Tietokoneasioita osaavat, miten voin säätää langattoman verkon käyttöön
Eli yritän säätää tän koneen kanssa että saisin yhdistettyä tulostimeen (langattomaan). Mutta windows ei anna määrittää langatonta yhteyttä (nimeä verkko yms.) Mitä pitää sitten tehdä?
Kommentit (47)
Ota verkkoasetuksista kotiverkko ja ruksi sieltä tulostimien jako kotiverkossa. Pitää tehdä kaikille verkossa oleville koneille.
Mut mun pitäis saada tietää ilmeisesti toi mun WEP-salasana. Mut mä en tiedä mistä sen saa tietää. Mulla siis mokkula.
nyt oletan, että sulla on:
a) langaton lähiverkko toiminnassa, eli sulla on jossain WLAN-reititin ja se on toiminnassa
b) langaton tulostin, joka on konfattu käyttämään tuota WLANia
c) tietokone, jossa on langaton verkkokortti tai vastaava.
Ekaksi menet Windowsin ohjauspaneeliin ja sieltä kohtaan "Verkko ja Internet" tai "Verkko ja Jakamiskeskus" ja sieltä -> "Yhdistä verkkoon", jollin sulla pitäisi näkyä lista mahdollisista langattomista verkoista, joihin voit liittyä.
Sitten kun olet valinnut sen, niin täytät sinne tarvittavat verkon tiedot ja salausavaimet, jotka siihen WLAN-reitittimeen on konfattu.
Tero
Mut mun pitäis saada tietää ilmeisesti toi mun WEP-salasana. Mut mä en tiedä mistä sen saa tietää. Mulla siis mokkula.
WLAN-reitittimen asetuksiin tai sitten joku jolta kysyä se salausavain.
Tai sitten ottaa ne salaukset veks.
Tero
WLAN-reitittimen asetuksiin tai sitten joku jolta kysyä se salausavain. Tai sitten ottaa ne salaukset veks. Tero
tuo mokkula ei nyt suoraan liity mitenkään WLANiin. Onko sulla jotain WLAN-tukiasemaa? Siis onko sulla WLAN kämpässä? Vai onko mokkula suoraan koneessa kiinni?
kuin piirongillinen uusia. Eli piuhaa peliin niin tulostukset hoituu.
tuo mokkula ei nyt suoraan liity mitenkään WLANiin. Onko sulla jotain WLAN-tukiasemaa? Siis onko sulla WLAN kämpässä? Vai onko mokkula suoraan koneessa kiinni?
3G-modeemi vai WLAN-sovitin?
Tero
nyt tarvitaan hieman tarkemmat speksit tilanteesta ja laitteista :) Sitten taas palataan asiaan...
Mulla on mokkula koneessa kiinni. Mä koitin äsken mennä Teron sanojen siivittämänä langattomaan verkkoon, mutta kun ei siellä ollu mitää sellasta
Mulla on mokkula koneessa kiinni. Mä koitin äsken mennä Teron sanojen siivittämänä langattomaan verkkoon, mutta kun ei siellä ollu mitää sellasta
sun kannattaa ulkoistaa tää asennushomma...
Tero
Mulla on kannettava (acer)
ja mokkula (dna)
yritin tulostimen ohjeen mukaan määrittää (luoda) itselleni langattoman verkon. Ja se kysyy multa WEP tietoja ennen kuin pystyn luomaan. Eli toi määritä langaton tietokoneiden välinen verkko kohta. Ja sitten siinä lukee että nimeä verkko ja valitse suojausasetukset. Eli verkon nimi ja suojaustyyppi (piti valita WEP) ja suojausavain/Tunnuslause. Ja Rasti ruutuun; tallenna tämä verkko. EI onnistu
Mä en tiedä tota WEP juttuu
Sulla ei ilmeisesti ole mitään langatonta verkkoa ja/tai laitetta sellaisen tuottamiseen. Joten joko kannattaa antaa homma jollekin toiselle, tai sitten ota se printterin piuha kauniiseen käteen ja kytke tulostin suoraan koneeseen.
Miksi ylipäätään pitää olla langattomasti kytkettynä tuo printteri?
Mä en nyt haluais ulkoistaa tätä. Ku mielenkiinnosta haluaisin suorittaa loppuun. Tuntuu niin tyhmältä olo muuten :)
ap
Siis onko printterin ohjeissa kerrottu miten langaton verkko luodaan vai onko siinä ohje miten sellaiseen kytkeydytään?
Mulla on kannettava (acer) ja mokkula (dna) yritin tulostimen ohjeen mukaan määrittää (luoda) itselleni langattoman verkon. Ja se kysyy multa WEP tietoja ennen kuin pystyn luomaan. Eli toi määritä langaton tietokoneiden välinen verkko kohta. Ja sitten siinä lukee että nimeä verkko ja valitse suojausasetukset. Eli verkon nimi ja suojaustyyppi (piti valita WEP) ja suojausavain/Tunnuslause. Ja Rasti ruutuun; tallenna tämä verkko. EI onnistu Mä en tiedä tota WEP juttuu
sinulla ei ole langatonta lähiverkkoa (WLAN, joka on eri kuin 3g vaikka kummassakaan ei ole piuhoja). Se läppäri ei yksinään pystyttää langatonta lähiverkkoa (WLAN), vaan vaatii reitittimen (erillinen laite). Sinun yhteydelläsi tuo ei ole mahdollista, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee yhdistää se tulostin ja läppäri perinteisesti kaapelilla.
tuon printterin merkki ja malli, niin päästään vakoilemaan ohjeita :)
Kyl sen vissii pitäis toimia langattomasti, mut mä en tiedä mistä löydän mun WEP-salasanan/tiedot, et mä saan sen luotua. Ilmeisesti mun pitää soittaa DNAlle
siis tulostimen (epson) ohjeissa kerrotaan miten se yhteys luodaan. Mutta en pysty sitä luomaan koska mulla ei ole WEP-tietoja. Mutta jos se ei onnistu edes tällä netillä niin ei sitten :) mä itekki aluks ajattelin et se ei onnistu ku meil ei oo WLANia. Mut en oo nyt iha varma enää.
ap
kukaan osaa. Siis en saa määritettyä koneeseeni langatonta verkkoa. WEP-avain ei kelpaa tai jotai tommosta.