Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada vanha kuivunut tahmea rasva pois keittiön kaappeista (ovista ja avohyllyiltä)?

Vierailija
10.10.2011 |

Tuntuu ettei pelkkä kostealla pyyhkiminen tehoa. Mikä aine peliin? miten selvitä nopeasti ja helpolla? Entä millä metallinen liesituuletin puhtaaksi? (en tiedä mitä materiaalia, mutta e terästä).

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lähtee ihan kaikki ilman mitään myrkkyjä. Helposti ja pahemmin edes hankaamatta. Suosittelen, itse käytän ihmesientä nimenomaan keittiössä esim. lieden takaseinän puhdistamiseen. Siellä just noita pinttyneitä rasvajäämiä.

Vierailija
2/110 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmonen Pore-saippua ois tosi hyvä pesuaine just noissa tahroissa, mut saa vain harvoista kaupoista, valitettavasti!

Voisit kokeilla myös väkevää pyykkipulveriliuosta ja kuumaa vettä. Muista vain sitten huuhtoa sen jälkeen puhtaalla kostealla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen ihmesientä, kun se mulla on. On tilapäinen vuokra-asunto ja pakko jonkin verran puunata, että pystytään laittamaan tavarat paikoilleen.

ap

Vierailija
4/110 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva lähtee parhaiten fairyllä. Jos ei tavallinen tehoa, niin tuo powerspray toimii.

Ihmesienen teho perustuu pinnan hiomiseen = käytön jälkeen lika jämähtää hiottuun pintaan kahta kauheammin kiinni... Eli ei kannata käyttää kuin viimeisessä hädässä, eli silloin kun vaihtoehtona on vaikkapa kalusteen maalaus tai pois heittäminen.

Vierailija
5/110 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

W5 multisurface wipes, 80 kpl, alle 3€, ja niillä todella lähtee rasva etc salaman nopeasti. Käytän niitä kaikkeen, paras ikinä tän tyyppinen tuote, ja vielä iho ystävällinen. Lieden päällinenkin putsautuu sekunneissa.

Vierailija
6/110 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tosiaan lähtee rasva pois.

Vierailija
7/110 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä lähtee rasvat ja lähes kaikki muukin epämääräinen pinttymä.

En tiedä onko noita ihmesieniä monenlaisia, mutta minä olen saanut sienen aina silppuuntumaan sössöksi ja niistä murusista on sitten enemmän haittaa kuin itse liasta.

Vierailija
8/110 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on mikrokuitupyyhe ja astianpesuainetta. Ihmesientä olen kokeillut, en tykännyt. Hajosi!

Pinttynyt tiskiallas (samoin lavuaari) lähtee puhtaaksi pyykkipulverilla. Eli kuivaa pulveria altaaseen, loraus vettä ja pistä rätti pyörimään.

Vessanpönttöön pitää laittaa tukevaa kamaa, se tietää rautakauppareissua. Pesin kerran 8 tuntia pönttöä, jota ei oltu rakennusvuoden 1974 jälkeen pesty. Valkoiseksi sain. Uutta kun ei vuokranantajalta luvattu...

Jos lieden levyt on karmeat, sokeripalalla voi hangata pinttymät reunoilta ja teräsharjalla levyistä ruosteet. Levyt voi maalata liesimustalla (ainetta saa rautakaupasta), käsittelyn joutuu uusimaan aika ajoin. Minä pyöritän vielä tipan ruokaöljyä kerran kuussa. Ei ole ruostunut sähköliedet kotona, eikä mökillä puuliesikään, tällä käsittelyllä.

(Onneksi on nykyään omat talot, niin ei tarvitse lupia kysellä.)

Onnea siivousurakkaan!

Vierailija
9/110 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kastele sitä liian märäksi, niin lähtee. Ei tarvitse välttämättä mitään pesuaineita ja jos haluat käyttää, niin vain pari tippaa esim. fairia.

Vierailija
10/110 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä pyyhin tiskipöydät, vessat sun muut. Eikä ole inottavia epähygieenisä rättejä missään.

Vierailija
11/110 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ratkaisu: ikkunanpesuaine. Ei lähde millään helpommin. Trust me. 

Vierailija
12/110 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pesulios astianpesuaineesta, etikasta ja vedestä ja pyyhi sillä. Toimii taatusti. Sen jälkeen, kun olet saanut rasvan pois, pyyhi uudemman kerran etikattomalla vedellä, jotta pestävä pinta ei pääse vahingossakaan vahingoittumaan. 

Vierailija
13/110 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan miettiä jo etukäteen mikä kaikki voi mennä pieleen ja pysytellä singlenä.

Vierailija
14/110 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntysuopa jolla saa ainakin tupakan rasvan irtoamaan, keittiösuihke myös. Helppoa ei ole ainakaan liesituulettimen puhdistus.

Vierailija
15/110 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yp nostelee ikivanhoja ketjuja?

Vierailija
16/110 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä pyyhin tiskipöydät, vessat sun muut. Eikä ole inottavia epähygieenisä rättejä missään.

Millä niillä?

Vierailija
17/110 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fairy paras rasvaan

Vierailija
18/110 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sillä lähtee rasvat ja lähes kaikki muukin epämääräinen pinttymä.

En tiedä onko noita ihmesieniä monenlaisia, mutta minä olen saanut sienen aina silppuuntumaan sössöksi ja niistä murusista on sitten enemmän haittaa kuin itse liasta.

Se pitää kastella.

Vierailija
19/110 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli vinkki, että keittiönovien rasvaroiskeisiin kannattaa ensin laittaa ruokaöljyä ja pestä sitten esim. käsiastianpesuaineen kanssa. Toimisikohan tämä myös kuivuneeseen tahmeaan rasvaan?

Vierailija
20/110 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras on kun suihkuttaa pinnan ensin tavallisella yleispihdistusaineella, sitten pinnalle ripotellaan kunnon kerros ruokasoodaa, odotetaan 10min ja pyyhitään lika pois. Ei tarvi edes pahemmin hangata. Pakko myöntää, että ollut pessyt jääkaapin päällystä 5 vuoteen, mutta hyvin lähti tolla systeemillä :) Seinille olen laittanut ruokasoodaa rättiin ja sillä levittäny ''tahnaa'' seinille, hyvin on toiminut!