Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** MARRASKUISET MAANANTAIHIN! ***

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin uuden viikon kunniaksi. Pilponaatti kyseli nimistä. Meillä on nimet valmiina sekä tytölle että pojalle ja ajteltiin alkaa pikkuista kutsua nimeltä heti kun vaan tiedetään kumpi tuli. Ristiäisiin asti en jaksa nimeä pantata.

Hormoonihirviön kyselyyn vastauksena: seksi, mitä se on? Mies näyttää lähinnä järkyttyneeltä, jos edes vihjailen kyseisen toiminnan suuntaan. Ei taida olla niitä miehiä, joista iso maha on seksikäs:0/

Mulla sitten limatulppa vaikuttaisi vihdoin alkavan irrota. Tai en nyt oikein tiedä mitä muuta verinen räkä alapäästä voisi olla (kaikkea sitä kuvaileekin täällä palstalla...). Elän siis toivossa, että tämä pikkuinen alkaisi jo harkita ulos tulemista. No siihen voi tietty mennä vielä vaikka kuinka kauan. Ja laskettuuna päiväänkin on vielä aikaa. Alkaa vaan olemaan jo kovin kärsimätön saamaan oman pikkuisen vauvelin syliin;0) Synnytys ei ainakaan vielä pelota, katsotaan sitten kun NE OIKEAT supparit joskus alkaa, niin voi jo hirvittääkin.

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Hazelhen rv 38+2

Vierailija
22/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla moikkaan, hengissä oon vielä!:o)

Täällä (heheheh) EDELLEEN maha pystyssä... ajattelin pian perustaa jonku avautumisvammaisten yhdistyksen, p..skat mulla paikat aukee, ihan sama minkälaisia suppareita tulee. Joku siivousfirma sais musta nyt tehokkaan työntekijän, jotenkin alkaa tulla riippuvaiseksi tuosta siivoamisesta kun silloin supistaa huippupaljon!!:D Siskokin jo valitti että aina siivoon kun se soittaa. Noh, mitä MUUTAKAAN voi tehdä enää tässä tilassa?!

Siispä. Mies on edelleen kotona, isyysloma oli ja meni ja nyt olis sitten jo kiire kaikin puolin päästä synnyttelemään. Olo on avuton, kun ei uskalla mihinkään mennä eikä mitään tehdä, joten kotona kökitään. Kaupassa ei huvita pörräillä, pitäisi olla sellainen perässä vedettävä vessa mukana ettei tuu pissat housuun kun supistaa. Autolla en uskalla ajaa ja korkeintaan postilaatikolle rohkenee juuri ja juuri yksin lähteä kävelemään.

Neuvolan täti ehtii kyllä tällä menolla ja raskauden kestolla vielä kuulla ruman sanan jos toisenkin, tänään vielä kykenin puhelimessa itseni hillitsemään, mikä on kumma näillä hermonjämillä. USKOMATONTA miten voi ottaa ohimosta, kun kuulee kuinka toinen HYMYILEE siellä toisessa päässä ja tuumaa JÄLLEEN KERRAN että ymmärtää miltä musta tuntuu!!!! Ja samaan hengenvetoon sanoi että annetaan mennä sen 14 päivää yli ja sit polille... ei JUMA!!! Suksis nyt kuuseen muka ymmärryksineen...!! Meillä oli NIIIN mukava täti viime viikolla neuvolassa, kun vakkari oli pois, ja oli IHAN toinen ääni kellossa, mieskin tuumasi että tuo ajatteli asioita ÄIDIN näkökulmasta, eikä kätilön, niin kun tää kestohymytyyppi. Kerrottiin meidän viikontakaisesta " synnytysreissusta" ja täti meinas heti että ens kerralla ette SUOSTU lähtemään kotiin, ennenkuin vauva on syntynyt. Tajusi ihan oikeasti, ettei oo mitään herkkua supistella ja valvoa viikkotolkulla, ja että pitäähän sitä sitten jaksaa vauvaakin hoitaa! Ja ihmetteli kun ei jo käynnistetty kun oltiin salissa asti.

(.)-asukki ei juuri biletä, taitaa olla ihan jumissa jo tuolla. Välillä pitää oikein töniä, että onko neiti enää hengissäkään kun liikkuu niin vähän, mutta sitten kun liikkuu, tekisi mieli huutaa veetä ja ässää kun sattuu niin hemmetisti. Maha on " korvia myöden" arka ja kipeä tästä kestosuppailusta, huoh.

Alkaa pikkuhiljaa hiipiä päähän tunne, että ehdin saada vielä hullun paperit ennekuin pääsen synnyttämään... mikäli joskus edes SYNNYTÄN.. viime yönä heräsin tunnin välein, ensin supisteli, sitten tuli iso ja pieni vessahätä ja kun sain raahattua itseni vessaan, ei pönttöön tullut mitään. Pissattaa ihan kamalasti koko ajan, mutta mitään ei tule kun ehtii vessaan, murr...!

Ai että kun tämä raskaus on maailman IHANINTA aikaa!!!! :-/

Sitten sitä on alannut jo pelkäämään kamalasti sitä synnytyksen jälkeistä aikaa, pelottaa, että oon niin kertakaikkisen väsyny että sekoan siihen jälkivuotoon ja supisteluun ym ym, tai että oon niin horroksessa etten herää yöllä vauvan ääniin ja se raukka varmaan nääntyy nälkään kun äiti vaan vetää sikeitä. Huoh.

Että tälläistä täällä, valivalivalivali...

HURRRJASTI PALJON ONNEA KAIKILLE JO VAUVANSA SAANEILLE!!!:o)

P:n äippä jolla huomenna LA!!!

psst. kokemuksia, kun menee yli? Siis että miten pian VOISI päästä äitipolille ym, kun jotenkin en luota siihen kestohymytädin logiikkaan, että loppukuusta vasta tutkitaan!!?

Ja niitä kotikonsteja käynnistelyyn kiitos!:D Vaikkahan kaikkea mahdollista on kyllä jo varmaan koitettukin, plääh.

Ai juu, miten teillä on isänpäivää suunniteltu viettää, jos ja kun vaavi on viellä masussa? Meillä on miehen eka isänpäivä, ja lahjaostoksille en voi lähteä... jospa sitä sais sille vauvan pukattua lahjaksi!;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän tämä jouluhössötys itellä oikein johtuu? Hormoonit?

Niin tekisi jo mieli tuoda kuusi sisälle, noh ensin olisi kiva ostaa se.

Pihavaloja ajattelin käydä ensi viikolla kattelemassa ja joulukortti hörsselitkin pitäisi ostaa sillon.

Miehelle ajattelin mennä tällä viikolla ostamaan lahjan, saa nähdä löydänkö mitä haen.

Täällä on asennoiduttu että joulukuussa vielä täällä. Kaikki ennen sitä tapahtuva on vain plussaa+++

Ei siis minkäänlaisia tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä! Vauva vain myllää edestakaisin hulluna. Muutama aikaisempi päivä ollut kamalan hiljaista, viikonloppuna innostui ja vieläkin jaksaa bailata.

Meillä ei ole mietitty nimiä (tai ollaan mutta en muista mitä ne vaihtoehdot edes oli) oikeastaan meillä ei ole päätetty. Sukunimi on tiedossa, onhan sekin jo jotain avoparilta :D

Alussa niitä nimiä tuli mietittyä ihan urakalla mutta ajattelin että katsotaan " miltä nimeltä" vauva sitten näyttää. Heh !

Ihme on tapahtunut, ei enää niin kipeä olo yöllä kun aikaisemmin. Olin jopa kääntynyt unissani. Yleensä saa herätä siihen että täytyy kääntyä. Piti yöllä ihan miettiä, sitten kun vessaan piti herätä, että kumminka päin oiken viimeksi nukahdin. Päädyin siihen että ittekseni olen kääntynyt.

Mitenkä on oikeasti mahdollista että tuntuu ettei ole raskaana?! Jollain muulla oli samaa vaivaa, täällä aina joskus sama tunne. Ei kolotuksia, mahaa ei edes huomaa. KUmmallista.

Juuh, tulipa höpötyksiä.

Menen kattomaan listalta että kuinkas moni viikonloppuna saikaan sen oman nyytin kotio.

JA PALJON SUPPAREITA kärvistelijöille ja kaikille muillekin!

10kaks 38+5

Vierailija
24/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noema, mulla on oxu olo vähän väliä.

Ei kivistä mihinkään paitsi päänsärky on jokseenkin jomottavaa, tylppää jossakin silmien takana syvällä.... Samoin on tullut olo (useasti) ettei vavi ole masussa. Se piiloutuu ihrakasan alle jonnekin kunnes päättääkin kääntyä ja sit juilii.

Seksi on kivaa edelleen.

Lääkärissä olin kahden kans eilen ja kahden kans tänään. Huomenna menen itse synnytyspelkopolille ja sen jälkeen ihotautilääkärille.

Tänään on vielä steptunti. Varasin lautatunnin kun ei koskenut erityisesti mihkään. En uskalla enää mennä uimahalliin ton ihoni takia. Se on vaan niin raastavan kutiseva. Oon käyttänyt kortisonia ja daktariinia ja fucicortiakin hurautin kunnes luin pharmacasta ettei raskas saa käyttää sitä. Maksa-arvot otettiin, afos oli vähän koholla. Täysin ei täsmää oireet kun ei ole kämmen-jalkapohjakutinaa, mutta rintakehä-vatsa-kasvot kyllä. Iho vetää mielen matalaksi kun ajattelee, että kohta pitäisi pientä hoitaa ja ei tiiä mikä hyppykuppa itsellä oikein on. Merde.

Hauskaatten päivänjatketta. Myö lähtään lääkäriin.

Vierailija
25/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla tuli muutama suppari ja sitä vihlontaa alavatsaan. Ei muuta...

Minusta näyttää.että masu on jo pikkuisen laskeutunut tai sitten se on vaan toivenäky. Viime viikon neuvolassa kun pää oli vielä irti.

Viikonloppu meni ihan kivasti, kun oli ohjelmaa. Seksiäkin sain pariin otteeseen. Vetosin siihen, ettei sitä välttämättä synnytyksen jälkeen tipu, jos joudutaan kursimaan.

Mutta nyt taidan painua suihkuun ja sitten ostoksille, vielä kun yhtenä kappaleena pääsee.

Päivänjatkoja kaikille!

eve ja baby koo 40+1

Vierailija
26/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelen tässä blue1:n lentoja Kööpenhaminaan ja Amsterdamiin. Josko helmikuussa lähtis johonkin? Noh, toiveajattelua sanon minä !

Onko kukaan ollu kyseisissä kaupungeissa. etenkin lasten kanssa.

Muutkin kommentit huomioidaan. :D

Vierailija
27/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön kans lääkärissä käyty ja antibioottikuuri lähti mukaan ja iso pullo yskänlääkettä. Jospa alkais tauti helpottaa.

Piti kommentoidakin jotain...Nimet on meilläkin päätetty. Mies keksi etunimen pojalle ja mä tytölle..hyvin yhteisymmärryksessä se sujui! Toiset nimetkin saatiin hyvin keksittyä, joten se on pois päiväjärjestyksestä.

Ja seksi-" galluppi" - juttua..Meilläkään ei nyt järin usein sitä harrasteta, mut asennot on tasan nää; lusikka-asento tai sit takaapäin. Ja tuo takaapäin kyllä tuntuukin ihan hyvältä edelleen, ei masukaan jää puristuksiin tms.. Jossain vaiheessa tuntui et miestä ei nappaa yhtään, mut nyt kun synnytys lähestyy niin sitäkin on alkanu taas kiinostaa:) Johtuisko siitä, että tietää et tauko tulee kohta vai yrittääkö saada vauvaa nopeammin ulos..tiedä sitten:)

Mä vaapun kuin ankka. alaselkää jomottaa ja liitosta pakottaa. Vauva tuntuu roikkuvan ties jo kuin alhaalla..Kunpa jotain alkais jo tapahtua. Limaa tuntuu jonkinlaista tulevan, mut ei kunnon limatulppaa. Plaah!!

Ja pylleröinen, voi kökkö mikä rääkki sulla on ollu!!! Pidän peukkuja et pian alkais tapahtua, eihän tuollaista jaksa kukaan!!! Jaksa nyt hetki vielä, ja tsemppiä!!!!!

Taidan mennä sohvalle vaakatasoon, lapset kattoo videota. Uloskaan ei jaksa lähtee kun vettä tulee taivaantäydeltä, tosi talvista!

palataanhan taas...

äitykkä

Vierailija
28/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kaikille uusille jakaantuneille !

Mulla on tosi kurja olo, oksettaa ja maha on ihan sillai kipeä, kuin ois menkat. Suppareita tuntuu välillä, mutta masentavan vähän. Pentu potkiskelee edelleen aika rivakkaan, joten sillä ei kyllä vauhti hiljene.

Toukkisko se kyseli kaukalosta. Meillä on tuo Graco ja se on autossa kiinni. Meillä on keskipaikallakin kolmipistevyö ja kun asensin tuota, huomasin, että kuten ohjeessa sanotaan, jalustaa saa ihan oikeesti painaa polvella alaspäin (penkkiä vasten) ja samalla kiristaa turvavyötä, että jalusta on ihan tukeva. Eli hienosti pysyy, kun turvavyö on tarpeeksi tiukalla. Itse ajattelin kyllä jatkossa seurailla, ettei pääse löystymään uudelleen.

Eipä muuta, sitruuna-marenkitorttu on uunissa, tarvii lähteä vahtaamaan sitä

Ö+Bile-Hile 38+4

Vierailija
29/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin jaksanut kirjoitella, mutta aina välillä olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Nyt lapset isovanhemmilla, joten nyt on aikaa istua koneella. Tänään kävin kokoarviossa ja piirun alle nelikiloiselta vaikutti. Ei kuitenkaan puhettakaan käynnistyksestä.... Olisin kyllä jo ihan valmis luopumaan näistä selkä- ja liitoskivuista ja enemmän kuin valmis olisin tositoimiin. Mutta niin taitaapi olla jokainen marrasmasu! Laskettuaika on kolmen yön päästä, mutta ei merkkiäkään synnyttyksestä. Lääkäri tosin ronklasi alapäätä rajusti ja nyt tulee kirkasta verta. Sanoi ettei verenvuotoa pidä säikähtää, mut äsken vessassa käydessä pönttö oli ihan punainen ja sidettä on pidettävä. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Aikaisemmissa raskauksissa ei ollut mitään verenvuotoa.

Ja tuohon seksikyselyyn; ei ole meidänkään isukki kauhean innostunut puuhailemaan. Pelkää satuttavansa vauvaa. Olen kyllä muutaman kerran saanut vakuutetuksi, ettei siitä ainakaan haittaa ole:)

Tsup suppareita kaikille niitä toivoville ja onnea nyyttinsä jo lunastaneille! Perästä tullaan!

Vierailija
30/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips

(.) Vihdoinkin taas jotain tapahtuu. Viime yönä aikoi verinen lima valua, enteilisköhän tää että vihdoin jotain tapahtuu...kuukautisten mukaan laskettu aika oli 30.10, mutta virallinen la 14.11 jotenkin alkaa olla ihan valmis synnyttämään :) Ollut jotenkin henkisesti raskas raskaus vaikka fyysisesti on voitu pääosin hyvin, mitä nyt viime viikkoina lonkat särkee nukkuessa ja vauva painaa virtarakkoon pistävästi.

Kaikki ärsyttää ja raivostuttaa, eikä mikään oikeen huvita, pahaolo tulee ilmeisesti esiin näin :/

Meilläkin seksielämä on aika rauhallista, ei löydy hyvää asentoa, vatsaa painaa ja takaapäin ei tunnu musta " miltään" . Miestäkään ei oikein huvita, kun kokee koko jutun hankalaksi nykyisin. Harmittaa kun pian kun seksi taas onnistuu paremmin joutuu alkaa miettiä ehkäisyä ja kondomit on jotenkin perseestä :(

Ensimmäiset raskausarvetkin on tulleet sitten alavatsalle, jotenkin toivoin välttyväni niiltä, kun tota selluliittiä on vaikka muille jakaa.

touko79 rv 39 tasan

Vierailija
31/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tappelut tapeltu - toivottavasti tämä kestää. Tuntuu tosiaan että alkaa kohta viiraamaan päästä oikein kunnolla. Huomasin kyllä itestäni että mulla taitaa olla kunnon masennus - öisin ei saa nukuttua ja päivisin on pinna kireellä. No, vl:n tappelu puhdisti ilmaa ja olokin on helpottuneempi - sain jopa nukuttua suht hyvin viime yönä.

(.) ei isompia. eilen pari surkeaa supparia. Tuntuu että napa repeää niin en uskalla lähteä ulos reippailemaankaan kovin pitkiä lenkkejä. Olen koittanut vaaville sanoa että tällä viikolla olisi hyvä syntyä - saas kattoo noudattaako se mun kehotusta, ke olis LA :D

Kaikilla on jo kova jouluinnostus päällä. Tod.näk. minun vanhempien luokse ei kannata mennä kun suurin osa porukoista on töissä ja miehen vanhempien luona on taas vähän liian kova härdelli - ei tiedä jaksaako siellä olla pienen vauvan kanssa. Pitänee katsoa ollaanko ihan kotona vaan jos jaksaa valmistella kaikki ruuat sun muut. Toisaalta olisihan se kiva aloittaa omat perinteet.

Pankaas tulemaan kunnon suppareita tänne päin.

katzuska&bebe, 39+5

Vierailija
32/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät huolineet vielä sisään vaikka ovat uhkailleet vissiin viimeiset kaksi viikkoa.Vauva oli pysynyt rt:ssä ja sydänkäyrä hyvää, sekä istukan toiminta. Painoarvio oli vajaa 3500g mutta saattaa olla vähän isompikin ei saanut kovin hyvin mitattua. Pissassa ei valkuaista, paino oli taas laskennut 600g vajaassa viikossa ja verenpaine oli 159/93. Verenpaine lääkitystä lisättiin. Ennen otin 100mg albetolia 1 tabl. kahdesti, niin nyt tarvis ottaa 1,5 tabl. kahdesti.

Loppu viikosta tarvis neuvolaan sopia kontrolli ja maanantaina taas äitipolille jo ennen kahdeksaa, lapussa luki aika viikon kuluttua, harkitaan käynnistystä. No olenhan kulkenut sen riivatun kanssin kanssa viimeiset kaksi viikkoa eivätkä ole ottanut sisälle. Jos nyt sitten viikon kuluttua jos ei aikaisemmin mitään tapahdu.

Tää on muuten ihme juttu kesästä saakka olen ollut supistelujen ja alapäässä olevan suonikohjun takia sairaslomalla, eikä ole kyennyt tekemään oikeen mitään ja on tarvinnut puolet ajasta maata. Nyt sitten yhtäkkiä on paljon parempi olo . Olen saanut kohta siivottua joka huoneen, vaatteita laitettua ja pari ikkunaakin on tullut pestyä, tosin niitä meillä piisaa(ikkunoitten koko 1mx1.5m, kolme tuplaa per ikkuna tosin nää uudet on saranoilla ettei tarvi nostella pois että saa pestyä ja aukeevat sisälle).

Terveisin ukule rv 39+3

Vierailija
33/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... juu, niin tuntuu olevan meillä kaikilla marrasmassukoilla. Siis jakautumattomilla, niillä joilla on ollut jo onni jakautua, puuhaa varmaan piisaa.

Seksigallupista: viimeksi kokeiltiin minä päällä istumassa, mutta en voi suositella, lonkat oli jälkenpäin ihan julmetun kipeät.

Käynnistymisohjeita olen varmaan vihon viimeinen ihminen antamaan, kun itsellä ei tapahdu kerrassaan mitään ja rv 40 + 4. Oliko täällä ketään muuta, jolla " parasta ennen" -päiväys olisi noin pahasti jo ohi? Terkka kumminkin sanoi, että jos alkaa vähän supistella, niin ei muuta kun reippaalle kävelylenkille, ettei lopu supistelu alkuunsa. No, en ole päässyt testaamaan, kun ei supista vähän eikä paljon.

Kun kaikki arvot on ok, en pääse äippäpolille edes näyttäytymään ennen kuin on 41 + 5 täynnä eli yli viikko vielä. Ja sittenkin saattavat lähettää kotiin odottelemaan. Plääh.

Onnea vielä kaikille supistelijoille matkaan, ehkä tässä jossain vaiheessa itsekin...

t. Massu 40+4

Vierailija
34/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KARJALANTYTTÖ kysyit siitä verenvuodosta..niin mulla tuli kans viime perj. sisätutkimuksen jälkeen verta pari päivää et piti olla side ja sen jälkeen pärjänny pikkuhousunsuojalla ton ruskeen vuodon kans.Olisin utelias tietään miten sulla tilanne sitten muuttuu noitten eritteiden kanssa (kuulostaa hullulta,mitkä jutut :)).

Kaupunkireissulta palattu,kirpparilta löyty ihana henkkamaukan farkkumekko vaaville,et sen puoliin ainaki kannatti käydä.

Supistelihan sieläkin,mutta niistä puuttuu vielä se jokin..nyt on sauna lämpeemässä et tällänen häätökuuri meneillään...+akupisteiden painelua(oli tossa pinkassa ohjeita)..

Harmittaa tosissaan Pylleröinen sunkin puolesta,eikö ne yhtään vois ajatella äitiä ja kun lapsikin ois jo valmis paketti tähän maailmaan..näytä sille tätille kieltä (hyi mua)..

Mulla on ke neuvola mut ei yhtään kans huvittais mennä sinne enää..ne samat rutiinit alkaa ärsyttään.

Ja sit tosta paskantamisesta,mulla kans välillä tuntuu et kohta tulee housuun mut sit ku on pöntöllä niin eipä tuu mitään..jee jee.

Näin meillä :)

*vieläkin rv tasan 39*

Vierailija
35/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Örmelö Graco-kommentista. Pitääpä sanoa miehelle ku tulee töistä, että otetaan kovemmat otteet alustan asennuksessa. Me ei tosiaan painettu sitä mitenkään erikoisemmin, yritettiin vaan kiristää vöitä.

Seksigalluppiin on pakko ottaa kans osaa... vaikkei sitä meillä enää harrastetakkaan :( Ei siis onnistunut minun viimeöiset ehdotukset, mutta silloin joskus kauan kauan sitten kun sitä vielä harrastettiin niin kyllä ne asennot oli just tuo lusikka ja takaapäin. Mutta just luin jostain lehdestä asentoehdotuksen, jossa äiti pönkkää ittensä tyynyillä puoli-istuvaan asentoon sängyn reunalle ja iskä on polvillaan lattialla. Tuota asentoa meinaan miehelle ehdottaa, jos vielä joskus tilaisuus koittaa ;)

Karjalantyttökö se siitä kirkkaasta verestä kyseli? Ainakin meille sanottiin synnärin tutustumiskäynnillä, että jos alkaa tulla kirkasta verta, niin se ei kuulu asiaan ja pitää heti soittaa synnärille. Joten paas soittaen, jos et vielä oo sitä tehny.

Ja vielä oli joku kommentti mielessä... niin siitä synnytystapa-arviosta joku kysäs. Mulle tehtiin arvio pari viikkoa sitten ja siellä otettiin SF-mitta, tehtiin normaali sisätutkimus ja lopuksi ultralla masun päältä vauvan reisiluusta mitta sekä vartalon läpimitta. Lisäksi ne tsekkas että napanuoran verenvirtaus on normaali. Ei ollu kivulias eikä tainnu kestää ku puolisen tuntia se tutkimus.

Nyt pitää mennä lopettelemaan siivouspuuhia. Pesasin parit ikkunat vaikka ainakin täällä Pitskussa tuulee ihan kivasti. Kyllähän ne ohikulkevat ihmiset vähän katteli minua kieroon, mutta hyvät tuli ikkunoista. Nyt pitäis mennä tekemään se tylsin osuus eli korjaamaan rojut pois ja siirtää kalusteet takas, plääh....

Eikä tuntunu ees suppareita tulevan moisesta urakasta :(

Noh, kattellaan huomiseen eli toiveikkaana kohti iltaa.

Terkuin,

Toukkis

Vierailija
36/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli kohdunkaulaa jäljellä ja kohdunsuu ihan kiinni, vain vähän oli pehmentynyt. Sain viikon päästä uuden ajan ja silloin sitten käynnistään. Mutta kyllä vaan nni kovasti toivon että alkaisi vauvis itsestään syntymään, olisihan se kai kaikkein helpoin tapa vauvallekin. Laskettu aikakin ehtii tulla isänpäivänä joten ihan kivaan aikaan kuitenkin tuo käynnistyskin tulee. Itseäni ei nyt niin kauheasti pelota vauvan kasvu kun sai tuollaisen takarajan käynnistykselle. Käynnistävät siis kun itse olen pienikokoinen. Vauvan painoarvio oli tänään n.3,9 kg eli varmaankin sellainen reilu nelikiloinen tulossa.

Katsoin polilla käynnin jälkeen neuvolakorttia ja siinä oli pissatestin kohdalla u-gluk.-kohdalla plussa. Eivät sanoneet mitään siitä. Mitähän mahtaa tarkoittaa ja onko ihan normaalia?? Aiemmin kummassakaan kohdassa ei ole ollut mitään merkintää.

Kertokaapa vielä käynnistyksestä jotain tietävät: Jos käynnistys tehdään niillä lääkkeillä, pitääkö olla levossa kun odottelee niitä vaikutuksia vai miten kaikki käytännössä toimii? Ja kun sitten supistelut alkaa, niin missäköhän vaiheessa sitä pitäisi miestä hälyytellä kotoa sairaalaan?

minttukukka ja masuvauva 39+1

Vierailija
37/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi sokerit on helposti plussaa jos oot syöny makeaa edellisenä päivänä. Mulla jo kolmesti ollu plussa ja labraan viedyssä kontrollinäytteessä ei sitten mitään kun oon ollu herkuttelematta... Herkkusuu kun oon ;)

Vierailija
38/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas herkuteltua :) Käytiin kaupoilla ja ostettiin vohvelirauta :) Siitä onkin aikaa kun vohveleita on viimeksi syönyt!!! Kylläpä ne olikin hyviä, nam :)

Viime yö meni aikaslailla valvoessa. Viimeisen kerran olen kelloa katsonut klo 3.30. Ensin ei vain uni tullut, sitten vauva alkoi mylläämään ihan tajuttomasti, tuntui että puskee itsensä just pihalle. Puoli kolmen aikoina alkoi mahaa vääntämään, ihan ku menkat olis alkanu, aivan samanlainen kipu.

Tänään ei sit päivällä olekkaan ollu minkäänlaista kipua, saa nähdä alkaako taas yöllä sitten. No näkee... Reippaalla kävelylenkilläkin kävin mutta ei mitään tuntemuksia sen jälkeen. No, kaitpa tuo tuolta syntyy sitten kun valmis siihen on, tai luulisin ainakin niin ;)

Nyt ei kyllä oikein raksuta ollenkaan. Täytyy koittaa jospa se uni jo tulisi kun viimeyö meni niin vähillä unilla...

Vierailija
39/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla ja tänä aamuna oli hetken verran suppareita. En viitsinyt edes laskea, kun ei tullut mitenkään kovin usein, mutta kyllä ne helposti tunnisti. Nyt illalla oli välillä ihan oksettava olo. Liekö nuo joulutortut tehneet tehtävänsä, kun tuli hieman ahmittua...Heti vaan, kun nuo supparit alkaa, niin tulee tunne, että ei jumankauta tällaistako tämä sit taas olikin. Läähätät ja kipristelet ja mikään asento ei ole hyvä.

Mulla oli eilen sellainen raivohullupäivä. Siis mä olin todella pinna kireellä. Katselin esikon odotuksesta tekemiäni merkintöjä ja vastaava olotila oli päivä ennen vesien menoa. No, nyt ei ainakaan se ole vielä tapahtunut ja tänään olen taas suht rauhallinen oma itseni. Vauva kyllä meuhkaa tosi kovaa tuolla alavatsassa, että ilkeältä tuntuu. Pitää vielä käyttää koira lenkillä, josko se taas aikaan saisi suppareita. En mä kyllä niitä mitenkään yritä edesauttaa, kun näyttävät tulevan kyllä itse kutsumattakin. Sain sit äitipoliajankin, 10 päivän päähän. Jaa-a, liekö enää sit tarvetta. Huomenna onneksi taas neuvola, niin saa kuunnella sydänääniä. Se on tätä nykyä suurinta huviani.

rv 37+4 (siis mihinkä nämä päivät hupenevat, apua)

Vierailija
40/41 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kun näkyy että on 5 sivua ja sitten se onkin poistettu tai jotin. mitä tarkottaa? vai onko näin vain miun koneella?

Äsken kävin suihkussa ja jokunen ruskea limaklöntti sieltä irtosi siis limatulppaa oletan sen olevan? onkohan näin?

Viimeks en huomannu mitään vastaavaa.

Voi kun oli suloine vaavi kaverilla. hhmmmph....

Kohta miullakin kai... Pimu oli syntynyt 2 vkoa sitten eikä kuulemma muuta tee kun nukkuu ja syö ja paskoo tietty...

Jaha, nukkumaan.

Pilponaatti