Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten synttärijuhlat ja vastavuoroisuus

Vierailija
10.10.2011 |

Lapsellani (kohta 6v) on vaikeuksia solmia kestäviä kaverisuhteita. Avitimme asiaa järjestämällä 5v synttärit, jonne kutsuimme 10 päiväkotikaveria. Nyt vaan olen huomannut ettei lapsemme vastaavasti oikein saa kutsuja, muutamaa lukuunottamatta. No, kaikkihan eivät edes järjestä kaverisynttäreitä, mutta luulisi, että suurin osa.

Onko niin, että 5-6v lapsi ihan itse päättää vieraansa? Olenko väärässä, jos ajattelen, että jonkinlainen vastavuoroisuusperiaate olisi paikallaan?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pitävät isot juhlat, toiset pienet, jos pentu kuitenkin joitain kutsuja saa, niin minusta silloin kaikki on ok ja mamman pitää ihan nyt alkaa asentua niin että hankkii itselleen elämän.

Vierailija
22/23 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olet tyhmä. Kyllä tuon ikäiselle muutamat juhlat riittävät vuodessa. Hanki elämä!!!! Lopeta kersasi paapominen.

= töykeä, epäkohtelias ym.

Ja näitä esimerkkejä tällä palstalla piisaa... Pinnistele kerrankin, että saisit raapustettua asiallisen vastauksen. Nimettömänä on niin helppoa tölväistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin vastavuoroisuus kuuluu hyviin tapoihin

jos joku urpo ei sitä tajua niin ehkä onkin parempi ettei saa kutsua.

...olen huonotapainen urpo jos en kutsu heitä kaikkia + niitä, jotka lapseni ehdottomasti haluaisi synttäreilleen, mutta joiden synttäreillä ei ehkä ole ollut?

No aivan varmasti...

Meillä on hyvin pieni asunto (60m²) ja pienet tulot, eli mitään 20 lapsen laumaa ei tähän asuntoon mahdu (4-5 on ihan maksimi, pojilla jopa 3-4, poikani parhaat kaverit kun tunnen) ja tuollainen lössi ulkoistetuilla synttäreillä on a) useissa paikoissa mahdoton ja b) aivan liian kallis.

Eli kyllä, meiltä ei tule kutsua sen mukaan, kenen synttäreillä on käyty. Yritetään huomioida kyllä, mutta kaikkia ei voi kutsua.

t. 10v:n ja 8v:n äiti