Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä kriteereillä jäät pois töistä

Vierailija
12.10.2011 |

kun syysflunssa iskee? taitaa tehdä tuloaan, sellainen olo nyt..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sitten kipeänä kotona, yleensä vielä lasta tai kahta hoitaen samalla.

Vierailija
2/27 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lievä lämpö ei saa mua vielä kotiin jäämään. Varmaan jään vähän samoilla kriteereillä, kuin mitä siaraslomaa kirjoitettaisiin. Eli pitää olla oikeasti kipeä. EI riitä, että on väh¨n huono olo tai flunssainen olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saikkua kirjoitettukin, se vaikuttaa palkkaani niin paljon jos olen pois että en ole ennen kuin on pakko.

Vierailija
4/27 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pärskin ja aivastelen, en mene töihin. Jos pärskin mutta pää pelaa eli en ole kuumeessa tai kovin väsynyt, teen töitä kotoa. Jos en tunne olevani työkykyinen, en tee töitä.

Ei ole kenenkään edun mukaista tartuttaa muita, samoin ei ole fiksua tehdä ajatusta vaativaa työtä puolikuntoisena- laatu kärsii.

Vierailija
5/27 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kunnon "räkätauti" riittää. Työskentelen hammashoitajana ja työnteko on vaikeaa,jos nenä valuu koko ajan. ¨Toimenpiteiden teko hankalaa, kun pitää vähän väliä riisua maski, niistää, pestä kädet ja laittaa uudet hanskat. Tuskin asiakaskaan haluaa, että sairas ihminen hoitaa hänen suutaan ja tartuttaa hänet. Yleensä tauti on parin päivän kunnon levolla ohi.

Vierailija
6/27 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiheessa kun en pystyssä pysy. muutoin nökötän töissä taudissa kuin taudissa.

Vierailija
7/27 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jää kotiin jos on vaan nuhainen olo, mutta jään jos olo on oikeasti kipeä, oli kuumetta tai ei. Minulle nousee kuume vain hyvin harvoin, joskus olen ollut töissä vaikka olo on ollut kipeä "kun ei kuumeettomana voi jäädä pois". Seuraus on ollut se, että olen sairastunut entistä pahemmin js joutunut olemaan pidempään pois (vähintään viikon). Jos taa sjään ajoissa pois, riittää yleensä 1, max 2 päivää poissa.

Yleensä sairaspoissaoloja minulle tulee ehkä 2-4 päivää vuodessa.

Vierailija
8/27 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jään kotiin, jos minulla on a) kuumetta tai b) niin paha olo, että en pysty ilman särkylääkkeitä olemaan töissä (ei tietty liity esim. krooniseen särkyyn mitenkään vaan jos nimenomaan flunssassa on niin paha olo, että tarvitsee särkylääkettä parantamaan oloa) tai c) astma pahenee oleellisesti.

Mulla on tuo perussairaus, niin oikeasti pitäisi varmaan jäädä aika helpostikin 2 päiväksi kotiin. Jos olen puolikuntoisena töissä, niin helposti joudun sitten 2 viikoksi sairaslomalle. Onneksi työni on suhteellisen kevyttä fyysisesti, joten voin pikkuisen puolikuntoisena yleensä käydä töissä.

Vierailija
9/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähänkään kuumetta. Minulle tulee todella huono olo pienestäkin kuumeesta, joka paikkaan koskee ja tärisen kylmästä (vasta kunnon kuumeessa hikoilen sitten).

Tai jos on nuha. Minun nuhani nimittäin on sitä mallia että saan niistä nenää tauotta. Oikeasti. Otan paperin, niistän, laitan paperin roskiin, otan uuden paperin, niistän, laitan paperin roskiin jne. Räkää valuu kuin vettä hanasta.

Tai jos on kurkku kunnolla kipeä ja työ on sellaista missä pitää puhua. Jos voin olla puhumatta niin menen särkylääkkeen ja kurkkupastillien voimalla hommiin, muuten en.

Vierailija
10/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen saa aina särkylääkkeillä alemmaksi.

Sen sijaan kurkku- tai lihaskipu ja niiden kanssa aivastukset, koko ajan vuotava nenä ja muut oireet saavat jäämään kotiin. Kuume ei tartu ympäristöön, mutta aivastukset kyllä saavat tartutettua koko toimiston kerralla.

Vierailija
11/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruokien kanssa tekemisissä (kokki), joten kovin kipeänä ei parane töihin mennä vaikka kuinka huolehtisi esim. käsihygieniasta.

Vierailija
12/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jään kotiin. Olen opettaja, ja hyväkin sijainen sotkee kuvioita sen verran, että usein on helpompi tehdä asiat itse.

Ymmärrän hyvin että hammashoitaja tai kokki ei mene räkäisenä töihin. Olen siitä suorastaan kiitollinen :)

Vierailija
13/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnolla kuumetta, kurkku niin kipeä ettei pysty puhumaan, lihaksia särkee ja pää on kipeä. Muuten kyllä yleensä raahaudun töihin.

Vierailija
14/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lievä lämpö ei saa mua vielä kotiin jäämään. Varmaan jään vähän samoilla kriteereillä, kuin mitä siaraslomaa kirjoitettaisiin. Eli pitää olla oikeasti kipeä. EI riitä, että on väh¨n huono olo tai flunssainen olo.

Kuten joskus aikaisemminkin jossain täysin samanlaisessa keskustelussa käytiin läpi, on nuhan alkuvaihe kaikkein tartuttavin vaihe. Eli heti jos on vähän kuumetta ja sellainen olo, että saattaa puskea nuhaa päälle (siis tästähän se pienikin kuume kertoo), niin pitäisi jäädä kotiin. Koska jos menet sairaana töihin (ja nyt siis kyseessä on tilanne, jossa työskennellään lähellä muita ihmisiä) on vaikutus todennäköisesti monin kertainen, kun tartutat muutkin...

Vierailija
15/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..no ihan sillä kriteerillä, että jos ei jaksa töihin mennä, ei mene. Jos on liian sairas olo, ihan sama onko kuumetta, kuinka usein yskii, kuinka monta nessua kuluu/tunti... kai aikuiset ihmiset sen verran omaa kroppaansa tuntee? Toki on tilanteita jolloin ei kertakaikkiaan vois olla poissa, kiirettä, joku tärkeä asia hoidettavana mutta turha sitä on puolikuntosena lähteä rimpuilemaan.

Vierailija
16/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten saatan jäädä kotiin tekemään jos olo on sellainen etten jaksa olla koko päivää töissä. Maileja en lue jos en pysty ( esim. mahataudissa tai kuumetta yli 38) muuten olen ainakin osan päivää tavoitettavissa ja yritän tehdä kiireellisimmät hommat pois. Ja sama valitettavasti myös lomilla; mitään lomatuuraajia ei ole :(

Vierailija
17/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ihmisiä, jotka tulevat puolikuntoisena tartuttamaan kaikki muut työpaikalle. Taas sama juttu, toissa viime viikolla yksi työntekijöistä tuli pärskivänä töihin "kun ei ollut kuumetta" ja nyt sitten tällä viikolla on ollut neljä ihmistä poissa töistä sairauden vuoksi.

Miten jotkut ovat niin tyhmiä, etteivät tajua, että aiheuttavat vaan hallaa tulemalla töihin puolikuntoisena ja kuvittelevat olevansa "hyviä työntekijöitä"?

Vierailija
18/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis yli sen 37 astetta.

Vierailija
19/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin surullinen, kun ihmiset eivät ymmärrä, että todellakin tartuttavat flussan toisiin, vaikkei kuumetta itsellä olisikaan. On ihan vastuutonta menää töihin niistämään ja yskimään.

Täytyy myös muistaa, että keskuudessamme elää paljon ihmisiä, joille flunssa ei ole ihan pikkujuttu joidenkin perussairauksien takia. Joten huomaavaisuus kanssaihmisiä kohtaan kunniaan...

Vierailija
20/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista koska oisin oman sairastamisen (flunssan) takia ollut pois töistä. Ehkä joskus pari vuotta sit. Mä en oo koskaan kipeänä.