Olen kyllästynyt erovanhempien valtataisteluihin
Jos jokinkin asian hoitaminen on lapsen etu, onko sillä ihan oikeasti jotain merkityksellistä eroa, hoitaako asian äiti vai isä? Jos siis kumpikin on kykeneväisiä asian hoitamaan....
En jaksa kuunnella tällaista avautumista enää. Miten voin sanoa kaverilleni, että ole hiljaa ja onnellinen, että lapsen isä välittää ja hoitaa asian kun sinä et ole saanut asiaa hoidetuksi.
Kommentit (5)
Hopi hopi, toimeksi! Olet huono ystävä, ellet nyt asetu hänen lastensa puolelle asiassa, jossa äiti ajattelee vain omaa napaansa.
nenään siitä seuraa.
Kuinka monta vuotta ihmiset käyvät näitä valtataisteluja lapsella?
ap
jos lsteni isä jotain hoitaisikin oma-alotteisesti ja hoitaisi aiemmin/paremmin kuin minä, mutta lie turha toivo.
Meillä ei kyllä ole valtataistelujakaan, pitäskö alkaa tehtailemaan, josko se siitä muuttuisi?
Ei ole harvinaista, että valtataistelusta ei malteta luopua ollenkaan. Jos kyse kuitenkin on "vain" eroamiseen liittyvästä tilapäisestä höpertymisestä, se menee ohi joko vuodessa-parissa tai sitten, kun on löydetty uusi puoliso. Kaikissa tapauksissa ystävän tuki voi olla ratkaiseva, erotuskissaan olevat ihmiset oikeasti tarvitsevat tönäisyä oikealle tielle.
vaan totea sopivaan kohtaan, miten hyvä asia on, että se isäkin hoitaa omaa osuuttaan ja ole nyt hyvä ihminen hiljaa tai joudut aina itse hoitamaan kaiken.
Ehkä tällaisella manipulaatiolla saat ystäväsi tajuamaan, että hänhän voittaa, jos isä hoitaa asioita. Ei sitten enää hänen tarvitse.