En saa itse päättää kummipojan lahjaa
Poika täyttää kuukauden päästä 3 v. ja taas on tullut jo viestiä, että mitä pitäisi hankkia. Siis ihan ok, jos on tarvetta johonkin tiettyyn juttuun, mutta kun se on aina niin et pyydetään rahaa et he sit ite hankkii. Esim. vaatteet vaan tiettyä merkkiä (meandi,ilmottaa hinnan), et jälleenmyyntiarvoa (äiti kauppaa niitä sitten kun jää pieniksi). Haluaisin joskus ostaakin jotain, et voisin viedä pojalle ihan konkreettisen paketin. Enkä nyt oo viemässä mitään turhaa sälää tms. Enkä oo pojan ainut kummi, vaan kaikilta kummeilta samalla tavalla pyytää. Onks tää ihan ok? Olen yrittäny ehdottaa muutakin, mut sit tulee aina vastaus et "ei meille mitään kirjoja ja leluja kun saa niitä sukulaisiltakin". Onks kummien tehtävä tää? Ei ainakaan omien lasten kummieni.
Kommentit (23)
Ap jatkaa: Haluaisin siis, mutta kun ei he järjestä mitään synttäreitä, muuta kun sukulaisille. Kummeilta pyytää vaan sen "rahalahjan", enkä nyt oikeen viitti kutsumatta tuppautua toisten synttäreille. Siksi meinasinkin, että pyytäisin saada pojan mukaan johonkin pikku reissuun, että sais viettää sitten meidän perheen kanssa aikaa ja olla synttärisankari. Annan vaikka silloin jonkun pienen lahjan. Turhana rojuna varmaan heitetään kotona pois... No, tämä homma helpottuu ehkä sitten kun poika niin iso että osaa itse toivoa ja voin vaikka soittaa hänelle. En meinaa kyllä lähteä tohon rahanlahjoitukseen enää mukaan, kun vaikkei tavallaan ole rahasta kiinni niin silti tyhmää.
Ap jatkaa: Haluaisin siis, mutta kun ei he järjestä mitään synttäreitä, muuta kun sukulaisille. Kummeilta pyytää vaan sen "rahalahjan", enkä nyt oikeen viitti kutsumatta tuppautua toisten synttäreille. Siksi meinasinkin, että pyytäisin saada pojan mukaan johonkin pikku reissuun, että sais viettää sitten meidän perheen kanssa aikaa ja olla synttärisankari. Annan vaikka silloin jonkun pienen lahjan. Turhana rojuna varmaan heitetään kotona pois... No, tämä homma helpottuu ehkä sitten kun poika niin iso että osaa itse toivoa ja voin vaikka soittaa hänelle. En meinaa kyllä lähteä tohon rahanlahjoitukseen enää mukaan, kun vaikkei tavallaan ole rahasta kiinni niin silti tyhmää.
Eihän se lapsipieni edes tiedä että kummi on kustantanut jonkun paidan, jonka äiti ostaa ja jokseenkin ihmeellistä, että kummeja ei kutsuta edes synttäreille! Teet pojan lahjan kanssa juuri niinkuin haluat etkä alistu tuohon rahapyyntöön. Kummin ostamat lahjat, ihan pienetkin, on ainakin meidän lapsille todella tärkeitä.
Ainakin terveen järjen rajoissa. Jos susta poika tarvii hauskan päivän, järkkää se sille! Jos susta sillä pitäis olla pari kirjaa enemmän, voit musta kyllä ostaa sille kirjan. Rohkeutta vaaditaan ja tilanne on kyllä hankala, tsemppiä kauheesti!
Itse vien kummitytölle melkein aina lahjaksi jonkun kirjan, koska vanhemmat ei niitä osta/hanki/lainaa, ovat sitä mieltä että "ei niille oo käyttöä kun nykyään jo ala-asteella on niin tietokoneet mukana"! Kummasti ne kirjat on kuitenkin ihan puhkiluettuja... Mut tietty tässä pitää olla joku raja ettei aleta "kasvattaan" ohi vanhempian, se olis loukkaavaa.