Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs kun kotiäiti on kipeä?

Vierailija
10.10.2011 |

Mies ei voi olla töistä pois sen takia, joten kai on jaksettava 39 asteen kuumeessa juosta 8kk vauvan perässä päivä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiti kipeä! Älä hassuttele ketä nyt kiinnostaa jos kotiäiti on kipeä? Se ei kuulu asiaan:(

Vierailija
2/55 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 päivää. Ei pysty pesemään karkailevan lapsen pyllyä (edes kosteuspyyhkeillä) sotkematta sidettään. Kerran joutui herättään ja silloinkin mä vaan käväisin vessassa pesemässä valmiiksi riisutun lapsen ja isä jatkoi kuivaamista ja pukemista. :D Kyllä meillä jo paremmin voidaan, kiitos vaan! :D

Mutta ihan uteliaisuuttaan on pakko kysyä, että miksi kummassa mies herättää sairaan vaimonsa kakkavaipan vaihtoon?

Pikaisia paranemisia sinnepäin silti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on. Monilla on sentään mies joka auttaa tai hoitaa lapset edes osan päivää. Yksinhuoltajilla ei ole sitäkään apua ja silti selvitään.

Vierailija
4/55 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan voi palkata ulkopuolista apua.

Apua ja helpotusta siis saa, mutta se maksaa tai pienentää tuloja. Jokainen sitten miettii itse, onko valmis siitä avusta maksamaan.

Jotenkin tuntuu, että mammat odottaa, että se kotiäidin sairaudesta johtuva lapsen hoito olisi yhteiskunnan tai miehen työnantajan maksettava? Ei tietenkään. Mutta apua siis saa jos siitä maksaa eli ei voi oikeestaan valittaa.

Vierailija
5/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kait tossa kuumeessa 8kk oikeesti juokse...?

Vierailija
6/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan aina kun aikoinaan mies oli työmatkalla Lontoossa ja itse olin järkyttävässä vatsataudissa kahden lapsen (alle 1 v ja 3v) kanssa. Leiriydyttiinn olkkarin lattialle vilttien päälle ja videot pyörimään. Siihen toin ruuat isommalle ja syöttelin pienempää ja vaippojen vaihtaminenkin otti koville. Kyllä siitä selvittiin hengissä mut ei ollut helppoa.

Vierailija
7/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös isompia lapsia. Niille isoille voi laittaa dvd:n pyörimään tai mitä vaan muttei vauvalle. Ja konttaa joka paikkaan, syö mullat, takkapuut, nousee seisomaan ja kaatuu, ei siis todellakaan voi nukkua.

Vierailija
8/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pärjäähän sitä pakon edessä.

Vierailija
9/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset on hoidettava, vaikka itse olisikin kipeä. Mikäs sinulla on, jos vain yksi lapsi hoidettavana, mutta meillä muilla on niitä useita.

Vierailija
10/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti pekkasia ja toisella kertaa kun tiesi ettei silloin niitä heti saa (lomakausi) meni työterveyteen ja hankki itselleen sairaslomaa.

Vierailija
11/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tänään pyörrytti ja en pysynyt edes pystyssä kun kuume oli korkealla. Ihme ettei tähän ole keksitty mitään ratkaisua, siis jos äiti on oikeasti kipeä (en nyt tarkoita mitään pientä flunssaa).

Vierailija
12/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin se on

lapset on hoidettava, vaikka itse olisikin kipeä. Mikäs sinulla on, jos vain yksi lapsi hoidettavana, mutta meillä muilla on niitä useita. " mutten koe onglemana noita muita vaan tuon vauvan joka oikeasti saattaa itsensä vaaraan vähän väliä jos ei ole perässä.

Vierailija
13/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tänään pyörrytti ja en pysynyt edes pystyssä kun kuume oli korkealla. Ihme ettei tähän ole keksitty mitään ratkaisua, siis jos äiti on oikeasti kipeä (en nyt tarkoita mitään pientä flunssaa).

oon joskus ollut kipeä kun tullut päivälaivalla tukholmasta kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa. aina kun tuntui siltä, että kuume alkaa nousta nappi naamaan ja johan pysyi äiti tolkuissaan.

Vierailija
14/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelu auttaa. Jos vaikka mies on matkalla ja itse joudut sairaalaan eikä turvaverkkoa tai muuta apumahdollisuutta ole, huolehtii valtio lapsista.

Vierailija
15/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli siis yli 39 siitä huolimatta että otin maksimi kuumelääkkeet ja olin aivan tillin tallin. Nyt on laskenut mutta pelkään että huomenna taas jossain vaiheessa nousee korkealle. Tietenkin syön lääkkeitä koko ajan.

Vierailija
16/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva pinnikseen ja isommat vuorotellen viihdyttämään leluilla ja muulla.

Itse voit torkkua vieressä ja antaa ohjeita. Eipä tarvii juosta.

Vierailija
17/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö isommat voi auttaa?

Vierailija
18/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kotona lapsia hoitava äiti on kipeä!! Tosin kun kysyin nyt myöhemmin omalta työpaikalta tätä asiaa, sain kiertelevän vastauksen että "nämä ovat aika hankalia tapauksia". Päättelin siitä, että oikeus on olla pois, mutta työnantajat eivät haluaisi sitä myöntää. Ihmettelen asiaa vieläkin, onko oikeutta vai ei.

Äidit, vaatikaa oikeuksianne ja ottakaa selvää näistä!!

Vierailija
19/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat vanhemmat ja neljä lasta kaikki 12 tunnin sisällä noro-virukseen. Nuorin oli reilu puoli vuotta. Siinä sitä oli tekemistä, kun itse ei meinannut voida liikkua oksenneltuaan 12 tuntia ja siinä vaan oli pakko ne lapset jotenkin hoitaa ja siivota oksennukset. Elämäni kauhein vrk. Mies oli tietenkin niiiin sairas, ettei voinut tehdä mitään...

Vierailija
20/55 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissäkin vastauksissa kaikissa yhtä lukuunottamatta lähdetään siitä, että ilman muuta äidin pitää jaksaa. Kuka arvostaisi kotiäidin työtä ja terveyttä jos eivät äidit itse!

Itsekin pidän itseäni jälkikäteen ihan tyhmänä, kun esim. keuhkokuumeessa (ei vaatinut sairaalahoitoa) hoidin kolmea lasta. Vain kerran, kun olin niin kamalassa vatsataudissa kaksi päivää, etten voinun nousta ollenkaan seisomaan kun jouduin heti oksentamaan, saimme mieheni työpaikan maksaman hoitajan kotiimme hoitamaan lapsia.