Taas yksi tehdas siirtyy Viroon
Pandan suklaakonvehtien valmistus Vaajakoskella loppuu vuoteen 2030 mennessä. Tuotanto siirtyy Viroon Kalev-tehtaalle.
https://yle.fi/a/74-20242238
Kommentit (19)
Ei tehdas mihinkään siirry vaan tuotanto.
Pahuksen norjalaiset. Vievät loputkin työt täältä.
Yök. Apua. Kalev-suklaat on hirveintä pa***aa mitä olen joutunut "herkkuna" syömään. Veikkaanpa, että se on sitten Pandan suklaan loppu se.
Onneksi tuossa lähellä Porvoossa on Brunberg ja tehtaankauppa. Se on jatkossa suklaat ostettava sitten sieltä.
Ja mitkä muut on sinne siirtyneet viime aikoina?
Suomesta lähree loputkin yritykset jos SDP pääsee valtaa. Ne on jo luvannut kiristää verotusta ja antaa ne rahat ulkomaalaisille jos pääsee valtaan
Vierailija kirjoitti:
Panda boikottiin.
Niin, eikös tuo Orkla olekin norjalainen eikä Vaajakoselainen? Massit lienee menneet Norjaan, Suomesta ollut vain työvoima.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitkä muut on sinne siirtyneet viime aikoina?
Katsopa Fazer-tuotteiden valmistusmaita.
Olvi lisää tuotantoaan Baltian maissa ja Virossa. Samoin Hartwall rahtaa Viron kautta laivoille juomat verotussyistä jne…
Vierailija kirjoitti:
Suomesta lähree loputkin yritykset jos SDP pääsee valtaa. Ne on jo luvannut kiristää verotusta ja antaa ne rahat ulkomaalaisille jos pääsee valtaan
Hoida sina iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigori vaan itsesi sinne donbasiin, niin kaikki voittaa.
Oi eiii ei kai kapitalismi nyt vaan taas tee just niinku kapitalismi tekee
On tää kyllä kummallista. Ihan perustuotteiden, kuten Fazerin, Pandan, Hartwallin ja ylipäätään kaikkien juomien, leivonnaisten ja herkkujen tuotanto pitäisi olla kaikki Suomessa. Ei mitään järkeä, että tuotetaan muualla, raahataan tänne, että peruspulliaiset saa euron halvemmalla ostaa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panda boikottiin.
Niin, eikös tuo Orkla olekin norjalainen eikä Vaajakoselainen? Massit lienee menneet Norjaan, Suomesta ollut vain työvoima.
Osingot menee norjan orklan kautta, mutta orkla suomi vastaa suomen toiminnasta ja maksaa yhteisöverot suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä seuraavaksi? Valio, Atria🤔
Esim. Valion omistavat ihan suomalaiset tuottajat itse. Ei ole olemassa erillistä yhtiötä nimeltään Valio, vaan se osuuskuntatoimintaa ja tuottajat itse määrittävät sen toiminnan - mm. maidon tuottajahinnan jne. Aina kun parjaatte, että Valio maksaa tuottajalle huonoa tuottajahintaa, sen päätöksen hinnasta ovat tuottajat tehneet ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Ananas konvehti lopetetaan 💪
Varmaan ainoa pandan hyvälle maistuva suklaa 😄
Kossu tehty virossa vuodesta 2016. Nyt pandan.
Pandan suklaat ei olleet kovin hyviä mutta ainakin oli tehty Suomessa, nyt jää hyllyyn vaikka mikä olisi ale.