Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs kun kotiäiti on kipeä?

Vierailija
10.10.2011 |

Mies ei voi olla töistä pois sen takia, joten kai on jaksettava 39 asteen kuumeessa juosta 8kk vauvan perässä päivä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada palkallista lomaa jos vaimo on kipeänä kotona. Tai sitten pitäisi saada kunnalta kodinhoitaja hoitamaan lapset ja siivoamaan ja silittämään ja tekemään ruoka, että kotiäiti saa levätä.

Ihmeen kireitä vittuja taas paikalla kun odottavat, että naisen pitää joustaa mahdottomuuksiin.

Vierailija
22/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keuhkokuume. Sohvalta nouseminenkin tuotti oikeasti suuria vaikeuksia.

Mies oli sopinut paikkaavansa töissä sairaslomalaisia eli oli vapaapäivinäkin töissä. Normaalia enemmä töissä siis.

Itku ei kaukana ollut toisinaan...

Mies auttoi kyllä niin, että esim. teki kaikki ruoat valmiiksi.

Meilläkin on 4 lasta. Isommat auttoivat minkä pystyivät.

Vaipan vaihtoon oli kyettävä nousemaan.

Mies kotona ollessaan hoiti kyllä kiitettävästi kaiken. Hänellä varmaan oli rankkaa, kun töissä piti olla ja kotona ei oltu tehty yhtään mitään. Kaikki ruoan teot ja pyykit ynnä muut odottivat.

Passasi myös minua kotona ollessaan, jolloin mun ei tarvinut kuin imettää.

Ei se työssäoloaika onneksi ole koko vuorokautta.Sisulla selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pyysin itselleni todistuksen siitä, että hoito lapsille oli välttämätön (sama paperi, kuin jos lapsi on sairaana).

En sitten tiiä, miten yleistä tämä on..

Vierailija
24/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vihdoin tervehdyin, niin että jaksoin tehdä jotain, niin alkoi koti aika paljon ärsyttää.

Kyllä oli sotkuista ja ennenkaikkea lasten levittämiä leluja ja tavaroita kaikkialla.

Mutta eipähän sairaana edes huomannut niitä.

Vierailija
25/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei vain käytetä, koska naisilla on ihme tarve selviytyä hammasta purren vaikka mistä, vaikka seuraisi kuinka kauheat jälkitaudit tahansa. Neuvolatätini oli muuten Espoossa, joka tämän vinkin minulle antoi kolmannen lapseni neuvolakäynnillä, ennen ei kukaan ollut hiiskahtanutkaan tällaisesta oikeudesta

Jatkoi siis 15

Vierailija
26/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin ja löysin seuraavaa:

Poissaolo pakottavista perhesyistä

Työntekijällä on oikeus tilapäiseen poissaoloon työstä, jos hänen perhettään on kohdannut sairaus, onnettomuus tai ennalta arvaamaton muu poissaoloon pakottava syy ja läsnäolo on välttämätöntä. Työntekijän on ilmoitettava työnantajalle poissaolostaan ja sen syystä niin pian kuin mahdollista. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä luotettava selvitys poissaolonsa syystä.

Ilmeisesti siis mies saisi olla pois töistä, mutta hänellä ei välttämättä olisi oikeutta saada palkkaa, mutta osa työnantajista antaa palkallisen vapaan?

Vierailija
27/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on, jos useita lapsia. Ne viihdyttävät toisiaan! yhden ylivilkkaan taaperon kanssa on oikeasti pulassa. Ainakaan meillä ei suostuta leikkimään yksin minuuttia kauempaa ja jos ei pääse ulos, hyppii lapsi seinille.

Sisulla olen selvinnyt ja yhtenä päivänä tuli äitini auttamaan.

Vierailija
28/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi isompaa on koulussa (1&3lk:lla) eikä tuo 4v taida jaksaa koko päivää viihdyttää. Toki iltapäivästä sitten auttavat ja niin olen laittanut auttamaankin. Tuo on hyvä tietää että tälläinen mahdollisuus on miehen olla töistä pois.

ap

Vierailija
29/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittaa vielä ruoka koululaisille, mut kerholainen taitaa saada viettää vapaapäivän kerhostaan.

Kamalinta oli, kun piti mahataudissa hakea kilometrin päästä eskarilainen, jonka isä oli sinne aamulla vienyt. Muut lapset mukana tietty.

Mies tietty makaa koko päivän sängyssä, kun on kuumeessa, mutta itse pitää muistaa huolehtia koko porukasta silti

Vierailija
30/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan aina kun aikoinaan mies oli työmatkalla Lontoossa ja itse olin järkyttävässä vatsataudissa kahden lapsen (alle 1 v ja 3v) kanssa. Leiriydyttiinn olkkarin lattialle vilttien päälle ja videot pyörimään. Siihen toin ruuat isommalle ja syöttelin pienempää ja vaippojen vaihtaminenkin otti koville. Kyllä siitä selvittiin hengissä mut ei ollut helppoa.

Lapsille pitää kotona kehittää jotain järkevää tekemistä!

Vierailija
31/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sen sairasti lapset ja mies, sitten mies lähti ekaa päivää töihin taudin jälkeen ja se iski minuun, valehtelematta kakkasin useamman kerran housuuni kun en ehtinyt vessaan koska jatkuvasti hölmöihin paikkoihin nousemaan seisovaa vauvaa ei voinut jättää kolauttamaan itseään ja taapero taas yritti kiusata vauvaa minkä ehti. Lopulta kaiken oksentamisen ja paskantamisen jälkeen olin siinä kunnossa että konttasin jääkaapille ja vedin sieltä jotain ruokaa taaperolle, makasin patjalla lattialla tärisemässä ja lapset ryömivät päällä..oli järkkyä.

Vierailija
32/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noita päiviä mä kauhulla odotan tulevana yksinhuoltajana. Kai sitä sitten vain on jotenkin selvittävä. Tukiverkkoja on vähän eivätkä nekään pysty päivisin auttamaan.

Sisulla sitä sitten vaan mennään eteenpäin vaikka ei siinä mitään järkeä kyllä ole että puolikuolleena pitää hoitaa vauvaa.

Vierailija
33/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on hoidettava, vaikka itse olisikin kipeä. Mikäs sinulla on, jos vain yksi lapsi hoidettavana, mutta meillä muilla on niitä useita.

yässä liitteenä muistutuksen omasta erinomaisuudestani

piti kuitenkin päästä pätemään

voi mä oon hyvä!

Vierailija
34/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaata, kun vaimo joutui leikkaukseen ja kun kotiutui sairaalasta, niin sen jälkeenkin oli vielä viikon sairauslomalla vaimon sairauden takia. Perheessä pieniä lapsia. Ei siis vaimon hoito lomaa sentään saanut.

Vierailija
35/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perehdyin asiaan ja meidän firmassa palkatonta voi tosiaan saada, jos toinen vanhempi vanhempain/hoitovapaalla ja sairastuu. Me tosin tehtiin tällaisissa tapausksissa niin, että työntekijä teki töitä etänä minkä lasten hoidolta pystyi ja sai palkan.

Vierailija
36/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoitamassa niitä lapsia joita äiti ei kykene sairaudeltaan hoitamaan????

Vierailija
37/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei auta muu kuin laittaa lapsille DVD:t pyörimään ja nukkua itse sohvalla.

Vierailija
38/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla joko ei ole lapsia ollenkaan tai sitten ne ovat jo kasvaneet vauvavaiheen yli. Vai miten meinasit että alle vuoden ikäinen katsoo dvd:tä? Ja äti NUKKUU sillä aikaa. No ei kävisi mielessäkään. En antaisi itselleni ikinä anteeksi jos vaikka tukehtuisi sillä aikaa kun nukun sohvalla.

Vierailija
39/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim. mies oli reissussa ja mulla iski se sikainfluenssa päälle. Lapset oli 4 ja 6. Makasin koko päivän vaan kuumehorteisena ja kipeänä sohvanpohjalla, oksentelin aivan sekavana ja koitin vaan edes välillä pysyä hereillä.

Jälkikäteen arvioiden lapset oli käytännössä puolitoista päivää oman onnensa nojassa. Väsäsivät ilmeisesti jotain voileipiä itselleen. Mulla on hirveän sumeat mielikuvat koko ajasta - muistan vaan avanneeni silmät ja hämärästi tajunneeni, että lapset oli käärineet jotain vessapaperia päänsä ympärille, kuulemma koska olivat "sairaanhoitajia". Ja mulle ne syöttivät jotain ihme vihanneksenpalasia... mikä tarkoittaa tietysti sitä että keittiössä oli puuhattu ja veisten kanssa... :(

Joskus on raskasta ja pelottavaa olla ihan ilman mitään sosiaalista tukiverkkoa. Onneksi on rauhalliset ja fiksut lapset. Joku villimpi tapaus olisi varmaan päässyt hengestään niin pitkään ilman aikuisen valvontaa.

Vierailija
40/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kotiäiti on sairaana. Meillä mies on ollut aina hoitamassa lapsia kun olen ollut flunssassa tai muuta. Ottakaa naiset selvää, älkääkä antako panna itseänne alas. Työnantajat ei tätä mainosta, mutta puoliso saa olla 3 päivää palkallisella lomalla jos äiti on sairaana.