Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheitä jotka ovat muuttaneet ulkomaille? Tai tunnetteko sellaisen?

Vierailija
10.10.2011 |

Miten ovat lapset sopeutuneet? Uuteen ympäristöön ja kieleen? Minkä ikäisiä lapset ovat olleet muuttohetkellä? Ovatko edelleen siellä vai palanneet Suomeen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on syntyneet täällä, joten ei ole ongelmia ollut sopeutumisessa. Ei olla palaamassa Suomeen.

Vierailija
2/3 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet 3.5 vuotta, esikoinen syntynyt Suomessa, nyt 4.5 v, kuopus syntynyt täällä. Olemme viihtyneet kaikki todella hyvin, kielen osaaminen täällä auttaa paljon. Täällä on myös suomalaisia, joten Suomi-koulut yms ovat hyvässä toiminnassa. Olemme ensi kesänä muuttamassa takaisin Suomeen, ei ole kylläkään ikävä, ja hyvin ollaan viihdytty, mutta näin se elämä heittelee :) ! Eniten asiaa tulee suremaan esikoinen, jolla paljon hyviä kavereita tarhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABB:llä, ja siinä firmassa on monia jotka ovat ulkomaankomennukselle. Harkinnassa on lähteä itsekin, mutta meitä on monen vuoden ajan rajoittanut mun loistava työpaikka kotimaassa josta en halua luopua.

Meillä on tuttuja, jotka ovat asuneet Sveitsissä, Saksassa, Egyptissä, Saudi-Arabiassa, Dubaissa, Malesiassa, Kanadassa ja Kiinassa.

Kaikille on yhteistä se, että lapset ovat sopeutuneet hyvin ja ylipäätään aikuisia paremmin. Lapset ovat muuttaessa olleet puolesta vuodesta 15 vuoteen, taisipa yksi perhe lähteä reissuun 19-vuotiaan opiskelijapojan kera.

Meidän tutuista kolme pariskuntaa kiertää edelleen maailmaa expatteina, ovat tosin vaihtaneet maata ja toiselle komennukselle, mutta työnantaja on pysynyt samana. Yks pariskunta jäi pysyvästi Arabiemiraatteihin kun mies vaihtoi työnantajaa ja on nyt jonkun brittifirman palveluksessa.

Aijai, nyt alkoi taas polttaa minuakin muuttaa ulkomaille. Mies saisi komennuksen puolen vuoden varoitusajalla jos haluaisi, mutta mä olen tosiaan ollut tulppana.