Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en nyt pysy kasassa yhtään, mitä teen näitten työpaikkakuvioiden kanssa

Vierailija
11.10.2011 |

Nyt 2. kierroksen haastattelu tosi mielenkiintoiseen työpaikkaan. Ainoa vaan, että se olisi puolen vuoden määräaikaisuus, alempaa toimenkuvaa kuin mitä alunperin halusin / mitä olen viime vuosina tehnyt (mutta kokemusta kuitenkin kun en ole just ihan vastaavia hommia tehnyt), ja huono palkka! Työmatka n. 20-45 min/suunta, riippuen millä menen ja ruuhka-aikaan vai ei.

Ja sitten pääsen seuraavana päivänä ekan kierroksen haastatteluun toiseen tosi tosi mielenkiintoiseen, jossa just se toimenkuva mitä haluan, vakkaripaikassa, palkkatoiveenikin kai ok. Ja työmatka vain 15 min.!

Ja alustavasti kuvittelisin, että mulla ois melko hyvät mahkut siihen paikkaan...

Mutta sen paikan prosessi taas kestää aikansa, kun hakuaikaakin vielä on... (eli voihan olla että ne ehtii saamana vielä joku 50 tuhatta hakemusta joista moni yhtäkkiä vielä mua parempia tai jotain..)

Mutta varmaan tosta ekasta paikasta tehdään päätökset siis nyt aika pian, ehkä jo tällä viikolla...?, ja määräaikaisesta paikasta ei ehkä edes pääse irti.

Uskallanko mä haastattelussa sanoa kuitenkaan sinne ekaan paikkaan, että haluan odottaa jonkun toisen paikan vastausta - silloinhan ne heti kattoo että tuo ei ole tarpeeksi kiinnostunut ja ottaa jonkun muun, etenkin kun henkilöä kai tarvitaan suht pian.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi vielä vahvistaa menenkö yhden 3. paikan kakkoskierroksen haastatteluun tällä viikolla, ja tietysti mun täytyy sitäkin pitää vaihtoehtona, jos en jostain syystä muuta saa... (tosin siinä huonoa mm. tosi pitkä työmatka ja määräaikaisuus ym., mutta ei nyt muuten pahimmasta päästä sekään paikka).

Siinäkin kuulemma tehdään päätös heti kohta viikon sisään.

ap

Vierailija
2/6 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä en pysty oikein keskittymään ja öitäkään nukkumaan, etten nyt vaan valkkaa väärin... (ja työttömyysuhka kuitenkin päällä, ja itsetunto vähän alhaalla kun 3v hoitovapaan jälkeen hakee töitä).

Tuntuu että pari kertaa ollut elämässä samassa tilanteessa, jossa ollut kanssa muutama haku yhtäaikaa, ja tuntuu että aina on valinnut väärin.

Ottanut lyhyen työmatkan takia huonon työn jossa ei sitten viihtynyt yhtään.

Tai ottanut lyhyen työmatkan + hyvän palkan takia taas työn jossa ei viihtynyt. (Ja haastattelussa pariin tosi hyvään paikkaan ilmaisin jotenkin, etten ollut ihan varma oonko niin kiinnostunut - jälkikäteen toinen niistä ois ollut ihan unelmajuttu ja -talo uran kannalta.)

Otanko mä nytkin taas vaan ekan työn jonka saan - ja sitten muut menee sivusuun...

Ja sen saan arvata, että jos koeajalla lähden siitä yhdestä talosta (se eka mahdollisuus), ei sinne ole takaisin menemistä (en haluaisi rikkoa välejä siihen taloon, koska saattavat kuitenkin olla tulevaisuudessa vielä potentiaalisia työnantajia tai toisaalta asiakkaitani).

Enkä sitä paitsi tiedä, onko lyhyellä määräaikaisella mitään koeaikaa jolloin voisi lähteä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kumminkin 4 kuukauden koeaika eli voit pätkähomman samana päivänä kun parempi vakkarityö alkaa. Siis jos satut saamaan molemmat paikat.

Vierailija
4/6 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kumminkin 4 kuukauden koeaika eli voit pätkähomman samana päivänä kun parempi vakkarityö alkaa. Siis jos satut saamaan molemmat paikat.

että en tiedä, onko koeaikaa pätkähommassa ollenkaan! (Ja ainakaan se koeaika ei ole tosiaan mikään 4kk, kun sen verran lyhyt pätkä.)

Ja harmittaa jos tolleen "sössin" suhteet siihen taloon, koska edelleen pidän sitä mielenkiint. työpaikkana jatkossa tai sitten se on varmasti asiakkaani, kuviot Suomessa niin pienet... Tiedä sitten miten huonon ihmisestä se jättää, jos koeajalla heti lähtee...

Mutta kyllä sekin vähän "ärsyttäisi" tehdä tosi huonolla palkalla hommia, ja etenkin jos ei sen määräaikaisuuden jälkeen tosiaan edes löytyisi talosta sitten muuta, vaan jäisin työttömäksi taas.

ap

Vierailija
5/6 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa mainitse toisesta haastattelusta vain jos sitä erikseen kysytään. Kun kysyy onko sinulla jotain kysyttävää, kysele kuin ohimennen työsuhteen ehdoista. Kertonevat irtisanomisajan itse tässä kohtaa.

Kun soittavat ja kertovat että sinut olisi valittu, kerro että olet oikein kiitollinen ja kiinnostunut yhä, mutta haluat odottaa 4pv toisen haastattelun tulosta ja syyksi voit ihan hyvin mainita paremman palkan.

Tuossa vaiheessa sinut on kuitenkin jo valittu, eikä 4pv:n odotus muuta vielä mitään.

että en tiedä, onko koeaikaa pätkähommassa ollenkaan! (Ja ainakaan se koeaika ei ole tosiaan mikään 4kk, kun sen verran lyhyt pätkä.)

Ja harmittaa jos tolleen "sössin" suhteet siihen taloon, koska edelleen pidän sitä mielenkiint. työpaikkana jatkossa tai sitten se on varmasti asiakkaani, kuviot Suomessa niin pienet... Tiedä sitten miten huonon ihmisestä se jättää, jos koeajalla heti lähtee...

Mutta kyllä sekin vähän "ärsyttäisi" tehdä tosi huonolla palkalla hommia, ja etenkin jos ei sen määräaikaisuuden jälkeen tosiaan edes löytyisi talosta sitten muuta, vaan jäisin työttömäksi taas.

ap

Vierailija
6/6 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräaikaisessa paikassa ole myös koeaikaa? Eli ottaisit työn vastaan, mutta jos saatkin paremman, niin sitten vain lähdet koeajalta.

Toinen on, että et vain ilmesty työpaikalle. Jos et viikkoon ilmesty, voi työnantaja olettaa että työsuhde on purkaantunut.