Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri joka myy lainaamiaan vauvatavaroita kirppiksillä "kun ei muista että oli lainattu"

Vierailija
11.10.2011 |

Minulla on hyvä ystävä jonka kanssa tätä on tapahtunut jo usemmainkin; ensimmäisen lapseni jälkeen lainasin hänelle paljon hyväkuntoisia ja hyvämerkkissiä vauvatavaroita kun hän sai lapsensa noin 3-4v esikoiseni jälkeen. Itse sain toiseni viime vuonna (4.5 vuotta ikäeroa esikoiseen) ja kun pyysin LAINAAMIANI en missään vaiheessa antamiani tavaroita kauniisti ja pikkuhiljaa takaisin, hän vaan naureskeli että on myynyt suurimman osan minun ja muitten lainaamista kirppiksellä kun ei muistanut muka mikä on omaa ja mikä lainattua...!!?

Nyt hän odottaa toista lastaan ja on TAAS lainaamassa minun kuopukseni (jotka olen siis joutunut ostamaan uudestaan) tavaroita, onko jotain rajaa..?!!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sano, että voit myydä tarvikkeet. Ja ihan sellaisella hinnalla, jolla myisit kelle tahansa tuntemattomalle.

Katsotaan kiinnostaako vielä ruinata enää mitään...

Vierailija
2/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette joko lahjoita tai rehellisesti myy niitä tavaroita? Tuommonen lainaaminen on ihan urpoa. Voin sanoa ihan rehellisesti, että jos itse lainaisin jotain vaatteita tms. niin en kyllä välttämättä enää puolen vuoden päästä muistaisi, että mikä body oli keneltäkin lainassa.

Itse en suostuisi lainaamaan keneltäkään, enkä lainaamaan kenellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvihaalareista

Vaunujen makuupusseista

Sterilisaattoreista

Tripp Trappin syöttötuolin turvaseteistä

Vauvan jumppamatoista

Matkarattaista

ap

Vierailija
4/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaatteet eivät juurikaan kulu, joten kestävät hyvin useamman vauvan. Sain miehen siskolta kassillisen vauvanvaatteita lainaan esikoisen kohdalla ja palautin ne hänelle, mutta ei antanutkaan niitä enää kuopuksen kohdalla lainaan, joten jouduin sitten hankkimaan niitä itse. Se ei ollut kovin kivaa.

Minä merkkasin vaatteiden pesulappuun nimen alkukirjaimen, jotta tiesin, keneltä on lainassa. Ei voi olla vaikeaa. Säästää rahaa, kun lastenvaatteita voi kierrättää. Itse lisäsin omia vaatteitani sinne lainakassin joukkoon, kun palautin.

Vierailija
5/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette joko lahjoita tai rehellisesti myy niitä tavaroita? Tuommonen lainaaminen on ihan urpoa. Voin sanoa ihan rehellisesti, että jos itse lainaisin jotain vaatteita tms. niin en kyllä välttämättä enää puolen vuoden päästä muistaisi, että mikä body oli keneltäkin lainassa.

Odotan esikoistani, enkä aio lainata mitään vauvatavaroita keneltäkään. Voin ostaa käytettyä ja ottaa lahjoituksia vastaan, mutta en ala lainaamaan. En myöskään tule antamaan omiani lainaksi kun ne jäävät tarpeettomiksi.

Vierailija
6/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en voi lainata hänelle enää, koska hänellä on niin huono muisti, että siitä koituu lainaajalle isoja rahallisia tappioita.

Vierailija
7/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en voi lainata hänelle enää, koska hänellä on niin huono muisti, että siitä koituu lainaajalle isoja rahallisia tappioita.

Vierailija
8/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti joku tuollaisen jälkeen naureskelisi, niin mulla varmaan palaisi käämi. Vähintäänkin pitäisi korvata rahallisesti jotenkin.

Vierailija
9/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen samaa muille. Kaiken turhan, vauva- ja muun tavaran, kyllä kierrätän viemällä kirkon keräykseen. Joillekin rehelliseksi tietämilleni tutuille LAHJOITAN meille tarpeettomat tavarat. Näin siis niille, joille olen joskus aikanaan jotain lainannut ja saanut jopa takaisin :)

Niille en anna mitään, jotka jättivät lainatavarat (tai rahat) aikoinaan palauttamatta.

Vierailija
10/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa kaveria?

Vierailija
11/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lainaus on enemmänkin sellaista hetkellistä, ei montaa vuotta kestävä tapahtuma.

Voisin siis lainata istuimen, rattaat tms. hetkeksi, eli max kuukaudeksi. Sinä aikana kukaan ei voi unohtaa, keneltä on tuotteen lainannut.

Eli jos haluat, niin myy ne tavarat kaverillesi. Ja olisin itse aiemmin suuttunut, koska ei lainaamia tavaroita saa myydä eteenpäin.

Vierailija
12/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä varmaan sanoisin ettei ole aina varaa ostella uusia enkä siksi lainaa kun edelliset kerran jäivät sille tielleen..

Vierailija
13/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noinkin arvokkaita tavaroita! Jotkut bodyt nyt vielä voikin unohtaa, mutta että matkarattaat... tollaselle "kaverille" pitäis kyllä sanoa suoraan että korvaa kirppiksellä myydyt tavarat tai antaa ainakin kirppiksellä tienatut rahat sulle koska itsekin oisit myynyt ne eteenpäin. No eihän se tietysti enää muista paljonko niistä tienasi...

Vierailija
14/14 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuota lainaamista ylipäätään. Miksette joko lahjoita tai rehellisesti myy niitä tavaroita? Tuommonen lainaaminen on ihan urpoa. Voin sanoa ihan rehellisesti, että jos itse lainaisin jotain vaatteita tms. niin en kyllä välttämättä enää puolen vuoden päästä muistaisi, että mikä body oli keneltäkin lainassa.

kaverit lähinnä antaneet tavaraa, mutta veljeni perheeltä sain vaatteita ja muuta tavaraa lainaksi. Osan vaatteista he olivat merkanneet, loput merkkasin minä. Yksinkertaista! Aion lainata jotain omia tavaroitani serkulleni sitten kun hän ehtii lisääntymään, ja merkkaan kyllä ne etukäteen, niin ei ole epäselvää, mikä kuuluu mulle.