Tietokoneasioita osaavat, miten voin säätää langattoman verkon käyttöön
Eli yritän säätää tän koneen kanssa että saisin yhdistettyä tulostimeen (langattomaan). Mutta windows ei anna määrittää langatonta yhteyttä (nimeä verkko yms.) Mitä pitää sitten tehdä?
Kommentit (47)
Sitähän sä et voi koneeltasi käsin määritellä, vaan tulostimen kautta.
missä verkossa. Mutta jos mä manuaalisesti yrittäisin nyt luoda langatonta verkkoa. Siis voinko mä luoda . mÄ menin jo ihan sekasin näist kaikista. Toi on epson Stylus SX425W
ELi aloitetaan alusta :)
Eli täs on kaks kohtaa mihin tää voi tyssätä.
Tietääkö joku voiko langattoman tulostimen yhdistää mun tietokoneesee, jossa on mokkula, ei wlan-yhteyttä.
Jos voi, niin miten saan tietää WEP-salasanani?
ap
WLAN-tukiasemaa?
"Näkeekö" koneesi yhtäkään langatonta verkkoa?
Jos ei, niin ei sellaista ainakaan printterillä pysty muodostamaan...
tuo näkeminen vielä mitään auta. Kyllä minunkin läppäri näkee langattomat verkot ja voi niitä käyttää, mutta ei tällä mitään verkkoa voi itse tehdä eikä tämän kautta muita koneita kytkeä verkkoon.
WLAN-tukiasemaa?
"Näkeekö" koneesi yhtäkään langatonta verkkoa?
Jos ei, niin ei sellaista ainakaan printterillä pysty muodostamaan...
mä nään sen WLAN jutun. ap
tai mä katoin yhestä kohtaa mut kertokaa tarkemmin
mä nään sen WLAN jutun. ap tai mä katoin yhestä kohtaa mut kertokaa tarkemmin
samoin sun tulostimessa on langaton verkkokortti. Siis WLAN. Mutta noitten laitteitten väliltä puuttuu laite, jota kutsutaan reitittimeksi. Tämä laite ohjaa sitä tietoa koneelta toiselle (läppäriltä printterille you know). Läppäri ja printteri eivät osaa suoraan keskustella toistensa kanssa langatonta lähiverkkoa käyttäen.
mistä saan reitittimen? Mikä se on
eli mä alan hahmottamaan tän jutun. Eli miten mä saan sen reitittimen vai mikä se nyt onkaan. Eli mun on mahdollista laittaa langaton yhteys tähän
ap
...eli tässä tapauksessa tarkoittaa langatonta tukiasemaa. Erillisestä laitteesta siis on kyse.
Kenellekään ei ole tosin tullut mieleen, että langattomat laitteet pystyvät keskustelemaan keskenään ns. ad-hoc - verkossa, jossa tuota tukiasemaa ei tarvita.
Googlettele tuolla "ad-hoc" sanayhdistelmällä, niin selviää mistä on kyse. Sanoisin että kone tukee sitä, mutta tukeeko tulostin, se on eri asia.
Jäisin muuten jelppimään, mutta on kiirus tosielämän hommiin :)
m29
että teillä on WLAN. Silloin läppärinkin voi kytkeä siihen. Myös printteri voidaan liittee siihen. Ja jos kaikki oikeudet on kunnossa, niin läppärin pitäisi nähdä printteri. Tämän jälkeen voi tulostaa langattomasti
mä tiiän tosta ad-hoc jutusta ku siinä mun piti määrittää se verkko. eli mun piti määrittää langaton tietokoneiden välinen (ad hoc) verkko
ap
Ad-hoc yhteyden muodostaminen printterin ja koneen välillä.
siis nimenomaa toi ei onnistunu kun siinä kysyttiin sitä WEP-salasanajuttua. Eli tässä kohtaa ei edes vissiin tarvita netti yhteyttä ollenkaan, oli se sitte wlan tai ei
ap
mutta ei onnaa ei. Kertokaa nyt joku fiksu miten mä saan tietää mun WEP-tunnukset??
ihan kädestä pitäen
ftp://download.epson-europe.com/pub/download/3263/epson326339eu.pdf
Jos ei onstu, kilauta kaverille :)
mut WEP tunnuksista ei tietoa. Ja ei noissa ohjeissa kerrota niistä mitään. :) Kiitoksia kuitenkin avusta.
Eikös jollain ole miehenä jotai tietsikkanörttiä. Tai ovat varmaan töissä, mutta soittakaa niille :)
ap
niin sinähän keksit sen aivat itse. Kirjoita vaikka, että "munverkko". Se salasana määritellään sen takia, ettei ihan kaikki naapurit olisi samassa verkossa :D Mutta tässä tapauksessa se ei ole niin kriittistä.
Mutta jos sulla on joku perus dna-mokkula läppärin kyljessä kiinni ja sinulla ei ole siinä erikseen laitetta jolla pystyt luomaan WLANia, niin silloin teillä ei ole wlania.
Mene ohjauspaneeliin ja kurkkaa langattomien verkkojen hausta, että näkeekö se kone edes ainuttakaan WLANia. Jos ei näe, niin silloin sellaista ei ole.
Vaikka mokkulassa ei lakoja olekkaa, se ei ole mikään langaton verkko :)