Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotaanko rippileireillä nykyään nuorille, miten ihminen pelastuu

Vierailija
12.10.2011 |

ja saa syntinsä anteeksi, vai onko se vain jotain hauskanpitoa ja diipadaapaa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saa syntinsä anteeksi, vai onko se vain jotain hauskanpitoa ja diipadaapaa?

no sitähän se. Diipadaapaa. Koko uskonto.

2/2 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulu on kaikenkaikkiaan muuttunut "kerrotaan2 -kulttuurista vuorovaikutteisemmaksi. Asioista ilman muuta myös kerrotaan, totta kai rippikoulussa ja leireillä myös opetetaan asioita. Mutta lähtökohtana on vuorovaikutteinen, dialoginen keskustelu jossa nuori itse saa myös kysellä ja ottaa selvää. Näin, kun nuorelle ei vain "syötetä" tietoa, vaan hän joutuu omassa itsessään sitä prosessoimaan, löytyy uskostakin paljon enemmän vivahteita kuin vain mustavalkoinen joko-tai maailma.

Diibadaaba-ilmaisulla en rippikoulua kuvailisi. Kyllä siellä käydään läpi hyvinkin syvällisiä asioita, niin kristillistä kasvatusta kuin myös nuoren omaa elämää sivuten. Esimerkiksi kysymykset kuolemasta, vastuusta, välittämisestä koskettavat myös nuoren omaa todellisuutta-

Kuitenkin huumori, yhteisöllisyys ja leikki on hyvin merkittäviä kokemuksia siellä kaiken keskellä: osin oppimiskokemuksina, osin virkistyksenä.

Tässä linkissä vähän kootummin tietoa ripareista kuin mitä http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/988645155570A7D2C2256FEA0037040C?Open…

minä nyt saan tähän itse sanoitettua.

terveisin diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vantaan seurakunnat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi