Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko viikkosiivooja maksaa?

Vierailija
14.10.2011 |

Meidän tilanne on kauhea, mä en kerta kaikkiaan jaksa enää. Mulla on vaativa työ, erityislapsi, liian iso talo ja mies käy lisäksi vielä auttamassa veljeään raksatyömaalla iltaisin. Tätä nykyä mua pelottaa mennä kotiin töitten jälkeen, koska siellä on joka puolella näkyvissä lisää tekemättömiä töitä. Mä saan kaaoksen just ja just pidettyä hanskassa, mutta se tarkoittaa, että yhtään sekuntia ei ole aikaa huokaista ennen kuin kaadun sänkyyn. Silti siellä on koko ajan kasoja pyykkiä odottamassa kaappeihin vientiä, pyyhkimättömiä pöytiä, tavaraa, jonka joku on ottanut kaapista eikä ole laittanut takaisin, hiekanmuruja lattialla, jne. Vaik mä siis teen tota kaikkea koko ajan. Ja tästä tietysti seuraa hirveä stressi.

Mä en jaksa enää. TÄlle on pakko tehdä jotain, muuten mä en selviä. Kuinka paljon siivousapu maksaa? Sellainen, joka järjestäisi ne pyykit paikoilleen kerran viikossa (ei tarvi mankeloida eikä silittää), imuroisi lattiat (ei tarvi pestä), pesisi vessat ja pyyhkisi kaikki talosta löytyvät tasot.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verotuksessa.

Vierailija
2/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty sitä arvioimaan, koska itse on pakko tehdä kaikki tosi nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä useampaa firmaa käymään ja arvioimaan ajankäyttö. Pyydä heiltä tarjoukset!

Vierailija
4/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeellä olevan siivoojan, joka lupasi tulla tekemään 15 eur/ tunti ja hällä kestää 3 tuntia meidän asunto.

Vierailija
5/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan laillisesta siivoojasta. taas yksi etu ulkomailla asumisessa.

Vierailija
6/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen joutunut pitämään 5 lapsisen perheemme kodin järjestyksessä oman duunin ohella. ehkä siivooja ei ole ratkaisu teille, vaan jokin muu.

Vierailija
7/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu neliöistä. Joka tapauksessa teidän pitäisi järjestellä tavarat ennen siivousta, ei ole järkevää maksaa siivoojille siitä, että järjestelevät tavaroita (väärille paikoille).

Neljässä tunnissa tekevät nuo siivoukset jo aika hyvin reilu 120 neliöiseen asuntoon. Pyykit sitten erikseen. Oletko muuten ajatellut, että voisit kysellä jotain tuttua yläaste/lukioikäistä tyttöä tekemään tuon jollain kiinteällä summalla? Pääsisit halvemmalla.

Vierailija
8/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä muutamaan firmaan, ja sovi niiden kanssa arviointikäynti. Eli mitä kaikkea haluat, että siivotaan ja miten iso on talo.

osaavat näissä firmoissa kuitenkin aika hyvin arvioida kuluvan ajan. Ja voit tosiaan pyytää, jos tulisivat myös käymään paikan päällä. Näin tiedät arvioidun ajan ja hinnan, ja pyydä tarjous vähintään kahdelta eri firmalta.

Eli sinun ei tarvitse kaikkea tietää tässä vaiheessa itse :)

Mutta palkkaa ihmeessä siivousapua. Jo kerta viikkoon on aika kiva, koska silloin säästyt esimerkiksi koko talon imuroinnilla, vessan/kylppärin pesulta, pölyjen pyyhinnältä, vaatteiden viikkaukselta, sanomalehtien vienniltä.

Voit siis sisällyttää siivoukseen mitä vain haluat. Ja jos siivoja käy vaikka kerran viikossa, niin kerran kuussa voitte vaikka sopia pidemmän käynnin, jolloin tekee vähän enemmän kuin yleensä.

Olemme myös harkitsemassa siivoojan käyttöä. "siivouslistaa" olen jo miettinyt jonkin verran.

Kerran viikossa seuraavat:

imurointi ja keittiön lattian pesu (keittiö pieni)

kylpyhuoneen siivous (lattia, lavuaarit, peilit)

pölyjen ja muiden peilien pyyhintä

sanomalehtien vienti paperinkeräykseen

roskat ulos (viemme tietysti itsekin)

keittiön siivous: tiskit koneeseen, kaapinovien pyyhintä tarvittaessa, pöytien pyyhintä

Eli nämä asiat meillä helpottaisivat jo kummasti omaa eloa :)

Lisäksi hankin ison laatikon, johon siivooja saa heittää kaikki asunnossa lojuvat tavarat, joille ei tiedä paikkaa. Laatikon kanssa on sitten helppo itse liikkua pitkin taloa ja viedä tavarat paikalleen.

Vierailija
9/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 200 neliötä tätä siivottavaa tilaa. Kahdessa kerroksessa. Kaksi vessaa. Kylppärit mä voin hoitaa itse.

Mitä toi suunnilleen tekisi ajassa ilman tavaroiden järjestelyä? Entä suunnilleen jos vähän pitäisi järjestelläkin? (Mä olen niin kypsä, että olen valmis maksamaan siitäkin. Ei meillä ole vaikea etsiä tavaroiden oikeita paikkoja, lähinnä kyse olis siitä, että kokoaa sanomalehdet lehtikassiin, tiskit tiskikoneeseen, pyykit pyykkikaappiin ja kirjat kirjahyllyyn. Näistä meidän sotku koostuu.)

Ja voi olla, on jopa todennäköistä, että mä oon vaan käsittämättömän surkea näissä siivousasioissa, mutta se nyt sit vaan on niin ja enkä mä näe, miksi juuri siitä pitää moralisoida. Miksei ratkaisu voisi olla se, että joku muu siivoaa ja minä keskityn niihin asioihin, joissa olen parempi.

Vierailija
10/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku suositella siivousfirmoja Etelä-Tampereella?

Vierailija
11/11 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoaa yleensä 5 tuntia, 244 neliötä, kaksi lasta ja koira.

Toinen vaihtoehto on osittainen hoitovapaa, jolloin voi käyttää vaikka yhden päivän itse siihen kodin ylläpitoon. Meillä tää ei onnistu, koska ollaan molemmat yrittäjiä. Minä teen sen siivoojan palkan 1 - 2 tunnissa omilla töilläni, mutten voi taas sitten hirveästi pienentää työmäärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä