Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulkeeko lapsesi likaisissa, risoissa ja liian pienissä vaatteissa?

Vierailija
10.10.2011 |

Miksi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkka pukeutumisesta ja lapsi on myös kasvatettu siihen. Vaihtaa likaiset vaatteet, eikä pue päälle risoja.

Vierailija
2/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syyn saat ihan itse miettiä. Mikähän se voisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset vaatteet voi pestä. Ehjiä ja sopivia saa halvalla kirpparilta.

Vierailija
4/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienissä vaatteissa ei niinkään.

Ja se johtuu ihan vaan siitä, että lähes jokaisissa housuissa on joku pieni reikä, milloin on kaatunut, tai ne on takertuneet johonkin. Enkä pestessä aina niitä huomaa. Niin ja usein on joku likatahrakin, joko tuore tai sitten sellainen, ettei ole pesussa lähtenyt.

Lapsi siis 11-vuotias ja ihan itse ottaa kaapista ne vaatteet, jotka haluaa päällensä pukea. Eikä nyt itse ainakaan huomaa tuollaisia. Inventoin kaappia kyllä aika ajoin ja poistan epäkelvot vaatekappaleet. Toisaalta musta on kyllä kiva, että koska kyseessä on tuon ikäinen ja vieläpä tyttö, ei ainakaan vielä vaatteet vie suurta osaa huomiosta eikä vielä valita, ettei oo mitään päälle puettavaa :)

Vierailija
5/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aina jaksa vaihtaa lapselle puhtaita vaatteita. Risat vaatteet koitan korjata tai ottaa pois käytöstä, mutta aina ei huomaaa. En pidä likaisia vaatteita nyt niin kovin kummosena asiana, lapsi on kuitenkin vasta 4 vee. Pieniä vaatteita ei taida käytössä olla.

Vierailija
6/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla liian suuret joskus :) Helpompi pukea.

Likaa on silloin, kun päiväkodista/koulusta tulee kotiin ja on ruokalista näkyvillä paidassa tms :)

Joka aamu puhdas vaatekerta kun mennään kouluun/päiväkotiin. Viikonloppuna saatetaan olla samoilla sisävaatteilla jos ei näkyvää likaa. Alus´housut/sukat vaihdetaan päivittäin jokatap.

Sen sijaan, päiväkodin työntekijänä minua surettaa- ei niinkään ne likaiset ja rikkinäiset vaatteet- vaan liian pienet vaatteet :(

Etenkin kittanat ulkovaatteet on peinen lapsen tosi hankala pukea päälle, saatikka miten epämiellyttävää on juosta ja touhuta pienenpienissä ulkovaatteissa! Tietyssä iässä lapset kasvavat harppauksin, eikä keväällä ostettu ole enää koonsa puolesta toimiva syksyllä.

Vierailija
7/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys.. :)

Liikkuu varmasti ainakin likaisissa. En ole kesken tarhapäivän niitä vaihtamassa.. :)

Rikkikin saattavat mennä, enkä aina edes heti huomaa. vaikka olisin itse paikalla.

Pihahaalari on tytöllä vanha käytetty, ei niin kaunis, mutta täysin toimiva! Saa tehdä sen kanssa mitä ikinä haluaa, eikä tarvi pelätä ettei lähe enää puhtaaksi.

Vierailija
8/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luokalleni tuli pari viikkoa sitten uusi oppilas. Isä toi lasta ekana päivänä kouluun. Isä oli ihan OK, mutta pojalla oli aivan likaiset ja vähän risaisetkin vaatteet. Molemmat vanhemmat ovat kuulemma töissä, joten en uskoisi olevan rahasta niin kovaa puutetta, että lapsen vaatteita ei voi pestä. Minusta oli vähän ajattelematonta laittaa lapsi heti likaisissa vaatteissa kouluun, koska se altistaa varmasti kiusaamiselle. Ensivaikutelma on tärkeä. Lapset kuiskivat keskenään pojan vaatteista ja siitä, että hän haisi tupakalle. Kotona tai autossa kai poltetaan ja haju tarttuu helposti vaatteisin ja hiuksiin. Lapsi parka.

Vierailija
9/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta liian pienissä ei.

Likaisissa ja risoissa ihan sen vuoksi, että ne ovat yleensä ne ns. remuvaatteet, joiden kanssa mennään telmimään esim. metsään. Ja likaisilla vaatteilla tarkoitan sellaisia, jotka eivät ole puhdistuneet pesukoneessa. Risat taasen ovat sellaiset, joissa on yleensä polvet menneet rikki. Eivät nyt kuitenkaan ole sellaisia, jotka hädin tuskin pysyvät päällä tai koko polvi näkyisi.

Vierailija
10/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä mene kesken pihaleikkien vaihtamaan lapselleni vaatteita joten tottakai kulkee, kaikissa noissa. Pienissä vähiten.

Vierailija
11/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vanhin tyttö kulkee joskus minusta liian pienissä, itse pitää niitä sopivina eikä raaski millään luopua jostakin lempivaatteesta; kotioloissa kulkee samasta syystä joskus rikkinäisissäkin vaatteissa

- toiseksi vanhimmalla on joskus jotakin pientä likaa vaatteissa; olen tyytyväinen, kun olen saanut poikaa koulutettua siihen, että ihan joka päivä ei tarvitse esim. farkkuja ja huppareita vaihtaa, on ihan älytöntä veden ja sähkön tuhlausta pestä päällimmäinen vaatekerta joka päivä (sukat ja alusvaatteet ovat tietystui eri asia)

- kolmas lapsi saattaa joskus käyttää vaatetta, jossa on joku pieni reikä, en aina huomaa niitä

- nuorimmainen käyttää kotioloissa hiukan kulahtaneita kierrätettyjä vaatteita, likaisia tai rikkinäisiä tai pieniä ei koskaan (on itse tästä tarkka)

Vierailija
12/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapit pursuavat (merkki)vaatteita ja -kenkiä, mutta hänen lempiasunsa tällä hetkellä on: Linttaan kävellyt, risat feikkicrocsit, Prismasta ostettu lahjaksi saatu glitteritunika, jossa maalitahroja kuviskerhon jäljiltä ja paikatut liian pienet leggarit.

Nämä hän vetää päälleen, jos vain silmä välttää.

Vierailija
13/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ilta menee melkein kaikki vatteet pesuun, mutta silti jo ilatpäivällä vähintään housut on kurassa ja paidan hihaan on ehditty pyyhkiä suuta. Risoja ja pieniä yritän heittää pois, mutta aina välillä joku vanha vaate on niin rakas, että poiak vaatii saada käyttää sitä vielä.

kaupoille tuota ei saa mukaan millään, joten uusien ostaminen on yksin mun vastuulla ja suoraan sanottuna, en jaksa ihan hirveästi panostaa. Jos ei vaatteet ole lapselle tärkeitä, miksi ne olisi sitä mulle? Juhlaan, teatteriin, ravintolaan yms. kyllä sitten laitetaan ehjät ja siistit vaatteet, muttaarkipukeutuminen on juuri tuota rispaantuneet lahkeet-liian lyhyet hihat-tyyliä.

Vierailija
14/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemminkin vaihtavat vaatteita liiankin usein. Tahraiset vaatteet viedään illalla pyykkikaappiin ja rikkinäiset mun ompelupöydälle korjattaviksi. Toki pitkin päivää tulleet tahrat ja reijät kärsitään iltaan asti ellei vaatteet nyt mene ihan märiksi jostain mehusta tms... Alakoululaisia lapsia meillä 2kpl.

Vierailija
15/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilainen leikkii ulkona vielä sen verran pontevasti että aamulla laitetut puhtaat vaatteet ovat usein iltapäivällä jo likaiset. En näe järkevänä pestä vaatteita yhden käyttökerran jälkeen kun kuitenkin ovat heti samannäköiset, vaan pesen ne muutaman päivän välein.

Samoin jos esim. farkkujen lahkeet rispaantuvat, niitä käytetään edelleen vaikka ovat rikki. En näe järkeä heittää pois ja lahkeensuiden parisminen tai paikkaaminen ovat yhtä tyhjän kanssa kun kuluvat kuitenkin taas kethessä puhki.

Vierailija
16/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

likaisissa ja risoissa välillä joo, koska varsinkaan lasten isä ei katso yhtään millaisessa kuosissa vaatteet on. Onpa tuo jopa joskus ottanut lapsille esim kastuneen vaatteen tilalle vaatteita PYYKKIKORISTA, vaikka meillä on kaapit täynnä vaatteita lapsille.

Vierailija
17/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea,jos mies vie hoitoon tai laittaa aamulla kouluun. Puhtaissa ehjissä ja sopivissa, jos minä laitan!

Miehellä on joku rönttä tutka ja hän löytää aina kaapista ne huonoimmat ja kuluneimmat kouluun ja hoitoon, mutta siistit ja uusimmat, jos ovat kotona hiekkiksellä!

Vierailija
18/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

risoissa, jos housun polvet tms menee päivän aikana rikki. Ei muuten. Mutta paikatuissa ja korjatuissa kyllä.

Liian pienissä ei, eikä liian suurissakaan.

Vierailija
19/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen monesti miettinyt miksi niitä likaisia ja risoja säilötään? Hakeeko ne lapset likaiset pyykkikorista? Entä jos vaate on selkeästi rikki, vaikka nyt sukat tai alushousut, niin miksi sitä säilötään?

Välikausivaatteet on meillä kyllä likaiset. Jos niitä pesee joka kerta kun ne on hiekkaiset, niin ne menee pilalle. Yleensä vaan pyyhin pahimmat veks tai suihkutan

Vierailija
20/27 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia kun haluaa, on teini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi