imuri kokolattiamatolle??
olemme juuri muuttaneet " kokolattimattovaltakuntaan" ja todenneet että " suomalaisella" imurilla ei taida pärjätä? Kuulemma sellaiset uprights imurit puhdistaa ja " pöllyttää" mattoa ihan eri tavalla.
Kaipaisinkin siis vinkkejä mitä tulisi ottaa huomioon tälläistä imuria hankittaessa. Meillä on kahdessa huoneessa kova lattia.
löysin netistä että joihinkin imureihin voi saada poewrbrush suulakkeen. mahtaisiko sellaisella+" suomalainen" imuri pärjätä?
mahdollisia suosituksia hyvistä merkeistä?
Kommentit (7)
hello. Täällä Britanniassahan Dyson on imureiden aatelia paikallisten keskuudessa, mutta suomalaiset kaverit sanoivat että yliarvostettu. Minulle suositeltiin Waxia ja ostettiin tarjouksesta sellainen vuosi sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Meillä on kylppärissä ja keittiökomerossa vinyylilattiat ja se toimii niissäkin. Siinä on myös lisä-osana letkujatke jota käytetään pienempiin koloihin (yllättävän ergonominen), 3 eri suukappaletta jne. Oli meidän Asdassa just tarjouksessa £50. BARGAIN ! :))) aika kovaääninen mutta tehot on sen mukaiset.
Dysonia suositeltiin minullekin ja olin jo melkein sellaiseen päätynyt, kunnes löysin nettisaitin, jossa meluksi oli mitattu 90 desibeliä, eli kuulosuojaimet tarvisi kaupan päälle :-)
Tarkistan waxin, Miele oli jo melkein meidän, mutta vielä ihmetellään...
jonnariikka72:
hello. Täällä Britanniassahan Dyson on imureiden aatelia paikallisten keskuudessa, mutta suomalaiset kaverit sanoivat että yliarvostettu. Minulle suositeltiin Waxia ja ostettiin tarjouksesta sellainen vuosi sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Meillä on kylppärissä ja keittiökomerossa vinyylilattiat ja se toimii niissäkin. Siinä on myös lisä-osana letkujatke jota käytetään pienempiin koloihin (yllättävän ergonominen), 3 eri suukappaletta jne. Oli meidän Asdassa just tarjouksessa £50. BARGAIN ! :))) aika kovaääninen mutta tehot on sen mukaiset.
Itse suosittelen Nilfisk-merkkia. Taitaa olla irlantilainen, joten toisessa kokolattiamattojen valtakunnassa valmistettu. Just tilattiin netista uusi Nilfisk, kun vanha hajosi (ikaa oli jo paljon). Mukana tulee kaikenlaisia suuttimia just kokolattiamatoille ja on tosi hiljainen, joten desibeleja ei tarvi pelata. Hintaa tosin oli muistaakseni £156, joten en tieda minka hintaluokan imuria haet. Toinen haittapuoli on se, etta polypussit pitaa tilata erikseen Nilfiskilta Irlannista, mutta eipa tuota nyt kamalan usein tarvi tehda. Ja toimittavat ne kylla tanne Britteihin paivassa.
Jos kiinnostuit, kannattaa googlettaa Nilfisk netissa. En just nyt muista mika osoite on.
Meilla on Dyson (sellainen " suomalaismalli" ei upright). Olen ollut erittain tyytyvainen enka pida sita mitenkaan erityisen kovaaanisena. Tosin edellinen imuri meilla oli Hoover ja siihen verrattuna mika tahansa imuri on taivaan lahja :-). Meilla ei ole kotielaimia ja nykyisessa asunnossa kaikissa huoneissa kovat lattiat. Edellisessa asunnossa oli kuitenkin kokolattiamatot ja ihan hyvin toimi. Dysonilla ainakin ennen oli hieman huono maine kestavyyden kannalta, mutta se kasittaakseni koski enemman noita upright malleja. Meilla on toiminut moitteettomasti nyt 7 vuotta ja voin suositella. Pussittomuus on minusta iso etu (kaikki legopalikat ja lasten sukat nakyvat helposti :-)). Entisessa imurissa arsytti suunnattomasti pussien huono saatavauus ja kova hinta. Olimme holmoja ja ostimme silloin tarjouksesta poistuvan mallin (tuota emme kylla ostaessamme tienneet), ja pusseja myytiin kokolailla yhdessa kaupassa ja sieltakin ne olivat vahan valia loppu. Silloin paatin, ettei ikina enaa pussillista imuria!
10 vuotta sitten toissa kaytin upright-imuria ja minusta sellainen on hirvean hankala. Silla ei paassyt lahellekaan seinan vieria tai patterien alle. Myos portaiden imurointi oli hankalaa. Ergonimisesti sellainen on ehka hieman mukavampi, jos imuroi isoja alueita, mutta kotikayttoon en kylla sellasita huolisi.
Mieleä ei edes Suomessa myydä näin tehokkaana. Mukavasti imaisee kokolattiamaton irti lattiasta :) Settiin kuulu myös tehokas leveä mattosuulake, jossa pyörivät harjat.
Olen ollut hyvin tyytyväinen. Allergiaperheenä kauhistelimme saarivaltakunnan kokolattiamattoja aluksi, mutta täytyy sanoa, että ne sitovat mukavasti pölyä itseensä eli huoneilma on mielestäni pölyttömämpää.
Koira sitä kyllä pelkää, mutta en ole vielä nähnyt Dysonin voittanutta... Meillä on se pystymalli, mutta kuulemma perässävedettäväkin toimii hyvin.
Taidamme asua samassa valtakunnassa.
Meilläkin oli edessä uuden imurin hankinta. Kaupassa myyjä suositteli parhaimpana Mielen Cat&Dog imuria, jossa on power-suulake kokolattiamatoille, sekä myös suulakkeet puulattialle. Olen ollut imuriin tosi tyytyväinen.