Huonoin ravintolakokemuksesi?
Kommentit (199)
Lasketaanko tähän myös baarikokemukset vai pitäiskö niistä tehdä oma ketjunsa... No, yhdessä mun siihenastisessa lempipubissa siihenasti söpönä pitämäni baarimikko sanoi mulle niin töykeästi, että aloin itkeä. Tuli kyllä hetken päästä pyytämään anteeksi, mutta...
Ja - en ollut änkyräkännissä, olin itse ystävällinen. Koko seurueeni oli aivan pöyristynyt tuosta käytöksestä.
Oltiin syömässä ja ehdittiin jutella pitkä tovi, syödä alkuruoka ja tilata lisää juomaa. Sitten ruvettiin ihmettelemään miksei meidän ruoka jo tule.
Tarjoilija oli unohtanut lähettää meidän tilauksen keittiöön. Enää ei viitsitty jäädä odottamaan kun muutoinkin oli ruuhkaa.
Tosin saatiin sitten ne juomat ja alkuruoat ilmaiseksi. Harmittaa silti kun kova nälkä oli. Onneksi oli hyvää seuraa.
Pakko tää on kertoa, vaikka en miellä nakkikioskia ravintolaksi :D. Eli Helsingin Mellunmäessä ostettiin metroaseman vieressä olleesta nakkikioskista ranskalaiset+nakit. Mentiin kotiin syömään, kun asuin siinä lähellä. Ranskalaiset ja nakit oli kylmiä. Ja mun annoksesta löytyi myös kuollut hämähäkki. Söin ruuan silti, mutta toiste en mennyt :D
Jo muutaman kerran palvelu on ollut ihan sieltä ja syvältä. Kerran odotimme ruokiamme lähemmäs tunnin ja sitten tarjoilija tuli rähjäämään pöytäämme, että kohta meillä menee keittiö kiinni. NIIN? Emme olleet saaneet edes ruokia! Tarjoilija vihaisesti mumisi jotain ja toi hetken päästä ruuat, kiire tuli kun kauppakeskus oli menossa jo kiinni. Meillä oli myös vauva mukana, kiva odottaa vauvan kanssa ruokia yli tunti ja yrittää samalla viihdyttää. Yritettiin kysyä ruokiemme perään, mutta kohta oli kuulemma tulossa.
Toisella kerralla oli taas ruuhkaa, kuten ilmeisesti lähes aina. Tarjoilija unohti tuoda meidän juomat ja ruuissa kesti taas iäisyys. Ei enää ikinä Sellon Chicosiin, ei se ruokakaan niin hyvää ole!
Pakko tää on kertoa, vaikka en miellä nakkikioskia ravintolaksi :D. Eli Helsingin Mellunmäessä ostettiin metroaseman vieressä olleesta nakkikioskista ranskalaiset+nakit. Mentiin kotiin syömään, kun asuin siinä lähellä. Ranskalaiset ja nakit oli kylmiä. Ja mun annoksesta löytyi myös kuollut hämähäkki. Söin ruuan silti, mutta toiste en mennyt :D
kerran ostimmekin sieltä jotain, vuosia sitten ja tosi kännissä. Ei huomattu mitään. Nykyisin ei tule liikuttua ulkona öisin enää lainkaan, mutta hyvä tietää toi sunkin kokemus ;)
hassu, kokemus vuodelta 1995. Oltiin kavereiden kanssa pikkukaupungin pizzeriassa ja päätettiin ottaa yhteinen pizza poikaystäväni kanssa. Puolitusmaksu näytti olevan 5 mk. Sovimme pienituloisina ja rakastuneina, että poikaystäväni tilaa pizzan ja syömme samalta lautaselta - näin säästämme puolitusmaksun.
Laskun tullessa siihen oli lisätty tuo 5 mk puolitusmaksu. Ihmettelimme asiaa ja sanoimme, ettei pizzaa oltu puolitettu. Tarjoilijan vastaus kuului: "mutta te söitte sen puoliksi"
Ei menty siihen paikkaan enää koskaan.
Monessa ravintolassa töissä just 90 luvulla ja aina meni puolitusmaksu jos 2 söi samaa pizzaa. Perustui siihen kun toinen asiakas ei tuottanut mitään.
Aivan surkeaa. Syömäkelvoton lihavarras - liha harmaata ja niin sitkeää, ettei hampaat siihen pystyneet ja jäi syömättä. Toisella medium-pihvi ylikypsä koppura kengänpohja. Valitimme ruuasta, mutta tarjoilija totesi vaan ettei ruuassa ole mitään vikaa, eikä he silloin hyvitä mitään. Samainen tarjoilija myös pudotti rasvaisen, kastikkeisen haarukan miehen syliin ja vaaleille housuille jäi kiva tahra, joka ei lähtenyt edes pesussa. Ei mitään korvausta tai pesulamaksua tästäkään. Never again.
Kana-caesarsalaatti oli täysin ala-arvoinen maultaan eikä ollut caesarsalaattia nähnytkään. Annokseen kuului pakastemaissia, joka on suuri inhokkini missä tahansa ruoassa.
Kävin siellä ensimmäisen ja viimeisen kerran kun paikka oli juuri avattu. Silloin listalla oli lounasaikaan valittavissa 150 annosta, Olisi pitänyt häipyä jo menun nähdessä.
kävin ekan ja vikan kerran pancho villassa kaverin kanssa. ravintola oli juuri auennut, ja meidän lisäksi paikalla oli asiakkaita vain yhdessä pöydässä. Saimme odottaa ruokaa tolkuttoman kauan, ja kun se lopulta tuotiin, se oli aivan kylmää ja kastike oli täysin hyytynyttä. Ruoka oli todella pahaa, enkä pystynyt syömään sitä. Lisäksi meillä oli olevinaan eri annokset, mutta ei niissä oikeasti ollut mitään eroa. molemmissa oli tasan samat sisukset ja samat kastikkeet, toisella tortillan sisällä ja toisella leivän välissä.
kauan, kauan sitten työskenteli sellainen tyttönen, joka hihitteli itsekseen ja nuoleskeli sormiaan nakkien paloittelun välissä. Pelotti, että annoksen seassa on kohta sormenpätkiäkin.
Kyllä varmaan ketä tahansa ravintoloitsijaa ärsyttäisi, jos kaksi ihmistä syö samaa annosta, ja se alkaisi olla enemmän tapa kuin poikkeus.
Sen takia niita on eri kokoisiakin, riippuen syojien maarasta. En oo ikina kuullut, etta jos vaikka aiti syo taaperon tahteet, niin siita joutuu maksamaan. Mieluummin siis roskiinko?
Menee raja? Jos aikuinen antaa viimeisen palan annoksestaan toiselle, tulee puolitusmaksu? Tai kaksi palaa? Vaiko jos toinen syö yli 1/3 toisen annoksesta, silloin maksu napsahtaa?Kyselee pilkunnussija
Poika oli syömässä pizzaa ja ääneen vaikersi, ettei jaksa, että heittää roskiin loput. Tarjoilija meni ohi ja kuiskas tytölle, ei sit kannata syödä niitä palasia.
Tyttö söi kuitenkin, kohta tulee toinen tarjoilija, se olis sitten 7.90. Tyttö selitti, että pizza oli menossa roskiin. Tarjoilija sanoi, että tuleeko sitä rahaa vai kutsutaanko poliisit. Tyttö kaivoi rahat
Mutta tyhmä kansa menee aina vain sen helkkarin poonuskorttinsa kanssa ostamaan eineksiä.
Tässä on nyt useampikin ihmetellyt, miksette ottaneet hyvitykseksi niitä esimiehen tarjoamia juomia, vaan teidän piti väkisin maksaa ne?
Ihan ymmärrettävää on, että jos on tiukka aikataulu, ei viitsi jäädä odottamaan uusia annoksia. Mutta sitä ei ole minun lisäkseni kukaan muukaan tajunnut, miksi se hyvityksen ele = ilmaiset juomat ei kelvannut.
Mutta me halutaan ystävällistä palvelua ja ravintolassa ruoka kuumana tai edes syöntikelpoisena. Ja ollaan valmiita maksamaan siitä.
Sen tarjoilijan käytös sen jälkeen, kun huomautimme ruoasta, oli todella ilkeää. Lähes raivokasta, kun hänen työtäämn kehdattiin arvostella. Meni todella fiilikset, ei ollut yhtään sellainen olo, että olisi halunnut jäädä sinne enää hetkeksikään.
Jos olisit itse ollut paikalla ja nähnyt, miten tarjoilija lähes sylki kommenttinsa niskaamme, vaikak huomautimme ihan asialliseen sävyyn, niin et sinäkään olisi sinne mitään ilmaisia ruokia syömään.
Siksi ei haluttu edes ilmaisia juomia. Me ei vaan haluttu niitä ilmaiseksi. Piste. Koska ei me sinne mitään ilmaisia juomia oltu menty kärkkymään vaan syömään (mukamas) hyvin laaturavintolaan.
Aivan ylivoimaisesti huonointa palvelua. Vietimme mieheni syntymäpäiviä viime vuonna noin 10 hengen seurueessa. Tarjoilija viiletti lie missä, ruoka oli ihan keskinkertaista kouluruokaa mutta kolme kertaa kalliimpaa ja voi juma sitä venaamista. Muutamalla seurueessa oli töitä/muuta menoa ruokailun päätteeksi, osalla jäi kesken kun tuli niin kiire. Vois luulla että 3h riittää yhden pastan syömiseen mutta ei. Tarjoilija vaikutti töykeältä, välinpitämättömältä ja ammattitaidottomalta. Sekaannukset laskujen kanssa on ihan ymmärrettävää, mutta jos ne jättää täysin asiakkaiden selvitettäväksi täytyy olla aika paha henkilökuntapula. En ole tottunut 'repimään hihasta' tarjoilijaa aina kun joku loppuu, kuuluu mun mielestä ihan peruspalveluun ettei tarvitse 5 min välein lähteä toiselta puolelta salia pyytämään vettä/viiniä/leipää lisää kun ei ole sitä tarjoilijalle niin tärkeää 'pelisilmää'. Jälkkäri oli ihan jees, mäkin sunday on kyllä hinta-laatusuhteeltaan parempi. Voisin olettaa että ravintolan keskeisen paikan vuoksi saavat niin helposti asiakkaita ettei mihinkään jakseta panostaa. Asiakaspalvelu muuttuu asiakaskohteluksi ja simppeli hyvä ruoka pilattu keskeneräisyydellä. Eipä olla toista kertaa käyty, en suosittele muillekaan. Huomasin monesta viestistä että aika monella isolla ketjulla on selvästi ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Menee raja? Jos aikuinen antaa viimeisen palan annoksestaan toiselle, tulee puolitusmaksu? Tai kaksi palaa? Vaiko jos toinen syö yli 1/3 toisen annoksesta, silloin maksu napsahtaa?Kyselee pilkunnussija
Poika oli syömässä pizzaa ja ääneen vaikersi, ettei jaksa, että heittää roskiin loput. Tarjoilija meni ohi ja kuiskas tytölle, ei sit kannata syödä niitä palasia.
Tyttö söi kuitenkin, kohta tulee toinen tarjoilija, se olis sitten 7.90. Tyttö selitti, että pizza oli menossa roskiin. Tarjoilija sanoi, että tuleeko sitä rahaa vai kutsutaanko poliisit. Tyttö kaivoi rahat
Olisi antanut kutsua poliisit. V.ttuako se henkilökunnalle kuuluu, kuka sen ruoan syö.
mutta ajattelin silti saavani parempaa ruokaa, kuin pasta bolognese, jossa oli raakaa jauhelihaa. teen itse paaaljon parempaa. mielestäni ei ole järkeä mennä ravintolaan, jos osaa itse tehdä parempaa. siksi en ota ravintolassa sellaista enää, mitä osaisin itsekin tehdä.