Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tykkää mistään valmistalomalleista, kannattaako arkkitehdin palkkaaminen?

Vierailija
12.10.2011 |

En siis pidä yhtään perinnetaloista, pikkukartanoista enkä huvilatyylistä. Modernimpi tyyli on mun makuun, mutta ei sellaisenaan mikään malli oikein täytä toiveita. Parhaat tähän mennessä löytyneet Kannustaloilta (Harmaja ja Kosketus). Kysyisin kokemuksia, tuleeko arkkitehdin uniikki talosuunnitelma kalliimmaksi kuin valmispohja? Ja onko heittää mitään hintoja?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päädyttiin Kannustaloon ja ollan oltu tyytyväisiä. Meidtän tontti oli vähän hankalan mallinen ja mikään valmis pohja ei sopinut meille. Kannustalon arkkitehdit piirsivät meille toiveiden ja tontin vaatimusten mukaisen talon ihan paketin hinnalla. Entiset napurit olivat palkanneet arkkitehdin ja suunnittelu oli kallista ja arkkitehdin rakenneratkaisuft olivat myös kalliita.

Vierailija
2/9 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oliko lähtökohtana joku malli? Harmajassa on tosiaan paljon hyvää, mutta pidän enemmän Kosketuksen ikkunaratkaisusta. Voiko eri rakenneosia yhdistellä ja kehittää omia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse piirtää. Eka talo piirrettiin itse ja tilattiin elementit pakettifirmalta, toinen piirrätettiin "puhtaaksi" arkkitehdilla (hankalan tontin takia varmistettiin rakenteelliset seikat)

Kolmas talo on jo tuossa paperilla, ensivuonna pitäisi aloittaa....:D Ainoa keino saada täysin omia tarpeita vastaava talo.

Tietty jos kyseessä on pieni talo (alla 150m2) arkkitehdin osuus on suhteessa iso kokonaiskustannuksista mutta kannattaa useinmiten.

Vierailija
4/9 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toiminut fiksusti! Talopaketteja myyvillä firmoilla on omat arkkitehdit töissä ja tekevät asiakkaan toivomat muutokset edullisesti. Arkkitehdin suunnittelema uniikki talo ei ole yhtään parempi jos mitään erityisiä toiveita ei ole (erityiset työtilat valokuvaajalle tms.), päinvastoin, koska mitään valmiita rakennusosia ei ole käytettävissä niin kaikki suunnitellaan kalliisti ja hankalasti toteutettavaksi. Lisäksi joutuu itse hoitamaan paljon enemmän paperisotaa ja huolehtimaan rakentajien palkkaamisesta ym.

Vierailija
5/9 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnittelee ihan rakennussuunnittelijat, ei ne kaikki ok-talot ole mitään arkkitehtien luomuksia. Meillä suunnittelijan käyttö maksoi noin kolme tuhatta, mikä minusta on pieni hinta rakennusprojektissa.

Vierailija
6/9 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tilataan talopaketti joltain valmistajalta niiden piirustusten pohjalta. Mitään arkkitehtonista taideluomaa ei ole tarkoitus teettää, vaan kaavamääräyksiin soveltuva talo isolle perheelle joka tarvitsee harrastuksia varten myös tiloja. Usein valmistaloissa on hukkaneliöitä, joiden rakentaminen näkyy kustannuksissa. Olen kuullut.

ap

Vierailija
7/9 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnittelija/arkkitehti piirsi sen meille puhtaaksi. Tekivät sitten talon niiden piirustusten pohjalta vaikka ei ollut mitenkään niiden omia malleja lähelläkään.

Vierailija
8/9 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sellaisen talon, kun haluat.

Me suunnittelimme yhdessä arkkitehdin kanssa pohjapiirustuksen ja ulkonäöb talollemme ja hän sitten (tai siis joku rakennuspiirtäjä toimistosta) piirsi talon. Teetettiin itse alusta saakka meidän talo.Kivet ostettiin Hb-betonilta ja tuli tosi hyvä ja hieno myös.

Vierailija
9/9 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien mieltymysten mukaan. Meidän mielymykset ei muuten ole niin kummallisia, etteikö niille olisi valmistakin pakettia löytynyt, mutta me tarvitaan työtiloja ja työhuoltotiloja taloon, joilla on omat vaatimuksensa. Ja noiden tilojen myötä myös neliöitä kertyy sen verran, ettei valmispaketeissa ollut oikein riittävästi tiloja.

Mutta oma luonnos riitti siihen, että Kannustalon arkkitehti piirsi ne puhtaaksi ja talopaketti tuli sitten sieltä. Vaikka malli on ihan oma, niin ulkokuoret on toteutettu kuitenkin Kannustalon jonkin malliston tyylillä. Mutta siinäkin on sitten vielä vaihdettu jotain osia, joita on otettu toisesta mallistosta. Eli kannattaa kysyä myyjältä, olisiko teidän toivoma yhdistelmä eri mallistoista mahdollinen.