillä kun tuo koordinaatiokyky on hieman kyseenalaista ja peltiä rytisee päivittäin.
Parasta olisi oma parkkihalli huonoille kuskeille,sinne voisivat ajaa sitten kaikki uunot joilla on hieman vajavuutta joko älyssä tai muuten vaan.
Kommentit (89)
kyllä hyvinkin hoikassa kunnossa, ja ihan oikeasti joskus on vaikea saada lasta autoon niin ettei kolhi. Esim. itse olet ajanut keskelle ruutua auton parkkiin, ja viereen on ängennyt joku niin, ettei se vauvan turvakaukalo yksinkertaisesti mahdu kulkemaan siitä välistä. Ja kun kaukalossa on telakka omalla paikallaan kiinni, ja autossa muitakin istuimia kiinni, on HYVIN hankala ujuttaa selkä kipeänä kaukalo toiselta puolelta autoa omalle paikalleen. En väitä etteikö sitä saa paikoilleen, mutta on monimutkaista. siinä samalla sitten vahdi että ne toiset lapset ei karkaa. Ja ne ketkä peruuttaa autoa sen verran että saa kaukalon turvallisesti autoon, mihin jätätte vauvan siksi aikaa kun peruutatte?! Mutta kateellinen ja pahasuopahan saa ja pitääkin ilmeisesti olla tässä maassa, ja varsinkin tällä keskustelupalstalla.. oma napa on paras napa! Ihania ihmisiä kasvaa varmasti teidänkin lapsista!
eli mitä pahaa olet niille tehnyt, että ne yrittää pois? Vankilasta karataan, ei rakastavasta perheestä.
eli mitä pahaa olet niille tehnyt, että ne yrittää pois? Vankilasta karataan, ei rakastavasta perheestä.
eli siinä mielessä kuka vain voi autonsa perheparkkiruutuihin ajaa. Ihan laillisesti.
eli siinä mielessä kuka vain voi autonsa perheparkkiruutuihin ajaa. Ihan laillisesti.
Olen joutunut joskus siirtämään tavallisessa ruudussa auton uudelleen lähemmäs toista puolta, jotta olen saanut turvakaukalon ulos autosta ilman, että autoni ovi kolhii toista autoa ja lapset ovat joutuneet hyppimään toisten istuimien yli, kun toiselta puolelta ei ole mahtunut ulos. Tavalliset ruudut ovat joskus aivan liian kapeita. Täällä vertaillaan perheparkkeja 17 vuoden takaiseen tilanteeseen. Aika moni asia on muuttunut: onko turvakaukalot muuttuneet 17 vuodessa (käytettiinkö silloin edes turvakaukaloita?), onko autot leveämpiä keskimäärin kuin ennen (vastaus: ovat), oliko silloin yhtä isoja superhypermarketteja isoine parkkipaikkoineen(ei ainakaan minun nuoruudessani ollut) vai mikä on syy, että ennen ei tällaista ongelmaa ollut?
Itse olen 3. alle 6-vuotiaan äiti eli kukaan lapsista ei osaa kävellä autojen seassa ilman opastusta aivan vieressä. Koska turvakaukalo painaa kamalan paljon, on toki huomaavaista, että saan parkkeerata vähän lähemmäksi.
Perheparkki on kaupoille vain "palvelu", ei sen käyttöä sakoteta eikä siinä ole tarkempia määrityksiä. Voihan inva-vessaankin mennä, jos tuntee tarvitsevansa enemmän tilaa ja ravintolassa voi istua vaikka 6 hengen pöytään yksin syömään, jos huvittaa. Kaupat pitävät näitä isompia ruutuja lähellä ovea, jotta juuri ne asiakkaat, jotka ostavat aina kärrin täyteen isolle perheelleen, myös suosivat heidän putiikkiaan. Itse en mene sellaiseen kauppaan ostoksille, jonne parkkeeraaminen lasten kanssa on vaikeaa.
Jos olette koskaan tehneet viikonlopun ostoksia ruuhka-aikana kolmen lapsen kanssa, jotka ovat jo väsyneitä hoitopäivästä, niin varmasti ymmärrätte, että pienikin helpotus urakassa, vaikka vaan parkkipaikan sijainti, on siinä kohtaa iso asia.
Kun olin isossa kaupassa töissä, suurin osa valituksista koski nimenomaan sitä, ettei kauppa vahdi, ketkä perheparkkeja käyttää. Kauppa ei tietenkään vahdi asiakkaitaan eikä vaadi siirtämään autoa!
Minusta on ihan sama, kuka näitä ruutuja käyttää, jos käyttäjällä on sille tarvetta. Esim. jos menee prismaan ostamaan isoa tavaraa, voi olla ihan järkevää parkkeerata ruutuun, jossa tilaa pakata tavara autoon kolhimatta muita autoja. Tokihan se ottaa päähän, jos joku yksinäinen on ihan syyttäsuotta siihen autonsa lykännyt ja itse joudun kävelemään kauempaa lasten kanssa.
Keep it coming mamas! t 22
Voi rakkaus, voima hali.
Niihin ruutuihin saa ajaa kuka tahansa, ei tule kaupan työntekijät pois ajamaan, eli siinä mielessä kuka vain voi autonsa perheparkkiruutuihin ajaa. Ihan laillisesti.
MUTTA miksi ihmeess tekee niin, jos ei kuulu kohderyhmään? Ihan ilkeyttään? Kateellisena että joku muu saattaa hyötya elämässä tästä aspektista enemmän?
En käsitä.
Tällä logiikalla voi tehdä myös monia muita asioita, mitä pidetään normiälysten joukossa paheksuttavana, mutta toisaalta ei ole laissa erikseen kielletty.
Tällä logiikalla voi tehdä myös monia muita asioita, mitä pidetään normiälysten joukossa paheksuttavana, mutta toisaalta ei ole laissa erikseen kielletty.
Niin, esim. kovaääninen piereskely työpaikoilla, rään syöminen ravintolassa suvun nenän edessä, perseen raapimen yms. on myös sallittua. Miksi te ette tee niin? Koska se on junttia? Sama pätee perheparkkeihin.
kyllä hyvinkin hoikassa kunnossa, ja ihan oikeasti joskus on vaikea saada lasta autoon niin ettei kolhi. Esim. itse olet ajanut keskelle ruutua auton parkkiin, ja viereen on ängennyt joku niin, ettei se vauvan turvakaukalo yksinkertaisesti mahdu kulkemaan siitä välistä. Ja kun kaukalossa on telakka omalla paikallaan kiinni, ja autossa muitakin istuimia kiinni, on HYVIN hankala ujuttaa selkä kipeänä kaukalo toiselta puolelta autoa omalle paikalleen. En väitä etteikö sitä saa paikoilleen, mutta on monimutkaista. siinä samalla sitten vahdi että ne toiset lapset ei karkaa.
Ja ne ketkä peruuttaa autoa sen verran että saa kaukalon turvallisesti autoon, mihin jätätte vauvan siksi aikaa kun peruutatte?!
Mutta kateellinen ja pahasuopahan saa ja pitääkin ilmeisesti olla tässä maassa, ja varsinkin tällä keskustelupalstalla.. oma napa on paras napa! Ihania ihmisiä kasvaa varmasti teidänkin lapsista!