Milloin kärrynpyörä opitaan?
Minkä ikäisenä lapset yleensä oppivat tekemään kunnollisen kärrynpyörän? Siis niin että polvet eivät ole ihan koulussa.
Itse en yhtään muista milloin noita harjoiteltiin koulussa.
Jos jollakulla on asia tuoreessa muistissa, niin voisitko kertoa kuinka nopeasti lapsi sen kärrynpyörän oppi. Siis meneekö siihen harjoitteluun vuosia? (Enkä tarkoita mitään täydellisyyttä, vaan ihan tavallista kärrynpyörää.)
Kommentit (36)
Tyttö oppi n. kuukausi sitten ja tekee vieläkin niitä koko ajan :D ikää reilu 3v
Mielstäni 5-6 luokalla pakotettiin käsilläseisontaa, kärrypyöriä yms.
Tosin ei ole kovin aktiivisesti harjoitellutkaan. Ja itse en ole koskaan oppinut, enkä enää yli komekymppisenä harjoittele.
Eikä koskaan ole tullut elämässä eteen tilannetta jossa olisin sitä taitoa tarvinnut. Ihan turha juttu koululiikunnan ohjelmassa.
Eihän koulussa mitään kärrynpyöriä harjoitella.
Eikö nykyään muka harjoitella? Hiki päässä niitä vedettiin monena vuotena. Yksi kaverini ei osannut ja melkein itki kun joutui pyllerihtimään muiden nähden.
Meillä ei koulussa kyllä harjoiteltu. Peruskoulua kävin neljässä eri koulussa, missään ei tätä hiottu.
kärrynpyörä ei ole mikään vaikea asia. Se opitaan, kun se kiinnostaisi. Tai sitten kun joku opettaa. 2-vuotias tuskin osaa, 3-vuotiaat hyvinkin. Koulussa ei varmaankaan enää opetella
Olen 39v ja muistelisin että ala-asteen luokaltani pari tyttöä osasi tehdä, yhdenkään pojan en ole ikinä nähnyt tekevän. Ei meillä kuulunut kouluohjelmistoon. Luulisin että n. 5v oppii parhaiten jos on oppiakseen...
niin vaikeaksi menee sen jälkeen. Koulumaailmasta en tiedä, mutta harrastuspohjalta on tullut ohjattua useampaakin harjoittelijaa. Toiset oppii nopeammin, toiset hitaammin, mutta kaikilla on mahdollisuudet oppia. Herkkyyskausi näihin juttuihin on (toki poikkeuksia löytyy joka suuntaan) suurin piirtein 6-10 -vuotiaana.
ikää 32. monet muut voimistelutemput kyllä sujuvat, mutta ei kärrynpyörä.
eikä ollut ohjelmistossa. Opin sen kyllä balettiharrastuksen myötä, tosin enää ei sujuisi.
t: sen cheerleadingtyttären äiti
Muistan kyllä, että joskus tokalla-kolmannella luokalla jotkut tytöt tekivät niitä paljonkin, kun olivat juuri oppineet.
Tyttö oppi tekemään 4v ja poika 7v. Jalat suorana siis, polvet koukussa ei ole kärrynpyörä :-)
Ei sitä läheskään kaikki opi. Poikani harrastaa kilpauintia ja huomasin että tytöillä se sujuu. Hoikilla ja ketterillä tytöillä onnistuu kärrynpyörä. Oma poikani ei sitä koskaan tule oppimaan, oli se sellainen loikka.
Kyllä meillä piti koulussa tehdä kärrynpyöriä niin ala- kuin yläasteellakin. Olen vm. 86. Itse opin ennen koulu ikää, mutta muistan ettei niitä kaikki kunnola osanneet vielä ysilläkään.
poika 6v,muutaman kuukauden ehkä harjoitteli.Itse opin noin 8-vuotiaana,kun aloin harrastamaan telinevoimistelua