Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen apua pulmaan...

Vierailija
11.10.2011 |

Minun siskoni on aika hankala. On nuorimmainen joka sai vanhemmilta kaiken. En oikein osaa olla hänen kanssa, ja viimeiset vuodet on ollut tosi hankala kun olen ilmaissut että en tykkää hänen kommenteistä. Välillä tosi kärkkäisesti. (minun vikani)

Poikani tykkää tädistä ja olen tästä iloinen. Olen kiitollinen siitä että hän pitää yhteyttä tätinsä kanssa.

Nyt tulee sitten se ongelma, en ole enää ollut siskoni kanssa yhteydessä. En kerta kaikkiaan jaksa sitä, ja pahoitan aina mieleni kun keskustelen hänen kanssa. Vaikka en itse seurustele hänen kanssa olen mahdollistanut siskoni ja poikani yhteyden monella tavalla.

Nyt sain tietää että siskoni on raskaana (tosi hyvä juttu, ovat yrittäneet monta vuotta. Olen aidosti iloinen tästä asiasta) Lapseni oli saanut tämän tiedon minun äidilta ja siinä samassa oli kerottu lapselleni että äidille ei saa kertoa. (eli minulle). Lapseni oli tosi hämmentynyt ja sitten monen päivän jälkeen tuli kertomaan minulle tämän iloisen uutisen. Tosi poikani ei oikein ymmärtänyt miksi hän ei olisi saanut kertoa tämän asian minulle.

Nyt olen vihainen, minun äitini opettaa minun lapselle että äidille ei saa / tarvitse kertoa tärkeistä asioista. Vaadinko liikaa äidiltäni ja siskoltani että jos on salaisuksia jota ei saa kertoa minulle, niin ei kertoisi näitä minun lapselle ? Onko oikein asettaa lasta tähän tilanteeseen ? Äitini kommentti oli: että tämä on minun vika, kun en jaksa olla siskoni kanssa yhteydessä. Miten se liittyy minun lapseen, miksi hänen pitäisi oppia että äidille ei saa kertoa ?

Ilmeisesti en voi luottaa omaan äitiin ja siskooni. En ole missään vaiheessa puhunut pahaa siskostani enkä äidistäni lapsellenne. Olen lähinnä yrittänyt rohkaista lastani pitämään yhteyttä.

Voinko nyt katkaista välit kokonaan ? Onko joku muu parempi keino ratkaista ongelma. Yritin puhua äidille (siskoni ei vastaa puhelimeen) mutta hän ei oikein ymmärtänyt mitä hän on tehnyt väärin.

Olenko ihan väärässä ? Mitä minun pitäisi nyt tehdä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä äitisi olisi halunnut kertoa asian itse sinulle. Tai ehkä äitisi oli hankalassa välikädessä sinun ja siskosi kanssa.

Ei kannata sotkea välejä tuon enempää. Joskus on parempi antaa asioiden mennä.

Hienoa, että annat poikasi tavata tätiään, vaikket itse tule toimeen siskosi kanssa! :)

Vierailija
2/4 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos odottelet vaan rauhassa. On kyllä outoa että vauvauutinen kerrotaan lapselle ja taakoitetaan hänet salassapitämisellä. Mieletsäni voisit ilmoittaa, että lapsen ei tarvitse pitää salaisuuksia sinulta. Onnittele siskoasi vaikka kortilla. Katso mikä reaktio tulee.

Käyttäydy sinä normaalisti, ja jos muut haluavat sekoilla, sekoilkoot keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta oikeassa olet, lapsesi ei kuulu juttuun mitenkään. Kuulostaa todella tyhmälle se, miten äitisi on toiminut lapsesi suhteen. Luulisi, että äitisi ymmärtäisi, ettei lasta käytetä välikappaleena. Käytä tota sanaa.

Vierailija
4/4 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna lapsen olla heidän kanssaan tekemisissä, jos kerran haluaa.