Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen äiti ei anna lapsensa tavata (puoli)sisarustaan???

Vierailija
12.10.2011 |

Sama isä siis. Äiti on siis ilmoittanut, ettei halua oman lapsensa tapaavan lainkaan miehen toista lasta. Ovat jo eronneet, mutta sama juttu oli suhteen aikana.

(Toinen kysymys on tietenkin, miksi isä on suostunut siihen, mutta ei keskitytä nyt siihen...)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerros tästä äidistä vähän tarkemmin :)

Vierailija
2/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa mua avartamaan näkemystäni. :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen perheen, jossa keksittiin, että isosisko (13v) on hirmu hyvää seuraa isin uudelle lapselle (3v) juuri siksi, että on ilmainen hoitaja

Vierailija
4/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei antaisi siis miehen edes viedä heidän yhteistä lastaan tapaamaan tätä toista lasta.

Sellainen, joka ei halua vieraasta lapsesta riesaa

Vierailija
5/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja ex-miehellä on lapsia ja ex-miehellä on myös entisensä kanssa lapsia. Entinen rouva esti tapaamisia sekä isän kanssa että sisarusten kanssa. Nuorin minun ja ex-miehen lapsista ei ole yhtään kertaa koko elämänsä aikana tavannut noita puolisisaruksia.

Silti aina kun ovat isänsä luona, tämä selittää näille minun lapsilleni, että heillä on sisaruksia joista heidän pitäisi välittää. Ei kai se nyt ihan väärinkään ole, ehkä jopa hyväksi lapsille joskus sitten kun ovat aikuisia, mutta päät pyörällä ne aina sieltä tulevat ja saadaan käydä läpi asiat moneen kertaan.

Mitäs siitä entisestä rouvasta siis sanoisin... katkera, vihainen ainakin.

Vierailija
6/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ero on ollut ikävä, ja tämä äiti on kokenut loukkauksena itseään ja lastaan kohtaan, että lapsen isä on mennyt perustamaan uuden perheen. Kaikki ei siitä pahasta tunteesta selviä ehkä ikinä.

Pakko sanoa, ettei minusta tuntuisi hyvälle myöskään tuo ajatus, että mies tekee uusia lapsia ja omat joutuisivat opettelemaan eloa heidän kanssaan, sitten tämä samainen isä taas eroaa ja edelleen pitäisi niiden toisten lasten kanssa olla tekemisissä. Mutta oletan, että sallisin, etenkin jos lapseni itsekin niin haluaisivat.

Vierailija
7/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska hänellä ei itsellään ole mitään asiaa lapsensa sisarpuolten elämään niin ei sitten anna lapsenkaan tavata näitä. hemmetin typerää. meillä ei edes puhuta puolisisaruksista, ihan siskosta ja veljestä, ja kuvat on lapsen seinällä.

Vierailija
8/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera ja omistushaluinen.

Vaikka vanhemmilla ei enää välejä olisi, ei tarvitsisi lapsen elämällä leikkiä ja kiristää. Lapselle sisarpuoli voisi olla kuin oikea sisar, harmi että toinen vanhempi kieltää. Kyseessä on lapsen sisar, ei pelkkä vieras lapsi tai kaveri.

Vierailija
9/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera joka haluaa kostaa omille lapsilleen jotain aikuisten typerää taistoa. Nimittäin kun tuo on pelkästään kostoa lapsille ei isälle.

Vierailija
10/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennetaan vielä, että miehellä on siis ensin ollut lapsi A. Tämän jälkeen tavannut naisen, jonka kanssa tehnyt lapsen B. Tämän B:n äiti ei anna tavata A:ta. Ei halunnut A:ta kotiinsakaan, kun asuivat yhdessä. Mies kai turhaan odotti, että nainen muuttuu. Erohan siitä tuli. Ja edelleen B:n äiti ei halua, että B tapaa A:ta. :(

Ja juu, nyt mä tässä pohdin haluanko sekaantua tähän soppaan, sillä tapailen ko. miestä.

ap

koska hänellä ei itsellään ole mitään asiaa lapsensa sisarpuolten elämään niin ei sitten anna lapsenkaan tavata näitä. hemmetin typerää. meillä ei edes puhuta puolisisaruksista, ihan siskosta ja veljestä, ja kuvat on lapsen seinällä.

Vierailija
11/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä katkeralla akalla siis

Vierailija
12/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että A saisi enemmän huomiota kuin tämä hänen Nico-Petteri? Ehkä ajattelee, että A:n olemassaolo on B:ltä jotain pois. Noin asia ei saa mennä, sisarten kuuluu tavata jos molemmat sitä itse haluaa. Äidillä ei ole nokankoputtamista.

Vierailija
13/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset voivat olla käsittämättömän julmia ja itsekkäitä. :(

Vierailija
14/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 lasta ja heidän isällänsä on nyt uudesta suhteesta lapsi. En todellakaan ikimaailmassa voisi lapsilta kieltää heidän sisaruksensa tapaamista. Ja meillä ei puhuta puolikkaasta..ihan oikeita sisaruksia ovat kaikki :)

Vierailija
15/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten eivät tapaamista osaa pyytääkään. :( Mua todella epäilyttää lähteä tähän kuvioon mukaan, koska olisi todella outoa, jos oma lapsenikaan ei saisi tavata miehen lapsia. (tai siis toista heistä)

ap

Noin asia ei saa mennä, sisarten kuuluu tavata jos molemmat sitä itse haluaa. Äidillä ei ole nokankoputtamista.

Vierailija
16/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on käsittämätöntä, että jollain miehellä on lapsia muutaman naisen kanssa ja niistäkin naisista vielä kaikki on exiä. Musta olis kamalaa jos mulla olis sisko-/velipuolia ja vaikka mitä. Ja jos puolisisarukset tapaavat esimerkiksi joka toinen viikko niin kyllä naapurin Lissuakin näkee useammin. EI sitä tavaraa tarvi ihan jokaisella vastaantulijalle tarjota!

Vierailija
17/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten eivät tapaamista osaa pyytääkään. :( Mua todella epäilyttää lähteä tähän kuvioon mukaan, koska olisi todella outoa, jos oma lapsenikaan ei saisi tavata miehen lapsia. (tai siis toista heistä) ap

Noin asia ei saa mennä, sisarten kuuluu tavata jos molemmat sitä itse haluaa. Äidillä ei ole nokankoputtamista.

parin vuoden päästä olet ex ja ehkä pienen vauvan äiti ja vielä pahemmassa sotkussa.

Vierailija
18/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekö on kummallista, että aikuinen mies on ehtinyt jopa kaksi kertaa olemaan parisuhteessa ja tekemään vielä lapsiakin? Hui! :p

taas on käsittämätöntä, että jollain miehellä on lapsia muutaman naisen kanssa ja niistäkin naisista vielä kaikki on exiä. Musta olis kamalaa jos mulla olis sisko-/velipuolia ja vaikka mitä. Ja jos puolisisarukset tapaavat esimerkiksi joka toinen viikko niin kyllä naapurin Lissuakin näkee useammin. EI sitä tavaraa tarvi ihan jokaisella vastaantulijalle tarjota!

Vierailija
19/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se noin päin menee. Tapaus B:n äiti on kuitenkin tiennyt jo soppaan lähtiessään, että lapsia on kuvioissa. Miehen olisi pitänyt lempata tämä nainen välittömästi, eikä pistää sitä paksuksi. Jos ei hyväksy koko pakettia heti alussa, niin turha on jatkaa.

Ja samat siis sulle ap. Harkitse tarkkaan lähdetkö kelkkaan mukaan, ja mikä on sinun tulevaisuuden visiosi? Haluaisitko sinä vielä lapsen C ja jopa D tähän tilanteeseen?

Mutta mies on kyllä todella vietävissä. Ei voi ymmärtää. Ei se äidin saneluvalta yletä sinne miehen kotiin asti. Pitääkö mies siis vuoroviikoin luonaan lapsia A ja B? Mielestäni mies ei ole tilivelvollinen eksilleen ja halutessaan saa pitää samana viikonloppuna luonaan molempia lapsia A ja B. Tarvittaessa yhteys lastenvalvojaan ja tapaamisoikeudet kirjallisesti paperille, jos ei jo ole. Myös äidin B tulee näitä tapaamisia noudattaa ja lapsi on täysin oikeutettu isään ja isän puolen sukulaisiin.

Vierailija
20/39 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellinen, itsekäs. Tuli nyt ensimmäisenä mieleen... Vaikeaa kuitenkin varsinaisesti kommentoida tietämättä tilannetta.