Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lopetettua imetys 1-vuotiaalta?

Vierailija
14.10.2011 |

Lapsemme on hyvin pienikokoinen temperamenttinen energiapakkaus. Hänen painokäyränsä on ollut laskeva koko ajan, ja nyt tuli neuvolasta sekä ravitsemusterapeutilta suositus lopettaa imetys. Se tuntuu vaikuttavan vähentävästi ruokahaluun, ja lapsi myös heräilee öisin maitoa pyytäen. Mutta helpommin sanottu kuin tehty.. olen jo pitkään vähennellyt päiväimetystä, mutta jossain vaiheessa pieni aina repii paitaa "anna anna" ja etenkin väsyneenä itkee vaan mikäli ei saa rintaa. Vaikka iltapalaa syötetään hyvissä ajoin lapsen vielä ollessa aivan virkeä, hän ei syö koskaan paljoa. Kun väsyttää, vain rinta kävisi. Miten siis päästä eroon imetyksestä? Aamuyön imetykset tietysti vaikein lopettaa, silloin vain jatkuvaa itkeskelyä jos maitoa ei tule. Isänsä kanssa syö tosi huonosti, minun kanssani sentään paremmin mutta hirveän pieniruokainen on.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän siinä on, ettei lapsi suostu isänsä kanssa syömään sitäkään vähää? Tuntuu vaikealta edes jättää isänsä kanssa pidemmäksi aikaa kun tietää ettei syö sillä aikaa oikein mitään. Ja muutenkin, että muutkin voisivat syöttää kun minä, olisi itselle iso helpotus arjessa.. Ja siis tokihan lapsi syö myös itse aina samalla, sormin tai lusikalla.

Vierailija
2/4 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuukausi sitten lopetettu reilun vuoden ikäisen imetys ja ensin lopetettiin yösyönnit eli mies heräili ne kaksi yötä ja lohdutti lasta. Itse pysyttelin etäällä.

Kahtena yönä mies joutui muutamat huutokohtaukset hoitamaan, sen jälkeen meillä on yöt nukuttu paremmin kuin koskaan.

Sitten kun yösyötöistä päästiin rupesin vaan vähentämään imetystä niin että annoin enää kerran päivässä ja lopulta sekin sitten jäi pois. Ehkä muutaman päivän lapsi selkeästi pyysi rintaa ja kaiveli paitaa, mutta kuitenkin rinta sitten unohtui melko nopeasti. Kun sen muutaman päivän selviää niin sitten on jo helppoa.

Se on vaan teidän vanhempien tehtävä se päätös että imetys on nyt loppu ja sitten ei enää anneta periksi. Jos sen kanssa rupeaa pelaamaan että välillä antaa ja sitten taas ei niin varmasti ei onnistu.

Ja ehdottomasti mies mukaan hoitamaan nukutustilanteita jne. jos vaan mahdollista.

Meillä ainakin lapsi nukahti paljon helpommin isän kanssa, minulle kiukkusi kun ei saanut maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutettu tähän asti niin, että minä imetän makuuhuoneessa laulaen ja puoliunisen vauvan nostan sänkyyn ja tassutan siihen niin että nukahtaa. YÖllä jos heräilee ennen neljää, mies lohduttelee enkä anna maitoa. Mutta koettu että neljästä eteenpäin aamuun asti yhtä itkua (tai ainakin ½h välein) jos en imetä tuolloin aamuyöstä. Siksi nyt mennyt näin. TOsiaan tuntunut että on nälkäinen kun vaan heräilee itkemään.

Vierailija
4/4 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopullisesti lopetin imetyksen 14kk. Viimeisen kuukauden tein niin, että jätin vaan imetyksen välistä ym. eli pikkuhiljaa ne viimeisetkin.

Meillä lapsi ei kelpuuttanut tuttia eikä pulloja eli vanhemmilta tarvitaan hermoja ja jämäkkyyttä:)

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme