TOUKOkuiset uuteen viikkoon
Kommentit (51)
Ultra uutisia meiltäkin.
Kävimme eilen ja kaikki oli hyvin, siellä se ipana kelli selällään. Ensin ultrattiin alateitse, mutta niskapoimua ei saatu mitattua joten ultrattiin myös vatsan päältä josta mittaus onnistui. Saimme muutaman hyvän kuvan ipanasta:)
Illalla kävimme ostamassa kakun ja menimme vanhempieni luokse kahville kakun ja kuvien kera. Vanhempani yrittivät selvittää kuvasta kumpaa sukupuolta ipana on kun äiti haluaisi ostella jo vaatteita;) Pojaksi veikkasivat, yritin sanoa että ei kai siittä vielä tiedä (vai voiko jo?)
Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä ostamaan mammahousut ja isommat rintsikat.
Oma painoni oli jälleen tippunut edellisestä neuvola käynnistä. Lääkäri kysyi onko ollut pahoinvointia eikä uskonut kun sanoin ettei juurikaan. Ehkä minulla tulee nyt vain katsottua mitä suuhunsa laittaa.
Täytyy alkaa vielä imuroimaan. Kaverille pitäisi kertoa, hän voi kyllä suuttua kun en ole aiemmin sanonut ja hän kertoi heti kun testi näytti plussaa...
t. nasu ja masu 12+5
Eilen käytiin ultrassa ja kaikki oli hyvin :) Niskaturvotusta oli 1,5mm eli normaalin verran. Olipas ihanaa nähdä pikkuinen touhuamassa!
Kokoa oli pikkuisella enemmän kuin odotettiin eli LA siirtyi lähemmäksi. LA on 08.05.06 ja viikkoja sitten jo huimat 14+5 eli pian lähtee jo kuudestoista viikko käyntiin!
Tänään on tarkoitus mennä kunnon ruokaostoksille ja kysyä mitä mies haluaa ruoaksi huomenna isänpäivän kunniaksi. Sitten varmaan leivotaan jotain hyvää lasten kanssa. Ollaan ostettu lasten kanssa isille pieniä hyödyllisiä ja tarpeellisia lahjoja ja ne täytyy vielä paketoida.
Jotkut odottelivat jo joulua niin minä jo innostuinkin ja laitoin ikkunoihin viime viikolla valot ( ei kovin jouluisia pelkästään, sillä ovat kirkkaat) ja kynttilöitä poltetaan päivittäin. Syyhyttää päästä jo laittamaan joulujuttujakin, mutta odotellaan vielä vähän aikaa.
Alfiina+pikkuinen 14+5
Alfiinalla ja Nasumasulla ainakin oli mukavia ultrakuulumisia :) Ihanaa, että kaikki on hyvin.
Täällä on tänään niiiiin harmaa päivä, että tuntuu ettei siellä oikeastaan päivää ole ollenkaan. Mutta siitäkin huolimatta... onkohan tää nyt sitten sitä kuuluisaa energistä keskiraskautta kun sain kauhean vimman yhtäkkiä imuroida ja pestä pyykkiä. Ja jopa ostin kaupasta joulutorttutarpeet kun alkoi tehdä torttuja mieli ja mä kun en ole todellakaan mikään leipojaihminen. Siitä kertoo ehkä jotain sekin, että puolisentoista vuotta ollaan asusteltu yhteisessä osoitteessa eikä sinä aikana ole kertaakaan tullut ostettua jauhoja. =D
Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Seitsemästoista viikko pyörähti eilen käyntiin. Kuulostaa jo hurjan paljolta...
Hyviä viikonloppuja toukoiset!
[color=red]pikku-milli & paco 16+1[/color]
Jotenkin pitkäveteinen päivä on täälläkin, odottelen jos TVstä alkaisi parempia ohjelmia...
Viikonlopun joudun viettämään yksin koirien kansa kun mies on reissussa. Aamulenkillä koira yllätti pyörimällä jossain ihanassa hajussa ja sain pestä sen heti aamutoimeksi. Lisäksi jompi kumpi koirista oli oksentanut olkkarin matolle ja sekin odottaa nyt pesua. Sitä kun ei auta vain pestä siitä likaisesta kohdasta kun mattoon jää muuten selvempi jälki...
Äiti pyyteli syömään mutta olin ehtinyt tehdä jo lasagnettea, täytyy huomenna mennä osingolle.
Hyvä ystäväni kävi kylässä ja ihmetteli täytekakun loppua joka ostettiin ultran jälkeen. Jostain syystä en saanut sanottua mitä olimme juhlineet, vähän inhottaa, mutta tiedän että jos menen hänelle sanomaan ei minun enempää tarvi tuttujani valistaa:(
Hän kuitenkin kertoi omasta raskaudestaan kaikille heti raskaustestin jälkeen...
Tässä se ystävyys punnitaan kun lopulta saan asian sanottua.
Taidan lähteä saunaan vaikka se tuskin kovin lämmin vielä ole.
t: Nasu & masu 12+6
Etsin tuloksetta netistä vastaavaa ja lopulta päätin sitten perustaa omanlistan :) Eli tervetuloa toukokuun -06 odottajat:
http://groups.yahoo.com/group/toukokuun_toukat_06/
Amajo28 ja masulaisen la.14.5-06
Amajo: tuolta meidän la:t, synnärit ja esittelyt -listalta olisi löytynyt linkki yahoo-listalle. http://groups.yahoo.com/group/toukotoiveet2006/ tuollaisella osoitteella sieltä toukokuisia löytää. Itse en oikein ole tuota yahoota omakseni löytänyt, mutta paljon siellä on toukokuisia rekisteröityneenä. :)
Kohta puoliin pitäisi lähteä omaa isukkia moikkaamaan ja illalla sitten meidän tuleva isukki saa lahjansa :)
[color=red]pikku-milli &paco 16+2[/color]
Meillä juhlittiin isänpäivää jo eilen, kun tänään mies joutui töihin.
Todella tylsää isänpäivää ollaan esikoisen kanssa vietetty. Alkuperäisen suunnitelman mukaan olisi tänään ollut mummola-reissut, mutta eipä jaksettu lähteä, kun mulla on ollut vatsa vähän sekasin ja tosi kipeä! Ei olla uloskaan vielä päästy, kun kipu on ollut sen verran kova, etten ole pystynyt kävelemään.
Kauheasti nyt tietty pelottaa, että onkohan masukki kunnossa!!! No, huomenna on onneksi ultra ja ehkäpä tää kipukin on vaan jotain mahatautia, joka yrittää iskeä..
Toivottavasti muiden isänpäivä on sujunut paremmin:)
pricilla 12+1
Tai oikeestaan jo tänään. Jännittää. Saan verikokeen tulokset ja toivon HARTAASTI, että sieltä ei löydy vasta-aineita. Jos tässä vaiheessa jo löytyy, niin luultavasti mitään ei voida tehdä, koska sikiöllekkin voidaan verta ruveta vaihtamaan vasta viikon 20 jälkeen. Jospa vaukki olis tällä kertaa periny äitinsä veriryhmän, eikä isänsä, niinku kolme aikasempaa *huoh* No kohtahan tuo selviää... ööö ... 10 tunnin päästä.
Nalluri 13+1
Olimme eilen ensimmäisessä ultrassa. Kaikki oli ok mutta vauva näyttää vähän nuoremmalta kuin mitä pitäisi olla. Laskujen mukaan olen viikolla 12+3 ja ultra näytti 11+6. Neuvolalääkäri sai myös viime viikolla tuloksen että sikiö olisi kolme päivää nuorempi koon perusteella kuin pitäisi olla viimeisten kuukatisten perusteella. Eli hedelmöittyminen olisi tapahtunut myöhemmin kun luultiin.
Olin kuitenkin aivan varma että minulla oli ovulaatio tasan kierron (28 päivää) puolivälissä, koska tunsin nipistyksen munasarjassa...
Eikös kaikkien sikiöiden pitäisi kuitenkin kasvaa samassa tahdissa tiettyyn viikkoon saakka? Vai voiko tämä tarkoittaa että munasolu olisi hedelmöittynyt silloin kun luulinkin mutta meidän vauvasta tulee pieni? Olen itse 166 cm pitkä ja mieheni 173 cm eli aika pätkä perimä kaverilla ainakin on.
Kumpikaan ei kuitenkaan muuttanut laskettua aikaa: neuvolalääkäri sanoi että se muutetaan ultrassa ja ultrassa sanoivat että eivät muuttaneet jos neuvolalääkäri ei sitä tehnyt. Kadun että en mennyt omalle gynelleni neuvolalääkärin sijaan, tutkimus oli muutenkin tosi hätäinen ja pintapuolinen mielestäni.
Tylsää jos laskettu aika onkin oikeasti viikon myöhemmin, mutta eivät muuta sitä. Mieluummin olisin äitiyslomalla viikon kauemmin kun vauva on syntynyt kuin odottamassa synnytystä!
Onko muille käynyt samaa?
Nalluri, tulehan kertomaan vasta-ainetestien tulokset. Jännitän puolestasi. Toivottavasti kaikki on kunnossa!
Genoveffa, minun käsitykseni on, että usein lääkärit eivät siirrä laskettua aikaa muuta kuin silloin, jos ero alkuperäiseen on tosi iso. Minulla laskettu aika heitti lähes 2 viikkoa ja se muutettiin. Mutta itse olin kyllä päätellyt oviksen ihan oikein, eli se oli todella noin myöhään ja tiesin koko ajan, että l.a. tulee muuttumaan.
Minun elooni ei kuulu ihmeempiä. Olotila paranee päivä päivältä ja taidan olla siirtymässä siihen " seesteiseen keskiraskauteen" . Fiilis alkaa olla aika hyvä ja luottavainen ja alan vähitellen uskoa siihen, että meillä on toukokuussa uusi pikku nyytti.
Maha on kasvanut ennätyksellisiin mittoihin, joten raskaudesta ei enää ole ulkopuolisillakaan mitään epäselvyyttä. Melkein ihmettelen tätä mahan kokoa, luulenpa, että aika harvalla on näillä viikoilla tällainen pötsi. Äitiysvaatteitakin olen joutunut käyttämään jo kuukauden päivät.
Odottelen jo innolla koska liikkeet alkaisivat tuntua. Esikoisesta muistaakseni joskus 16. viikon tienoolla. Kai tässä siis vielä useampi viikko menee.
T: Suikeroalpi ja maha rv 13 tasan tänään
No eipä, miullakaan ole kyllä mitään uutta, mutta aattelin nyt ihan muuten vaan kirjotella:)
Maanantaina olis vihdoinkin ultra, mutten ole saanut esikoiselle vieläkään lapsenvahtia. Mihin te muut saatte lapsenne tutkimuksen ajaksi hoitoon? Varsinkin, kun nuo ajat ovat yleensä aina siinä puolenpäivänmaissa, ja ainakin meillä kaikki tutut paiskivat töitä tuohon aikaan:(
Mieskään ei voi olla töistä pois, kun joutuu loppuviikosta pitämään muutaman päivän lomaa...
Nyt iski nälkä ja pakko mennä syömään, ennen kuin tulee kuvotus-olo!
pricilla 11+6