Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TOUKOkuiset uuteen viikkoon

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanan paljon hyviä neuvola- ja ultrakuulumisia!!! On niin ihana aina lueskella teidän kaikkien kuulumisia ja varsinkin tietysti niitä hyviä kuulumisia :)

Omaa napaa... viime yönä tuli nukuttua kahdeksan tuntia ilman yhtäkään vessakäyntiä!!! Jippii! Oon kyllä sitten nukkunut jotenkin solmussa kun on paikat kipeinä niinkun ois tehnyt jonkun suuremmankin urheilusuorituksen. Noh, tulipa sitä eilen tapeltua Hennesin sovituskopissa äippähousujen sovituksessa. Se kävi kyllä urheilusta, mutta löytyi sieltä sitten yhdet hyvät housut. Piti vaan viedä ne äidille lyhennettäväksi kun itellä on ompelun suhteen peukku ihan keskellä kämmentä. Mä en kyllä ikinä löydä housuja mitä ei tarvis lyhentää kun tuota pituutta on siunaantunut huikeat 157cm. Olis se kyllä hieno osata itekin jotain tolla ompelurintamalla... multa kun luonnistuu vaan toi kutominen mihin onkin iskenyt taas ihan hirvittävä vimma.

Tänään kävin juttelemassa opettajan kanssa opiskelujärjestelyistäni ja voi helpotus hän oli sitä mieltä, että mun ei sittenkään tarvi ottaa opinnäytetyöhön liittyvää kurssia ylimääräisenä tähän syksyyn vaan on paljon järkevämpää käydä se äitiysloman jälkeen. Mulla kun opinnot jää nyt sellaiseen vaiheeseen, että ehdin saada perusopinnot loppuun. Ne loppuu tammikuun viimeinen päivä ja sitten ehdin vielä vähän hoitaa noita rästejä pois. Ja äippäloman jälkeen pääsen sitten aloittamaan suuntaamisen ja opinnäytteen tekemisen. Eli vuosi jää opinnoista vielä uupumaan.

Jopas tuli tekstiä... teitä kaikkia jaksaa varmaan ihan hirveästi kiinnostaa mun opiskeluni =D

[color=red]pikku-milli & paco 15+4[/color]

Vierailija
22/51 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lisään vielä että olen tämän viikon juossut vessassa 5-6 kertaa yössä. Onko normaalia? No viime yö meni jo kolmella käynnillä. Mutta silti toivon ihanaa odotus aikaa. Vielä olen töissä ja tänään saa olla varmaan tosi myöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää, pelottaa ja ahistaa. Mies joutuu jäämään töistä vahtimaan lapsia, kun sairaalalle ei mielellään saa niitä viedä, eli ei pääse ukkokaan mukaan. Ultra on klo: 12, ei onneksi tarvii pitkään odottaa. Ja aamupäivä menee nopsaan lapsia kerhoon vieden ja hakien!

Nalluri 12+4

Vierailija
24/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata keskiviikkoa... oli oikein shokkiherätys tänään aamulla. Mies osti uuden puhelimen ja siinä kuului olevan ihan järkyttävän kamala herätysääni. Mä suurinpiirtein olin sydänkohtauksen partaalla ja mies hyvä kun siihen piipitykseen edes heräsi.

Omaan napaan ei mitään uutta. Tänään bongasin pienen harjoitussupparin kun raahasin painavaa kauppakassia parin kilometrin verran.

Nyt olis hirveä hinku tehdä lihapullia, mutta joudun odottamaan että mies pääsee tunnin päästä töistä. Oli mennyt kananmunat vanhaksi enkä sitten niitä tajunnut sieltä kaupasta raahata... kaikkea muuta kyllä =D

[color=red]pikku-milli & paco 15+5[/color]

Vierailija
25/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotusta oli 1.4mm, eli normaali. Hematoomaa ei enää näkynyt, eli ilmeisesti se on vuotanut pois. Ainoastaan istukan alla näytti sille, että siellä on ehkä jotain ollut... 62mm oli muistaakseni ötökällä mittaa ja vastasi viikkoja 12+4, eli päivällä siirty eteenpäin laskettu. Vaikka sairaalalla merkkasivat, että kaksi päivää siirty, no sama se.

Istukka oli etuseinämässä ja täysin kohdunsuun edessä. Mutta luultavasti se siitä nousee, kun eteenpäin mennään. Tai toivottavasti nousee!

Nalluri 12+4

Vierailija
26/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin käymässä neuvolalääkärissä ekaa kertaa tänään. Katsoi ultrallla vastaavatko viikot arvioitua ja sain kurkkia ruudulta ötökkää samalla ja sain myös printteinä kuvat mukaan. Siellä se köllii!

Vierailija
27/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odotellut tuota kutsua np-ultraan kuumeisesti ja tänään se tuli. Aika on tasan kahden viikon päästä ja kellonaika on hyvä, tosin pitää hommata lapsenvahti kahdelle nuorimmaiselle.

Energiaa riittää vaikka en saa yöllä nukuttua, pyörin vain sängyssä ja kuuma on koko ajan..

Tänään pitäisi laittaa väriä hiuksiin jotta kehtaa mennä esikoisen luokkajuhlaan huomenna,odottelen että mies tulee kotiin avustamaan :)

Jas 11+2

Vierailija
28/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans jaksellaan hyvin. Just tulin töistä ja täytyisi haukata jotain, sit voisi renoutua. Ahdistaa kun tuntuu että kaikki pöksyt puristaa mahasta. Viikkoja kassassa 10+1. Tiistaina on neuvollääkäri....hiukan jänskittää mitä sieltä löytyy. Kaks viikkoa sitten oli ultra ja siellä se tyytyväisenä loikoili. Sydän löi silloin myös kauniisti. Hiukan on sellainen etova olo, vaikka olen syönytkin päivällä, mutta ei tämä paha ole...

Onnellinen odottaja =)

Vierailija
29/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kamala päänsärky joka on vaivannut pitkin päivää aina uudelleen, toivottavasti ei silmistä johtuvaa kun tuntuu välillä sumenevan vähän näkö..

Käytettiin esikoista uimassa isin vapaapäivänä, ja oli tällä kertaa rohkaistuttuaan melkoinen vesipeto.

Mutta ei sen enempää, taidan lähteä sohvalle ja peiton alle kun sauna lämpiää, yhden panadolin otin ja tuntui helpottavan vähäksi aikaa, toista en ota ellei ole ihan pakko..

Mukavaa iltaa

pid 13+4 (joka haluaisi jo paketoida joululahjoja...)

Vierailija
30/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että täällä on näin paljon kivoja ultrakuulumisia! Meillä oli np-ultra jo pari viikkoa sitten ja kaikki vallan mainiosti! Turvotusta muistaakseni tasan milli ja LA täsmentyi vähän oletettua aikaisemmaksi eli 6.5. kun itse olin laskenu että olis 10. tai 11.5..

Joku kyseli kohdun korkeudesta. Mulla ainakin hipoo jo melkein napaa, mikä tuntuu aika hurjalta. Kait se kohtu kasvaa nopeemmin näin kolmannella kerralla =)

Eilen illalla tuntui ekaa kertaa kunnon potkut, kun aikaisemmin on ollu sellasia hipaisuja ja muljahduksia. Oikein ihana tunne oli =)

Onkos muilla jo kunnon vauvamassua? Mulla on nimittääin semmonen puolikas rantapallo tuossa edessä, ja näkyy kyllä ihan selvästi oli päällä mitkä vaatteet vain =) Toisaalta ihan kivaa kun näyttääkin siltä että on raskaana. Painoa ei varmaan oo tullu yhtään lisää mutta vyötärönympärys on kasvanu huimat 20 cm!! Ja puoli vuottahan tässä on aikaa vielä kasvaa =)

Muuten vointi ollu tosi hyvä mutta mulla on kerran pari viikossa ihan hirvee migreeni... Tänään viimeeksi. Näkö häviää kokonaan ja oksettaa ja sattuu... Aika ikävää =( Voikohan mitään muuta lääkettä ottaa kuin Panadolia, tietääkö kukaan?

Nyt viemään pikku riiviöt iltakylpyyn =)

Iisamaari 14+ hmmmmm......4!!

Vierailija
31/51 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten np-ultra. Kaikki oli onneksi kohdallaan, turvotusta oli noin.1,7mm, eli ihan normaali =)

Siellä se pikkuinen makoili, välillä kovastikkin innostui liikkumaan. Mies ja tyttö oli mukana katsomassa sitä ihmettä :-)

Just tultiin kyläily reissulta kotiin, kampaaja kummitäti leikkasi esikoisen hiukset, nyt vasta ekaa kertaa takatukkaa lyhennettiin. Tuli ihan ison tytön näköinen :)

Eipäs tässä tämän kummoisempia, täytyy saunomaan lähteä.

Kristiina rv 13

Vierailija
32/51 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Hmm, on kai tänään torstai???)

Kuten jo aloituksesta voi päätellä, olen jotenkin ihan sekasin koko ajan. Pää on ihan tyhjä ja hirveitä vaikeuksia muodostaa selkeitä lauseita. No, tää on kyllä jo ekasta raskaudesta tuttu tunne!

Tänään olis siivousta ohjelmassa. En oikein ole jaksanut panostaa tähän kodinhoitoon viime aikoina:(

Väsymys ja kuvotus ovat jääneet jo pois, mutta kauhea saamattomuuden tunne vainoaa koko ajan. Alkaispa se energinen jakso jo!!!

pricilla 11+5

Vierailija
33/51 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli rv nyt 14+1, ja pahoinvointi on hieman hellittänyt, ei kuitenkaan loppunut.

no, oksensin viimeksi viikko sitten, eli toivo alkaa nousta että pääsisin jo kunnolla nauttimaan raskaudesta..

np-ultrassa kävin rv12, mutta jouduin vielä uusintaan, kun ei saatu mitattua niskapoimua. no eipä sillä mitään väliä olisi ollut, mutta tartuin tietenkin tilaisuuteen päästä ylimääräiseen ilmaiseen ultraan!

np on ok, ja vauva vaikuttaa terveeltä. kauhea touhotus sillä oli päällä, koko ajan vaihtoi asentoa, ja on joka ultrakuvassa eri asennossa! söi nyrkkejäänkin, oli sulosen näköistä..:)

eilen tuntui ekat oikeat liikkeet!!! 3 ihan selvää potkua tuntui alavatsassa, kun tein iltapalaa..:):) ihanaa!! minullahan on ollut haamupotkuja koko raskauden ajan, mutta kyllä sen nyt huomasi ihan selvästi, että oli aidot liikkeet.

miehen huusin heti koittamaan, muttei huomannut mitään. kai se on, kun sitä tavaraa on siinä edessä...maha jäi edellisestä raskaudesta eteen..

mutta kai se siitä, kun vähän kasvaa..

kaksosista tunsin liikkeet jo rv13+, että kyllä sitä on jo odoteltukkin!

nyt sitten vaan odotellaa rakenneultraa, joka täällä tehdään rv20-21. eipä siihenkään enää niin kauaa mene..

masu on kasvanut jo, mutta paino on laskenut 3kg. tuon oksentelun seurauksena. olenkin vitsaillut, että alkuraskaus on hyvä laihdutuskuuri, tosin tulos ei ole hirveän pysyvä..:)

no, onneksi sitä laihdutettavaa on, edellisestä raskaudesta jäi kummittelemaan 7kg.

no, eipä tässä muuta, taidetaankin olla jo melkein kaikki toukomahat selvillä vesillä raskausviikoissa!!jee!!!

heidi23 rv14+1

Vierailija
34/51 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaa olla harmaata, kaipaan jo joulua ja lunta.. Ihan innolla odotan kun saa paketoida lahjoja joita on kertynyt jo kivasti ennakkoon. =)

Masu on nyt selvästi ottanut kasvupyrähdyksen ja liikkeitäkin olen tuntenut silloin kun Myttynen matkustaa tuohon kohdun yläreunaan navan alle ja kääntyilee koko vartalollaan. Kutituksia ja kuplia tuntuu myös, mutta niistä ei vielä varmuutta kumpaa - ilmaa vai pikkupotkuja.

Eilen otin mammafarkut käyttöön ja enää yhdet omat housut mahtuu päälle. =)

Mukavaa torstaita, pitää ruveta taas tekemään tytön kanssa isänpäiväkortteja. =)

pidelipom 13+5

Vierailija
35/51 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Jospa vihdoin uskaltaisin liittyä seuraan kun eka ultra takana... Vilkas vipeltäjä möyryää masussa. Uskomaton tunne tämä raskaana oleminen! Jaa, mitäs muuta kertoisin, hhmmm, no yksin tässä ootellaan esikoista, vaavin isä kun ei halua olla kuvioissa mukana. (nyyh) Niin ja la ois 17.5.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille kanssaodottajille! (-;

terveisin eteeri + vipeltäjä 13+1

Vierailija
36/51 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta eilisestä ultrasta vielä, kysäisin lääkäriltä että joko liikkeet voi näin aikaisin tuntua, ja hän alkoi nauramaan että " ei voi, korkeintaan viikolla 16." Mut en mä näitä kutitteluja ja möyrimisiä kuvittele, joten täytyy kai vaan luottaa omaan kroppaan =)

Joulukortteja olen jo innolla askarrellut, ja on noita joululahjojakin jo tullut osteltua. Voi kun olisi jo joulu!!!!

Kristiina rv 13+1

Vierailija
37/51 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut " motissa" koko päivän, kun mun koneeseen oli iskeny joku virus tai vastaava ja mikään ei toiminu, mutta nyt pelittää.

Mäkin olen tuntenut niitä liikkeitä jo jonkin aikaa ja kyllä ne niitä minun mielestäni ovat, sanoo terkkari mitä hyvänsä : )

Olo on tosi hyvä, mutta mäkin odottelen sitä energia-puuskaa, että sais iltaisin jotainnedes tehdyksi, nyt menee illat makoillessa sohvalla ja " passatessa" esikoista.

Ja voi että kun tulisi jo lunta!!!! Mä olen myös viimeisen päälle jouluihminen, joten olisi ihana laittaa ulos kynttilöitä ja nauttia kun maa olisi valkoinen, mutta mitä p**kaa, tuollainen kurakeli ulkona...ei oikein ole mieltä ylentävää...

Laura 14+3

Vierailija
38/51 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippas toukomamat!

Eteeri, tervetuloa porukkaan mukaan. :) Laita esittelyä tuonne toukotoiveiden LA:t, synnärit ja esittelyt -pinoon niin lisään sut listalle mukaan.

Mulla taitaa olla joku raskaudenaikainen mielenhäiriö kun mäkin odotan jo lunta!!! Siis minä joka inhoan talvea. Joulua tosin rakastan ja jouluna pitää lunta olla. En vaan oo mikään kylmän ystävä... mutta eipä oo sitä kylmää kyllä ollutkaan kun tänäänkin mittari huiteli kymmenessä asteessa.

Mulla on kanssa vähän tuollainen saamaton olo. Mitään ei oikein jaksais kotona saada aikaiseksi eikä varsinkaan koulussa... Tänään oltiin ala-asteella pitämässä tupakkavalistusta 3-6 -luokkalaisille ja sama homma jatkuu vielä huomenna. Se oli kyllä ihan yllättävän hauskaa touhua.

Tänään tuli käytyä isänpäiväostoksillakin. Omalle isälle menin kirjaa ostamaan (sitä perinteistä) ja löysinpäs siinä samalla sitten tuolle tulevalle isukillekin hauskan kirjan. Uusi vauva, huoltajan opas. Oli oikein miehille suunnattu pieni opus missä oli vauvan " käyttöohjeet" vähän samaan tapaan kuin olisi joku tekninen laite. =D

Mitäs vielä... voi teitä onnellisia jotka jo liikkeitä tunnette. Mä täällä kovasti odotan niitä ensimmäisiä liikkeitä. Mutta taitaa ekakertalaisena mennä vähän pitemmälle... tuossa viikonloppuna kyllä tuntui parina päivänä pari pientä nykäisyä alavatsalla, mutta en sitten tiedä oliko se paco vaiko oma mielikuvitus.

Masu on kyllä alkanut kasvaa. Musta tuntuu ettei se eilen vielä näin iso ollut??? Miten se nyt yhdessä yössä olisi noin... kai se vaan tuntuu itestä siltä.

Anyway... kaikkia varmaan taas kiinnostaa mun jaaritteluni =D

[color=red]pikku-milli & paco 15+5[/color] (huomenna alkaa jo 17. viikko!!!! HUI)

Vierailija
39/51 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tänään on viikot tietenkin 15+6 eikä 15+5. Pysy enää itekään mukana =D

Vierailija
40/51 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIKKO on mennyt oksentamatta ja itseasiassa kokonaan ilman pahoinvointia. Juhuu!

Mutta jottei liian pääsisi raskaudesta intoilemaan, niin uutena vaivana on tullut ALHAINEN verenpaine. Ei vakava, mutta ärsyttävä vaiva: liikkua täytyy kuin 90v vanhus kun meinaa heittää ketoon jatkuvasti.

Mulla toisaalta on onnenani kaksossiskon raskaus vuosi sitten: mulla tuntuis olevan ihan samat vaivat kuin silläkin, että ei tarvitse kuin soittaa, että " tuntuiko susta tältä..."

Masua ei ole vielä nimeksikään. Sovittelin jo ihania lappuhaalareita, mutta säälittävä tyhjä pussukka siihen jää vielä roikkumaan :( Semmonen parin makkaran extrapömppis vaan.

stellis & voitto 14+2