"Tuossa välissä käyn tekemässä lapsen ja sitten olen viikon päästä takaisin töissä"
Näin suunnitteli yksi tuttavani, yrittäjä. Mutta vauva olikin koliikki vauva.
Suunnittelematta paras. Sanon minä.
Kommentit (8)
On nyt väsynyt ja pettynytkin kun ei jaksanutkaan palata sinne töihin kun vauva valvottaa.
ap
Väsymys ja pettymykset ovat elämää. Tuskin hän siihen kuolee. Sinä voit kyllä tikahtua kyylätautiisi.
2
Minä olen tehnyt noin kahdesti.
Ja muutenkin suunnittelen suuret linjat huolella.
t. yrittäjä, yrittäjän vaimo
Väsymys ja pettymykset ovat elämää. Tuskin hän siihen kuolee. Sinä voit kyllä tikahtua kyylätautiisi.
2
Teen töitä kotona. Ei he tienneet mitä tein silloin kun he nukkuivat.
Nyt kun ovat jo koululaisia, ovat hyvin tyytyväisiä uravalintaani, koska olen aina lähellä edelleen. Päivähoitoakaan ei juuri tarvittu.
Ja koska tienaan hyvin, voimme matkustella, lapsilla on hyvät harrastukset, yksityiskoulua käyvät jne.
Aika moni yrittäjä kuuluu tuohon kastiin. Vaikka olisi sijainenkin palkattu hommiin, niin silti yleensä täytyy äitiyslomallakin valvoa päältä, että kaikki sujuu, ja erikoistilanteet täytyy kuitenkin hoitaa itse, vaikka sijainen rutiinityöt hoitaisikin.
Ja vaikkapa perhekodin äiti on sijoitettujen äiti, vaikka vauvakin syntyisi. Perhekotilapsilla yleensä riittää kaikenlaista terapiaa missä sitten rampataan lasta viemässä sen viikon ikäisen vauvan kanssa.
Tai maanviljelijä saa äitiyslomaksi lomittajan karjatöihin, mutta muut työt on hoidettava silti.
Olen huomannut, että tavallisten palkansaajien on joskus vaikea hahmottaa, että on olemassa paljon muun tyyppistä työuraa kuin se perus-palkkatyössä-vieraalle. Ihmeellistä, että silti niitä lapsia tehdään, vaikka äitiyslomaa ei kunnolla saakaan pidettyä :-)
Minä olen tehnyt noin kahdesti.
Ja muutenkin suunnittelen suuret linjat huolella.
t. yrittäjä, yrittäjän vaimo