Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset vaatteet paritanssikurssille?

Vierailija
10.10.2011 |

Hame vai housut? Käykö sandaalit/balleriinat?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkävalintaan vaikuttaa se missä kurssi järjestetään. Itse olin kurssilla joka oli liikuntasalissa ja määräys oli olla ilman kenkiä. Muualla kyllä mun mielestä käy sekä sandaalit että balleriinat.

Vierailija
2/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei kyse ole jive/fuskutyyppisistä tansseista, jolloin urheilumallisetkin kengät käyvät, kunhan pohja luistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkävalintaan vaikuttaa se missä kurssi järjestetään. Itse olin kurssilla joka oli liikuntasalissa ja määräys oli olla ilman kenkiä. Muualla kyllä mun mielestä käy sekä sandaalit että balleriinat.

Itse harrastan paritansseja ja käytän tanssikenkiä, joko korollisia tai lättäpohjaisia. Jalassa kevyet housut ja päällä t-paita.

Vierailija
4/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole väliä, onko hame vai housut. Kummatkin käy. Kengistä vielä, et jos on kovin pitävät pohjat, niin ne eivät ole hyvät tanssiessa. Pyörähdykset ym. käy silloin pahemmin polviin ja lonkkiin, kun kengät 'tarttuvat' lattiaan kiinni.

Vierailija
5/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian lämpimästi - tanssiessa tulee lämmin!

Vierailija
6/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita. Ennemmin jotkut ecco soft -tyyliset nauhalliset nahkakegät tai avokkaat (jos omaat vastaavi :) Ellei siis sinulla ole kunnon tanssikenkiä. Jos innostunut harrastuksesta niin suosittelen vaikka ns. mummokenkien hankkimista eli Highway-merkkiset kotimaiset tanssikengät. Mikäli et tanssi rock and swing -tansseja vaan peruslavatansseja.

Vierailija
7/7 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame tai housut käy yhtä lailla. Tarkista kuitenkin, että valitsemassasi alaosassa voi ottaa kunnon pitkiä askeleita. Tällöin vaate ei haittaa liikkumista. Myös hyvin leveä ja monikertainen pitkä hameenhelma voi haitata tanssin opettelua, kun miehen on vaikeampi viedä jalkansa naisen jalkojen väliin (tanssiaskel otetaan sinne, muuten pyöriminen ei onnistu kunnolla). Kokenut miestanssija saa kyllä jalkansa sovitettua jalkansa tukevammankin hameen sekaan, mutta aloittelijaa helma voi häiritä.

Kengiksi kannattaa varata kengät joissa on helppo liikkua ilman korkoja tai matalalla korolla. Balleriinoilla pääsee hyvin alkuun. Hyvä tanssikenkä luistaa hiukan, mutta aluksi mieluumin liikaa pitoa, kuin luistoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän