Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö puolukkasurvoksen pitäisi säilyä ihan sellaisenaan?

Vierailija
13.10.2011 |

Laitoin muutaman purkin puolukkasurvosta kuukausi sitten jääkaappiin säilymään. Ja kyllä oon niin ennenkin tehnyt enkä ole niissä mitään vikaa huomannut. Mutta nyt tän vuoden survokset on valkoisessa rihmassa siitä pinnasta. Avasin toisen purkin, ja sama juttu.

No en tietenkään käyttänyt sitä survosta, vaan otin pakastimesta, minne onneksi laitoin silloin suurimman osan.

Mutta kyllä mulla oli käsitys, että puolukkaa voi säilöä survoksena ihan sellaisenaan. Mikäs tässä nyt meni pieleen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa päivittelin ja ihmettelin kolmisen päivää sitten!

kuukaudessa meni mulla vanhaksi,vaikka oo ennen kauemmin säilynyt survos mulla!

Vierailija
2/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellaisenaan olen survoksen säilyttänyt kylmässä (Sokeria vähän mukana survoksessa, se auttaa säilymään).

Olisiko jotain epäpuhtautta päässyt mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ajattelen, että sen survoksenhan pitäisi säilyä vaikka kevääseen.

Jos kerran jollain muullakin on noin, niin voisi hyvin kuvitella, että tänä vuonna puolukat ei oo niin säilyviä. Ja koska nyt on ollut sateiden ansiosta ihan ennätyksellinen sienivuosi, niin ehkä siinä puolukoiden pinnallakin on jo kasvanut jotain näkymätöntä sienirihmastoa, joka nyt jääkaapissa on päässyt valloilleen.

ap

Vierailija
4/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jotain epäpuhtautta päässyt mukaan?

Vaikea nyt sitten tietää onko se epäpuhtaus ollut niissä puolukoissa, purkissa vai välineissä. Hyvin huolellinen kyllä pyrin olemaan säilömisessä, mutta näin nyt joka tapauksessa näyttää päässeen käymään.

ap

Vierailija
5/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomio kiinnittyi purkin avaamiseen; puolukkasurvos säilyy yleensä kevääseen hyvin, jos jättää kannen raolleen. Meillä kotona säilytettiin aina pari ämpärillistä puolukkasurvosta kylmiössä, aika pitkään sitä määrää saa isompikin perhe syödä, koskaan ei pilaantunut.

Vierailija
6/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomio kiinnittyi purkin avaamiseen; puolukkasurvos säilyy yleensä kevääseen hyvin, jos jättää kannen raolleen. Meillä kotona säilytettiin aina pari ämpärillistä puolukkasurvosta kylmiössä, aika pitkään sitä määrää saa isompikin perhe syödä, koskaan ei pilaantunut.

Äidiltä opin, että kansi pitää jättää vähän raolleen. Mutta toisaalta, olen aina kuvitellut, että se liittyy käymiseen. Ilmatiivissä puolukat saattaisivat alkaa käymään. Mutta ei kai silloin tuollaista valkoista rihmaa pitäisi syntyä?

3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä