Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta-alkajat syys' 05~vko45

06.11.2005 |

[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat.

Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)

Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=darkseagreen]aavaaatu

Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.

Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.

Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]

[color=darksalmon]AliinaK

Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin

takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]

[color=darkseagreen]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=darksalmon]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,

tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin

yksityiselle.[/color]

[color=darkseagreen]Daran

Olen 26 v. ja mies 27 v.

Asumme Kainuussa, Kajaanissa.

Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]

[color=darksalmon]haamaa

Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,

selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]

[color=darkseagreen]Hupelo

Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.

Asustelemme Pohjois-Savossa

Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.

Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]

[color=darksalmon]ippu67

Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68

yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana

Ei lapsia ennestään.

ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]

[color=darkseagreen]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=darksalmon]Katariina77

Ikää minulla 28 ja miehellä 31.

Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.

Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.

Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]

[color=darkseagreen]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=darksalmon]LeiaK

Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40

Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.

" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]

[color=darkseagreen]mambo77

minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan

asutaan Kanta-Hämeessä

pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]

[color=darksalmon]mammax

minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.

Yhdessä 4v, naimisissa 3v.

Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että

ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,

kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.

Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]

[color=darksalmon]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet

reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]

[color=darkseagreen]Mennis

mennis 22 ja ukko 25

tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.

ilman ehkäisyä keväästä -04

yksi keskenmeno takana

Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]

[color=darksalmon]miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Olen tamperelainen vasta-alkaja.

Yritys alkoi 10/2004.

Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]

[color=darkseagreen]mollamaijanen

Olen 27v ja mies 29v.

Asustellaan Pirkanmaalla.

Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.

Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,

mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]

[color=darksalmon]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti. [/color]

[color=darkseagreen]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=darksalmon]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]

[color=darkseagreen]niinu82

Mä olen 23 ja mies 27

Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)

yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]

[color=darksalmon]Nonna-80

Minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005

yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja

ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]

[color=darkseagreen]Pikku-Hilja

vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.

Olen siis Pirkanmaalta

Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]

[color=darksalmon]pikkuinenpeikko

Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.

melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]

[color=darkseagreen]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]

[color=darksalmon]Piutiina

Minä 19 ja mies 21.

Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)

Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty

syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.

Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,

niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.

[color=darkseagreen]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=darksalmon]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=darkseagreen]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=darksalmon]soileri

Olen 35 vuotias, Oulusta.

Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.

Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]Tao_tao

Minä 22.v, mies 23.v.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.

Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]

[color=darksalmon]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]

[color=darkseagreen]tuupalainen

Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.

Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.

Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.

Ei ainuttakaan tärppiä.

Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä. [/color]

[color=darksalmon]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]

[color=darkseagreen]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]

[color=darksalmon]ViiviWagner

Minä 27, mies 30.

Oulun läänistä.

Esikoinen syntynyt -03.

Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.

Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]

[color=darkseagreen]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa

saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kuulumisia, että huomenna tosiaan seuraava ultra, kun torstaina ei riittävän suuria munarakkuloita tai tarpeeksi paksua limakalvoa löytynyt. Jännään peukut ja varpaat pystyssä että sieltä löytyisi jotain edes suht kypsää... x] bdbdbdbdbd

Joten [b]haamaa[/b]: olen pikkaisen sua edellä, jo kp14 ja pillerit syötynä kp4-8. Mutta kuitenkin eka clomikuuri takana ja munia kovasti yritän hautoa. ;)

[b]Bilhalle[/b] pahoittelut tädin vierailusta. Ja kovasti tsemppiä lääkärien kanssa asiointiin, sekä tutkimuksiin pääsyyn. Tämä palsta on sitä varten että voi purkaa surujaan ja murputtaa muuten vaan, joten anna tulla vaan.

Samaan syssyyn sitten [b]Tuitulle[/b] onnittelut tädin tulosta, tiedän todellakin tunteen! (nimim. viime kierto 60 päivää) On se kummaa, kuinka eri tilanteissa me kaikki mennään, vaikka ollaankin samassa veneessä. :) [b]Joalinille[/b] ja muille piinailijoille kovasti paljon lykkyä.

Hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille.

-v-

Vierailija
2/54 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjokas - kiitos, että pidät meidän tilastoa yllä - Huh, lista vaan pitenee!! Yhdessä onneksi kestetään :)

Mulla oli eka ultra sitten syyskuun epäonnistuneen ICSI:n jälkeen..oli helpottavaa päästä takaisin lääkäriin ja näin taas askelta lähempänä uutta yritystä. PASia yritetään luonnolliseen kiertoon. Tosin nyt kaikki ei ollut niin kuin suunniteltiin, mulla johtava munarakkula liian pieni kiertoon nähden ja nyt täytyy toivoa et ovulaatiota ei tuu ennen keskiviikkoa. Meidän hoitopaikka kiinni viikonlopun eli voi myös olla, että siisropäivä osuu just la tai su..toivotaan et kaikki menee niin, että päästään siihn PASsiin ja et ne kaksi alkiota jaksais sulatuksen!!

Äh, on tää odottaminen niin piinavaa! Välillä on tosi hyviä päiviä ja sit taas tuntuu et on juossu tiiliseinää päin!! Yritän kovati olla hermoilematta ja maalaamatta piruja seinille ja varsinkin huolehtia etten vaan katkeroidu. Yritän uskoa et kaikelle on tarkoitus, mut on tää koko prosessi kyl niin hermoja raastavaa ja koetusta kärsivällisyydelle!! Mut tän kaltaisia tunteita on varmasti teilläkin..

Lääkäri käski ruveta tikuttelemaan ovista ens ke..voi olla et aloitan jo huomenna - ihan vaan varmuudeks ;)

HALEJA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen maanantain väsymys virsi jääköön nyt laulamatta, kun olen niin kamalan täpinöissäni. Kerrankin minullakin on ihan " kuulumisia" tähän lapsen tekoon liittyen, enkä vain raksakuulumislla muita piinaa.

Nimittäin sain vihdoinkin varattua sen gyne ajan!! Varasin sen yhdelle niistä lääkäreistä, joita tälläkin palstalla joku kehui mukaviksi/hyviksi tällä seudulla. Menen nyt siis yksityiselle vastaanotolle vähän niinkuin aloittelemaan tutkimuksia, mutta tämä lääkäri ottaa vastaan myöskin paikallisen sairaalan lapsettomuuspolilla. Aika on varattu 21 pv, joka sattuu olemaan myöskin kierron 21 pv.

Nyt ollaan menossa kp 8 ja minäkin voisin taas ihan vain omaksi ilokseni tikutella ovista. Vaikka kyllähän sen jo kokemuksesta tietää, että kp 11 se lh-huippu sieltä saapuu, ilman muita seuraamuksia :(

Möröttimelle lykkyä oviksen metsästykseen&ajoitukseen!!

Ja kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin, joita jo varjokaskin totesi olevan kovin monenlaisia!

Leia

Vierailija
4/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu tässä pinossa jo jonkun aikaa, mutta aattelin, että kertosin vähän enemmän meijän tilanteesta...

Eli se eka käynti Väestöliitossa on takana ja sattu hyvä tuuri, että saatiin heti samantein tehtyä SSG -> monirakkula munasarjat, johon sain sitte ens kiertoo varten clomit.

Ukko jätti spermat syynättäviks ja alustavasti ainakin siittiöitä oli paljon ja ne liikkui hyvin. Tällä viikolla sitten pitäis kai saada tietää, että onko ne normaaleja vai epämuod. Se kyllä vähän jännittää... Toivon NIIN kovasti että ne olis kunnossa.

Tänään soitin mun prolaktiiniarvoo, mutta se labratäti oli varattu, joten se soittaa mulle päin kunhan ehtii. Mä en edes oikeen tiedä, että mitä toi prolaktiini juttu meinaa... ymmärsin ainakin niin että jos se ei oo ok, niin saisin vielä jonku toisenki lääkkeen??! Onks se sit semmonen mikä irrottaa sen munasolun vai mitä se sitten meinaa...??

Kovasti odotan, että menkat alkais, ni vois alottaa ekan clomikierron. Sit tietty jos ukkelin simpoissa on jotain häikkää, niin... taitaa mennä suunnitelmat uusiks!?

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Vierailija
5/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vähän pirteämpää seuraa tänään. Väkisin kun raahasin itseni viikonloppuna kavereita tapaamaan ja muutenkin ohjelmoin päivät kokonaan, niin eipä oo ehtinyt omia murheita miettiä. Vaikka vähän jännittää, että miten saan lääkärin kanssa asiat selviksi, kun se tossa parin tunnin päästä soittaa.

Kiitos varjokas lämpimistä ajatuksista. Ja burde: prolaktiiniarvolla on ymmärtääkseni jotain tekemistä mm. maidontuotannon kanssa. Mulla oli se arvo koholla, kun mulla oli sellainen tosi tosi varhainen keskenmeno. Mutta se voisi kuulemma olla koholla ihan vaikka vaan siitäkin, jos on ennen verikoetta tehty gynetutkimus. Tai jos on ihan just sitä ennen harrastanut seksiä:) Hyödyllistä tietoa, eikös vaan:) Ehkä joku tietäis jotain vähän fiksumpaa?

Vierailija
6/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin...perjantaina käytiin ensikäynnillä ja verikokeisiin joudun taas. YÖK! Mä inhoan! Ja SSG:n pitää kans aika tilata...tuo kuulostaa kyllä aivan hirveelle. Siis jos käsketään ottamaan 600mg Burana ennen tutkimusta, niin siitä ei voi seurata kovinkaan mukavaa toimenpidettä. Onneksi en ole kipu herkkä (juurihoitoa tehdään ilman puudutusta) mutta silti. Kertokaa te, jotka olette siellä olleet jo miltä se tuntui. Totta kai jokainen on yksilö, mutta silti.

Ultralla lääkäri katseli ja hyvin näytti kaikki olevan. Samoin kuin hyvät arvot oli aikaisemmikssakin verikokeissa. En muista tarkkaan mitä siellä oli... Pitää seuraaval kerral pyytää kopioita itselle.

Mies antaa uuden simppatesti näytteen, mille tällä kertaa suoritetaan myös pesu. Toivottavasti tulos olis parempi, kuin aikaisempi. Pesua ei kyl ole aiemmin suoritettu.

Lääkäri totesi, että näillä näkymin musta ei tule mitään vikaa löytymän, ja sitä toivon todella. Miehessä oleva vika riittäisi.

Jopas tuli kaiveltua omaa napaa oikein urakalla! Mutta toisaalta: mä ainakin tykkään lukea toisten tekstejä juuri sen takia, että tietää missä vaiheessa muut on ja mitä te muut ajattelette asioista.

Syksyistä maanataita toivottaapi peikko

Vierailija
7/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja masentavaa maaanantaita täältä! Mun viime yö meni pipariksi, en tiedä miksi, vuoroin oli kuuma ja vuoroin kylmä, joten tänään on ollu superväsy... Ja toisekseen, kp 3 elellään, lauantaina porhalsi täti kylään. Outoa oli se, että mulla oli vatsakramppeja jo perjantaista lähtien. Yleensä mulla ei oo koskaan maha kipeä ennen kuin vuoto alkaa.

Mutta Burde: hienoja kuulumisia sulla Väestöliitosta! Mä odotan sinne ensikäyntiä joulukuussa ja laskeskelin, että silloin voisi olla hyvä aika SSG:lle, eikös se tehdä kuukautisvuodon jälkeen ennen ovista? Mikä kp sulla oli? Millainen lääkäri? Muistatko nimeä?

Meillä on siis spermatesti jo tehty, eli voimme alkaa heti tositoimiin!

Prolaktiini on se hormoni, joka tuottaa äidinmaitoa. Se kohoaa synnytyksen jälkeen nopeasti ja alkaa tuottaa maitoa. Eli se on koholla imettäessä. Sen tarkoitus on siis estää ovulaatio (ja kuukautiset) imetyksen aikana. Joskus kuitenkin esim. stressin vuoksi prolatkiiniarvo voi olla koholla myös naisella, joka ei imetä. Tällöin yleensä ovulaatio (ja joskus jopa kuukautiset) estyvät. Koe pitäisi ottaa kp 3-5. Katso lisätietoa esim. viitearvoista http://huslab.fi/ohjekirja/2507.html

Tuolta sivulta löytyy viitearvot jne. kaikista veri- ym. kokeista.

Mutta nyt mietin, jaksanko lähteä vielä pitkän työpäivän päätteeksi jumppaan vai lähdenkö kotiin lepäämään. Parempaa tiistaita odotellessa...

Vierailija
8/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin siis seurantaultrassa, kun viime torstaina(kp11) ei ollut vielä ovisvalmiin näköiset rakkulat. Ja edelleen niissä täysin samoissa mitoissa siellä möllöteltiin. Munis noin 9.1mm ja kohdun limakalvo jotain suht olematonta. :(:( Eli kaikella todennäköisyydellä tässä kierrossa ei tule ovulaatiota eikä siis myöskään tärppiä. Terolutit määräsi, että saadaan kierto loppumaan ajallaan ja uuteen kiertoon määräsi tupla-annoksen clomeja. Itkua pidätellen pääsin kotiin asti, kotona sitten huomasin parkuvani ehkä tähän astisen elämäni absurdeimmasta syystä... " Vääääää, kun mun munarakkula on läpimitaltaan vaan alle sentin! Vääää..." :" ((

No, kai tästä sitten itsensä taas keräilee ja alkaa jännittämään uutta kiertoa, ja sitä ' jos nyt sittenkin' -loppukiertoa. Huomenna aion ottaa kaikesta huolimatta ovistestit käyttöön, niin en ainakaan pääse huijaamaan itseäni. Ja saan uutta uskoa elämään, jos sattuisi se ovisplussa pamahtamaankin ruutuun. o.O

Tänään silkan omanapaisesti hyvää alkanutta viikkoa toivottelee

-v-

Vierailija
9/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjokas, voihan se ihan hyvin olla että sun ovulaatio tapahtuu tässä kierrossa paljon myöhemmin. Tämä ihmisen kierto kun on niin omituinen välillä, älä vielä kuitenkaan menetä toivoa!!!!

Meitä on kyllä aika monta jo tässä pinossa, mutta vain marenda onnekas on plussannut. Mulle tulee aina niin hyvä mieli kun tossa listassa on yhdessä kohdassa isolla punaisella PLUSSA. Toivoisin niitä tietysti enemmän, mutta eiköhän niitä ala pikku hiljaa ilmestymään.

).( elikäs täällä sitä piinaviikkoa elellään yritän nyt pitää oikein matalaa profiilia, mutta kuten kaikki varmasti tietää se on helpommin sanottu kuin tehty. Ei mulla oireina ole mitään tavallisesta poikkeavaa eli rinnat ovat kipeät, ala selkää välillä jomottaa ja tänään taisi aamulla tuntua vatsassa ihan samalta kun täti olisi tulossa kylään. Että mä toivon sitä plussaa, mutta tuskin se nyttekään ilmestyy kun ei ole tähänkään päivään mennessä tullut. Onko uusissa palstalaisissa mulle piinailukaveria? Viime kierrossa ei ollut ketään...

Tuli mieleen, että kun täällä nyt on tälläistä sakkia, että kestää vauvan tulo vähän pidemmän kaavan mukaan niin sitten kun (kaikkihan me plussa joskus saadaan) se lapsi on syntynyt ja jos toisesta haaveilee niin meinaatteko alkaa yritää melkein heti sitten toista perään? Olipas sekava kysymys mutta ymmärrätte varmaan. Mä olen kyllä ajatellut ettei meillä sitten mitenkään ehkäistä että toinen tulee sitten kun on tullakseen, tietysti olisi ihanaa jos saisi kunnolla nauttia vauva-ajasta, mutta kyllä mulla on sellanen pelko, että sitten sitä toistakin yritetään pitkään jos toista edes saadaan kun ei se ensimmäinenkään ole vielä edes tuloillaan.

t. joalin

Vierailija
10/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittella on tassa piinapaivat menossa...mutta...kun ei oo mita piinailla...

Kahessa viime kierrossa olen tikuttanut selvat ovikset, mutta lammot ei ookaan sen jalkeen nousseet :( Tosin naiden kahen kuukauden ajan olen syonyt helokkia, joten voisikohan se vaikuttaa asiaan? Pitaa menkkojen jelkeen jattaa ne pois...

Itte olen nyt tassa kierrossa kaynyt verikokeissa (taalla ei ollut kuin kp 21 ja siita aina viikon valein menkkoihin asti) ja huomenna viedaan simpat tarkastukseen. Eli taitaa naitten kokeitten tulokset menna niin kauas tulevaisuuteen ettei mitaan laakkeita voi ens kiertoon saada...

Mutta kaikesta huolimatta ei masenna! Morom tais sanoa etta joskus on olo et ois tiiliseinaan juossut...ja niin onkin. Mulla yleensa ennen menkkoja kun tiian jo monta paivaa etukateen, et sielt ne tulee, ku vattaa nipistelee. Mut nyt ku tietaa ettei mitaan oo ees tapahtumassa, ni ei masennakaan...alkaa ittea jo huolestuttaa. Mutta jahka ne ovikset taas saadaan tannekin, ni kylla tulee melkosia mahalaskuja taas...

Mutta nyt nautin syksysta, odotan joulua ja matkustelen!

Vierailija
11/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko ensinnäkin pahoitella Varjokkaan puolesta huonoista gyne-uutisista. Tiedän kyllä tunteen! *muistelee viime perjantaita* Mutta kannattaa kuitenkin vain ottaa ne ovistikut käyttöön, koska kuten Joalin sanoi niin eihän sitä koskaan tiedä. Eikä siinä ainakaan häviä mitään.. Paitsi sen rahan, mutta ei tunnu missään, kun sitä menee muutenkin niin paljon näihin tutkimuksiin. *rutistushalaus listaemolle*

Itsekin kipaisin apteekissa hakemassa niitä ovistestejä, vaikka tähän asti olenkin yrittänyt pärjäillä ilman niitä. Oli muuten yllättävän kalliita! 35e 7kpl. Tuli hieman rahastuksen maku suuhun, mutta mitä ei epätoivoisena tekisi. Alkaen kp9 niitä nyt sitten pitäisi alkaa käyttää. Voin tässä myös tunnustaa pelkoni.. Mua ihan oikeasti pelottaa että jos ne ei näytä mitään niin sitten taas pettyy tosi pahasti. Edellisissä kierroissa kun on saanut varman tiedon pettymyksestä vasta menkkojen tultua ja sitten on helppo alkaa tähyillä jo seuraavaa kiertoa. Nyt se tieto tulee jo kierron puolivälissä.. Apua..

Itse olen syönyt clomeja nyt ekaa päivää 2/pvä. Ei ainakaan vielä tunnu mitään sivuoireita. Olin myös kauhuissani siitä annoksen tuplaamisesta, mutta isosisko lohdutti että hänkin söi kahta per kierto. Hänellä on siis kaksi " clomi" lasta ja yksi tulossa luomuna. Toivo on siis taas löytänyt tiensä minun mieleeni..:)

Joalinin kyselyyn mahdollisista kakkosista.. Eli itse olen ainakin päättänyt, etten enää yhtään ehkäisypilleriä pistele suuhuni. Koko hormonikierto on ollut sen verran sekaisin niiden lopettamisen jälkeen. Yhä enemmän olen sitä mieltä, että seuraava saisi tulla vaikka heti perään jos on tullakseen. Voisi sitten hyvällä omallatunnolla olla kotosalla useammankin vuoden..:)

Olen nettipimennossa seuraavat pari päivää, kun mies ottaa koneen mukaan työmatkalle, mutta enköhän pärjää jos käyn töissä nopeasti lukemassa teidän kuulumisia.. joku on hieman riippuvainen tästä palstasta.. *nauraa*

Mutta nyt nukkumaan! Hyviä unia (ja oman vauvan kuvia) :)!

-Tuittu-

Vierailija
12/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon päässy listalle :) Piti tulla heti kommentoimaan varjokkaalle että mulla on aina suunnilleen tunnilleen tarkka kierto, mutta yhtäkkiä viime kierrossa kun menin ultraan kp12 jolloin on jo yleensä ollu rakkula kooltaan jotain 18mm niin olin ihan äimän käkenä kun lääkäri löysi vain 9mm rakkulan... niinhän siinä sitten kävi että ovis myöhästyi jokusen päivän. Tämä oli onni koska minulla tehdään inssi omaan kiertoon ja ovis on aina sattunut lauantaille... Kyllä se sinullakin toivottavasti vielä ehtii kasvaa! :)

Minulla on nyt kp7, perjantaina on seurantaultra. Saas nähdä miltä tällä kertaa näyttää. Se tästä vielä puuttuisi että taas myöhästyisi ovis ja hyppäisi taas viikonloppuun... toivottavasti niin ei käy!

Me lähdettiin tutkimuksiin viime keväänä YTHS:lle, jossa tehtiin ssg, ultrattiin ja miehen sperma tutkittiin lähetteellä TYKSissä. Nyt on sitten TYKSissä otettu verikokeet ja taas ultrattu. Inssi on siis vissiin ensi viikolla että tähän asti on mennyt aikaa puoli vuotta. Minusta aika nopeasti ollaan edetty, vaikkakin odottavan aika on tuntunut pitkältä, mutta olin varautunut pitempäänkin odotteluaikaan... Minusta ei ole ainakaan vielä mitään vikaa löytynyt, miehen siittiöissä jotain pientä liikkuvuusongelmaa, minkä takia inssiä nyt yritetään. Lääkäri sanoi että luomuplussa on mahdollinen, mutta kyllä tämä nyt aika mahdottomalta tuntuu, kun ei oo edes aikonut hedelmöittyä ja aikaakin on jo näin paljon kulunut kuin pitkästi yli kaksi vuotta. Hassua se kuitenkin on mistä sitä toivoa aina riittää :) Eipäs muuta tällä kertaa.

t:yökukkuja tuupalainen

Vierailija
13/54 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovasti täti yrittää pyrkiä seuraksi, mutta en ymmärrä miksei se jo hyökkää täysillä päälle, niinkuin yleensä. Nyt jo eilisillasta asti ollut tosi etova olo ja alaselkää juilii ja vatsa on tosi kireän tuntuinen. Tää johtuu varmaankin siitä, kun mulla on nyt 6. päivä terokuurista meneillään ja menkkoja yritetään väkisin kiirehtiä, kun en sitten vissiin ovuloinut tässäkään kuussa ollenkaan. Toivoisin niin, että päästäis nyt uuteen kiertoon, kun siinä mulle tehdään eka inssi, jos vaan clomien avulla saadaan ovulaatio aikaseksi. Yritän olla varovaisen toiveikas... Onhan siinä aina sentään edes mahdollisuudet, jos ovuloi. :)

Joalinin kyselyyn vastaan, että mekin ollaan päätetty, että ei mitään ehkäisyä enää. Jos joskus saadaan vauva, niin toinen ja kolmaskin saa tulla koska vaan, jos ne meille suodaan. Tuntuu aika etäisiltä omalla kohdalla noi kuumeilupalstalla joskus esitetyt pohdinnat siitä, että mikä olis sopiva ikäero lapsille jne. Pieni ikäero on varmasti rankkaa lasten ollessa ihan pieniä, mutta kun on nähnyt, miten vaikeaa lasten saaminen oikeasti on, en yhtään osaa pelätä mitään ikäeroja, raskauspahoinvointia tai synnytystä... Eniten pelkään, että en ikinä pääse äidiksi.

Mutta eihän meille niin käy, eihän tytöt? Pidetään lippua korkealla ja yritetään ajatella positiivisia asioita!

Hyvää yötä!

-Q-

Vierailija
14/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olette pohtineet vieläkö joskus käytätte ehkäisyä ja lasten ikäeroa. Mulla on ennestään aiemmasta litosta 9-vuotias lapsi, joten meillä ainakin sitä ikäero lapsille tulisi, siis jos yhteinen meille edes suodaan. Mutta vielä ehkä jossain sieluni sopukassa uskon ihmeeseen, mutta toisaalta... jos ei tule, niin elämä jatkuu ja nautimme sitten toisistamme senkin edestä! Uskon, että kaikella mitä tapahtuu on joku tarkoituksensa. Se mikä se on lapsettomuuden kohdalla en tiedä, mutta ainakin se kokeilee suhteen lujuutta ja omia hermoja.

Tällä hetkellä itse en pahemmin stressaa tästä lapsettomuudesta. Koulussa on kiire ja vapaa-ajan harrastukset vievät niin paljon aikaa, ettei oikein ole aikaa murehtia. Ja ehkä tämä hoitoon pääsy on omalta osaltaan ainakin mulla poistanu sitöä huolitaakkaa, koska nyt sen jakaa joku asiantuntija, joka myös asioihin voi mahdollisesti vaikuttaa.

Meillä on vain pienen pieni ongelma...täälä ei hoitoon pääse jos tupakoi ja miehenihän sitä tekee. Tiedän, ettei nalkutus asiaan auta, mutta... minkäs teet kun harmittaa. Kyllä hän on luvannut lopettaa (oli keväällä jo 3kk polttamatta, mutta ratkesi) ja uskon hänen niin tekeväkin, mutta koska?? Voin sanoa, että painostan ainakin niin paljon, ettei se ehkä onnistu sen takia. En vain osaa olla hengittämättä niskaan kyseisen asian suhteen.

Mutta kappas, nyt pitää kiitää kouluun! Nähdään ja kuuloillaa taas!

Hyvää tiistaita ihan jokaiselle täällä!!!!

-Peikko-

Vierailija
15/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki toverit :)

Monella onkin jo lähteneet tutkimukset käyntiin, itse käyn nyt tällä viikolla eka kertaa uuden kotikunnan lääkärillä, saa nähdä miten nopeasti saa homman etenemään sitä kautta.. No toisaalta tässä on jo melkein 2 vuotta sitä vauvaa odoteltu, joten on tähän odotteluun totuttu :(

Mulla on kp 24/n.28 ja viikonloppuna tuli ikävän tuttuun tapaan verta vain 7 pv oviksesta. Nyt tässä on varmaan parin päivän tauko ja sit menkat alkaa kunnolla. Mulla on ongelmana lyhyt luteaalivaihe, vaan 8-9 päivää. Teroja kokeilin aiemmin 3 kiertoa, mut ei niistä ollut apua. Voisin kuvitella, että mulla olis joku häiriö oviksessa, et se ei tapahdu kunnolla ja sen takia menee loppukierto plörinäksi.. tiedä häntä..

Olin vkonloppuna kylässä lapsiperheessä ja kyllä se lapsiperheen elämä tuntuu aika rankalta, olin ihan poikki eilen! Kun nuo menkat tekee taas tuloaan, voi yrittää lohduttautua sillä, että ei se nyt niin mielettömän ihanaa ole pienten lapsien kanssa. Nooh, totta puhuen ei hirveesti lohduta :/ Mut on ihanaa olla taas kotona ihan vaan noiden karvaisten lapsien (kissat ja koira) kanssa, ovat paljon hiljaisempia kuin ihmislapset ;)

Ehkäisyasia: itse olen ajatellut, että ei käytettäisi ehkäisyä jos sattuisi vauvan saamaan. Toinen saisi tulla vaikka heti perään, vaikka aika ihmeeltä se nyt tunnustaisi, kun ei ole hajuakaan miten sen ekan saisi tehtyä :) Sitten toisen jälkeen voisi alkaa miettimään ehkäisyhommia, ehkä.

Mukavaa tiistain jatkoa kaikille ja kiitän myös minäkin listaemoa!

Vierailija
16/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizzu:

Mä ainakin olen tosi tyytyväinen Väestöliittoon. Siellä on lääkärinä Eero Varila ja tykkäsin miehestä, ja muistakin työntekijöistä.

Mulla oli kp 15 kun tehtiin se SSG. Se oli tosi nopee ja helppo homma. Särkylääkettä en ottanu enkä kyllä todellakaan olis tarvinnu. Ei sitä kannata jännittää tai pelätä.

Mun prolaktiini oli 369 eli ihan ok. Eipä tartte sitä ainakaan enää miettiä. Ukkelin simppatulokset tuleekin kai vasta ens viikolla. =( Vähän kyllä pelottaa, että mikä tuomio sieltä tulee.

Joalin: mä oon ainakin miettiny, että jos ny saatais vauvahanat auki, ni sit kyllä melkeen " tekisin" =) niitä niin paljon ku vauveleita vaan tulis. =) Eli siis aika pian varmaan ykkösen syntymän jälkeen haluisin alkaa yrittää seuraavaa... Riippuu tietty, että miten rankkoja hoitoja joutuu/joutuis ottaa että sais edes sen ekan muksun.

Muille hyvää alkuviikon jatkoa!

Vierailija
17/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vaan halusin varjokasta lohduttaa, että älä heitä toivoasi. Myös mulla on ollut kerran (ja tietysti just sen ainoan kerran kun olin ultrassa) ovis oikeen reilusti myöhemmin kuin yleensä.

Ja joalinille: Myös me ollaan puhuttu, että jos tästä joskus lapsi saadaan ja kaikki hyvin menee (mulla on sellainen sairaus, jota raskaus voi pahentaa), niin kyllä tännekin saa toinen lapsi tulla vaikka heti. Eikös oo mukavaa, kun säästyy tollaselta ikäerojen pohtimisen vaivalta:)?

Vierailija
18/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Jos vielä pääsee mukaan, niin tässä olisi meidän tilanne:

Minä -78 ja mies -77. Asutaan pääkaupunkiseudulla. Lasta toivottu syksystä 2003, hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.

Mulle tehtiin laparoskopia keväällä 2005 ja ekat clomifenit aloitin tästä kierrosta (kp27). Mulla todettu lievä endometrioosi, toinen munanjohdin tukossa ja monirakkulaiset munasarjat. Miehen siemenneste kunnossa.

Keskustelupalstalle olen eksynyt tänä syksynä. Lukenut juttuja olen, mutta vain pari kertaa kirjoittanut. Tämä ketju näytti kivalta ja tuntuu, että ihmiset kamppailevat samojen asioiden kanssa. Varsinkin Tuittu-78:lla tuntui olevan samoja ajatuksia runsaasti kuin itsellä; koiraa ei haaveilla tännekään...;)

Mulla tällä hetkellä mieli todella maassa. Kävin viime viikolla keltarauhashormonikokeessa ja tuloksia odotellaan. munarakkulat oli ultran mukaan kp16 ihan ok. Nyt vain masennus hiipii...mitään raskauden oireita ei ole. Täytyy vain yrittää jaksaa.

Onko teillä kenelläkään muuten vaikuttanut tämä lapsettomuusasia ystävyyssuhteisiin...? Mulla on, ja v****aa aivan kohtuuttoman paljon. Surullista...

Voimia teille kaikille!

Vierailija
19/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietellään miehen kanssa syyslomaa ja odotellaan huomista Ruotsiin lähtöä. Mennään sinne loppuviikoksi sukuloimaan miehen sisarelle - jee... No, ihan kivaa lähteä edes jonnekin kotinurkista!

Soitin tänään lääkärille niistä mun hormoniverikokeista ja mitään yllättävää uutista ei tullut - progesteroni oli matala 5.3 eli ilmeiseti en ovuloi. Itse olen parissa kierrossa tehnyt ovistestejä ja miinusta on aina ollut, myöskään en ole tuntenut minkään valatkunnan nipistyksiä oletetun ovulaation aikaan.

Lääkäri meinasi ensin tarjota vielä uutta tsekkausverikoetta, mutta kun vähän köhin puhelimessa, niin lupasi soittaa clomi-reseptin apteekkiin. Yritystä on takana jo sen verran, että taas kuukauden viivytys asioiden etenemisessä ei oikein innostanut... Sen verran oltiin yhteisellä linjalla, että aloitetaan pienellä annoksella ja jos ei se tehoa, nin sitten siirryn Naistenklinikalle hoitoon.

Tässä lyhyesti kuulumisia, nyt pitää joutua.

Mukavaa viikkoa kailkille!

Vierailija
20/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti kannustuksestanne ja kokemuksistanne. Tuli tosi paljon toiveikkaampi olo. :) Nyt alkaa jo helpottaa, en tiedä mikä eilen napsahti. Olin ihan rikki koko illan, vielä nukkumaan käydessä sain hysteerisen itkukohtauksen. Kai näitä paineita pitää välillä vaan purkaa jotenkin. Onneksi sen tuloksena nukuinkin sitten parhaat yöunet pitkiin aikoihin.

Aloitin kuitenkin jo ovistestauksen. Huono puoli tässä on se, että terolutit voivat aiheuttaa vääriä positiivisia tuloksia. No, ainakin vielä on ollut aika selkeästi negaa, joten jos se joku päivä tässä kunnolla pomppaa, niin luulisin voivani luottaa tulokseen. Ja ainakin jotain tuolla jossain on tänään tapahtunut, kun pitkin päivää on ollut ihan ihme tuntemuksia. Ennen menkkoja ja joskus niiden aikanakin minulle tulee paniikkihäiriön tuntuisia olotiloja ihan täysin syyttä, ja tänään sain semmoisen istuessani openhuoneessa tauolla. Plus että mahaa on nippaillut, mutta semmoisiin tuntemuksiin en ole voinut luottaa enää aikoihin - niitä kun on jos jonkinmoista aina kun vain ajattelee kuvittelevansa että olisi raskaana...

Tervetuloa [b]Omenalle[/b], täältä varmasti löytyy hyvää seuraa. Tai ainakin seuraa. ;) Ja tsemppiä kovasti testituloksien odotteluun. Itseä aina on oireettomuus vain rohkaissut, kun yleensä tulkitsen kaikki menkkaoireet raskaudeksi...

[b]Tuittu[/b] muistaakseni kertoi ostaneensa apteekista ovistestejä. Jos on nettipankkitunnukset, kannattaa ehdottomasti harkita testien tilaamista netistä. Mielestäni on edullista verrattuna apteekin valikoimaan, varsinkin ovistestit!

Itse tilailen täältä ->

http://www.mammaksi.fi

(esim. 15 kpl Ovulaatiotestiä (liuska) + 3 kpl Raskaustestiä (liuska)

25,50¿)

Mutta on noita muitakin, mistä voi tilata. Testit tulevat suoraan omaan postilaatikkoon muutamassa päivässä :)

Tulipa varsinainen myyntipuhe...

Ja kyselyihin: Minun puolestani lapsia saa tulla, kun tulee jos tulee. En mieti mitään ikäero- tms asioita, kun yritän vain keskittyä josko saataisiin edes se yksi alulle. Minä haluaisin suurperheen, miehelle piisaisi kaksi lasta. Täytyy nyt katsoa mitä ehditään saada, jos saadaan yhtäkään. Lapsilukua pohditaan sitten kun tulee ajankohtaiseksi, sovittiin miehen kanssa.

Ja ystävyydestä: en tiedä mikä johtuu lapsettomuudesta ja mkä ihan omasta saamattomuudesta, mutta pariin ystävään on välit hieman etääntyneet ajan kuluessa. Molemmat olivat kohtalontovereitani lapsettomuudessa ja molemmat saavat/saivat lapsensa tässä muutaman kuukauden sisään. Nimenomaan lapsettomuuden takia en ole ystäviä menettänyt, vaikka siskon kanssa saatiin kyllä melkoinen riita aikaiseksi sen takia mitä olin joskus täällä vauvapalstalla kirjoittanut... Mutta se on jo mennyttä. :)

Lista-asiaa: Pitäisikö tuohon listaukseen (tai jonnekin - minne?) kasata linkkejä lapsettoomuuteen ym liittyen? Vai onko täällä palstalla olemassa sellainen? vrt. kuumeilupuolen linkkipino

Kärsivällisyyttä ja lykkyä piinaajille ja muillekin.. :)

-v-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän