oon huono äiti :/
viikon ikäinen vauva huutanut koko päivän .. ilmeisesti vatsavaivaa.. mutta täytä kurkkua kuitenkin huutanut. itse aivan loppu väsynyt jne.. isompi lapsi 5v haintarhasta klo 15 sen jälkeen vaan pelailtu sen kanssa pleikkaria ja saanut kattoo koko illa junioria telkkarista. itse olen maannut sohvalla puoli horroksessa muutenki väsyttää kaikki. :/
Kommentit (3)
No jos väsymys on huonon ihmisen merkki, niin siinä tapauksessa me kaikki olemme huonoja.
Toki aivan varmasti tännekin tulee ne kaksikymmentä palstamammaa nokkimaan miten olet huono äiti kun "en minä koskaan ole väsynyt ja vaikka olenkin niin aina hoidan kaiken ja lasta ei kasvateta pleikkarin ja telkkarin ääressä blaablaa".
Mutta älä niistä välitä. :) Aika luonnollistahan se on, että olet väsynyt - synnytyksestä on viikko, uusi elämäntilanne uuden pienokaisen myötä, tuplasti vastuuta jne. Kyllä se esikoinen pärjää telkkarin kanssa yhden illan, pieni lepo tekee sinulle ihan hyvää, jos siihen on mahdollisuus edes vähäsen sohvalla nuokkumalla.
sentään pelanneet pleikkaa yhdessä esikoisen kanssa. lepäile nyt ja lukekaa vaikka kirjaakin yhdessä.
huomenna uusi päivä ja uusi mieli. voimia.
Ota vauva tissille ja anna syödä vaan, jos on hiljaa niin. :) Vauva ei voi syödä liikaa tissiä! Ehkä sillä on nälkä ja huutaa sitä? Kerroit toisessa ketjussa että kasvaa kohisten, ei mikään ihmekään sitten että tarvii paljon ruokaa. :) Meidän esikoinen oli ihan samanlainen, tissitakiainen ja söi, söi ja SÖI! Kasvoikin ekoina elinpäivinään todella kovaa vauhtia. Nyttemmin kasvu tasoittunut. :)
Sulla voi myös olla baby blues, hormonit heittää häränpyllyä ja se on ihan normaalia. Pelaa kuule hyvällä omallatunnolla pleikkaa esikoiisen kanssa ja pyydä jotain käymään kaupassa tai tilaa gastronautilta jos mahdollista. Pian se menee ohi ja vauvan kaa helpottaa, varmasti! Ei kukaan siihen kuole jos jokusen päivän pelaatte pleikkaa vaikka koko päivän ja katotte telkkaa, oikeasti, löysää pipoa. :)